Nvidia Geforce 6800 Ultra

Permalänk
Avstängd

Okej 70 fps i Wolfenstein ET 1600x1200 4xAA/8XAF bara till att buga, jag sa att kortet skulle bli en käftsmäll, MEN priset tror jag kommer få ett 9800pro kort att se ut att vara mer värt pengarna. Skall helt klart bli intressant att se vad ATI svarar med och i vilka prisklasser grejerna kommer att hamna på.

Permalänk
Medlem

ska onekligen bli kul att se vad ATIs kort presterar.. dom kanske presterar likvärdigt

Undra vilket man skulle välja då ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Avstängd

6800 serien! Detta kort gillar jag! Bara nVidias fusk optimerade drivisar som är SKIT!

Fördelar:

Blixtrande snabbt
Avancerat kort
Bra funktioner så som FSAA och AF
Massor av bra/effektiva nya tekniker

Nackdelar:

Ibland dålig bildkvalité, förutom AF testerna så är R3XX _MYCKET_ bättre
Vet ni inte vad jag menar med dålig bildkvalité så klicka HÄR

-"This comparison shows that the GeForce 6800 Ultra still uses optimized shader code in FarCry. On NVIDIA hardware, the ground seems less detailed in the upper part of the scene (light reflection). The flashlight was turned on in this scene." /Tomshardware.com

Sen finns det väl en självklar nackdel, och det är väl att korten kommer låta som en grästrimmer :D.

Jag tror nog att ATi:s R42X blir ett riktigt bra kort det med. Kommer ATi med ca; 500Mhz coreclock, GDDR3, 512MB minnesstorlek och 16*1 pipelines så är det nog kanske kört för nVidias del.

Felet med nVidia är deras drivrutiner tror jag så har det varit ända sen dom släppte NV30 (FX5800/5800U). Teoretiskt så har alltid GeForceFX korten varit oerhört kraftfulla. Hade det varit ATi som skrivit drivisarna till ett nVidia kort så tror jag att det hade varit annat faktiskt. Så pratar jag om prestanda och speciallet bildkvalité. Hoppas nVidia löser detta i framtiden. Man ser ju att FX korten får en rejäl boost varje gång en ny driver kommer. Det är precis som att dom inte vet hur dom skall skriva drivrutinerna för att utnyttja korten fullt ut. Nu t.ex så fick sig FX5950U en rejält boost med nysläppta ForceWare 60.72, dock inte bättre bildkvalité.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Kollade precis in Tomshardware testet, besviken över kantiga ljuset på golvet i Far Cry, det var ju blockigt!!!

Hoppas det kommer nåt liknande TV tool till ATI...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Alla säger jämt "tänk om, tänk om ATI's presterar bättre" Tän om det visar sig att kortet inte ens är i närheten av lika bra? Fyfan va jag kommer ligger och vrål garva på golvet! JAg är en sån som alltid håller på den lille över den stora.. tex jag dricker hellre pepsi än cola, äter hellre på burger king än mcdonalds... Men i detta fall tar jag ett nvidia äver ati För ATI är för kaxiga tycker jag. Dags att få pisk

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

jag höll på nVidia innan, men blockigt på ett nytt 3D kort, det ska det inte vara! det är 2004 nu, inte 1994!!!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hoppas ATIs r420 eller vad det heter spöar detta då får nvidia det svårt att hänga med i toppen..... Undrar varför nvidia slutatade tillverka 5900xt förra veckan? kanske för dom visste att detta skulle slå igenom så stort.. man kan ju bara spekulera...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]...nVidia löser detta i framtiden. Man ser ju att FX korten får en rejäl boost varje gång en ny driver kommer. Det är precis som att dom inte vet hur dom skall skriva drivrutinerna för att utnyttja korten fullt ut. Nu t.ex så fick sig FX5950U en rejält boost med nysläppta ForceWare 60.72, dock inte bättre bildkvalité. [/QUOTE]

Vart hittar du 60.72? På www.nvidia.com finns det ju bara 56.72!

EDIT: Glöm det; fanns här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Alla säger jämt "tänk om, tänk om ATI's presterar bättre" Tän om det visar sig att kortet inte ens är i närheten av lika bra? Fyfan va jag kommer ligger och vrål garva på golvet! JAg är en sån som alltid håller på den lille över den stora.. tex jag dricker hellre pepsi än cola, äter hellre på burger king än mcdonalds... Men i detta fall tar jag ett nvidia äver ati För ATI är för kaxiga tycker jag. Dags att få pisk

För 1-1,5 år sedan var det Nvidia du pratar om...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

frhog: Annars har den funnits i SweClockers filarkiv sedan i förrgår

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Alla säger jämt "tänk om, tänk om ATI's presterar bättre" Tän om det visar sig att kortet inte ens är i närheten av lika bra? Fyfan va jag kommer ligger och vrål garva på golvet! JAg är en sån som alltid håller på den lille över den stora.. tex jag dricker hellre pepsi än cola, äter hellre på burger king än mcdonalds... Men i detta fall tar jag ett nvidia äver ati För ATI är för kaxiga tycker jag. Dags att få pisk

Alla säger inte alls så. Alla tycker olika. Man gör som man själv vill. Vill man äta på Burger King så gör man det. Så löjligt att hålla på så. Precis som att, om alla skulle köra in i en bergvägg med bilen i 200blås så skall jag också göra det. Som sagt, man gör/tycker det man känner för. Sen är faktiskt nVidia ett _redigt_ mycket större företag än ATi, men det håller på att vända, dock är det en ganska lång väg tills dit. Jag skiter i företagen. Man tar den produkt som har bäst Prestanda/Kvalité förhållandevis till priset. ATi håller högre bildkvalité än vad nVidia gör. Istället för att spela med 200fps och få "schackrutor" på områden i spelen så spelar jag hellre med 175fps med snygg grafik. Det där med "Tänk om ATi presterar bättre", det kan mycket möjligen vara sant då R42X teoretiskt verkar ha kapacitet att vara bättre än NV40.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
jag höll på nVidia innan, men blockigt på ett nytt 3D kort, det ska det inte vara! det är 2004 nu, inte 1994!!!

Kommenterar mig själv
Jag hoppas nya drivrutiner åtgärdar detta...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

med tanken på den höga klockningen på både minnen och GPU så lär man ju behöva en turbopump för att kyla kortet...

bästa av allt är ju att det är 2 dvi:er STORT +

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Calle2003: Om det är FarCry du pratar om så tror jag det beror på att spelet använder specialshaders för Nvidia-kort för att få vettig prestanda på FX-serien, har inget att göra med varken drivrutinerna eller nya kortet. De kommer nog att fixa det med en patch.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

slår ju 9800XT med 4 AA + 16x aniso när 9800xt kör no AA och aniso

= ett riktigt as till grafikort

Ser det med att nvidia har fixat sin AA och aniso nu så dom inte fick sån prestanda förlust så fort man slog på 4 AA bara

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
med tanken på den höga klockningen på både minnen och GPU så lär man ju behöva en turbopump för att kyla kortet...

bästa av allt är ju att det är 2 dvi:er STORT +

400Mhz coreclock är ju inte mycket i dagsläget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Calle2003: Om det är FarCry du pratar om så tror jag det beror på att spelet använder specialshaders för Nvidia-kort för att få vettig prestanda på FX-serien, har inget att göra med varken drivrutinerna eller nya kortet. De kommer nog att fixa det med en patch.

FarCry skall fungera bra nu på både NV3x och NV4x med denna update:

Server1 Server2 (Mirror)

[i]Far Cry Patch v1.1

- Improved shader speed (up to two times faster) for NVidia Geforce FX cards on very high settings
- Fixed fog bug with NVidia drivers
- Added support for NVidia NV40 chipset
- Fixed realtime shadows from blended trees
- Made improvements to lighting shaders on very high settings
- Fixed bug with lake reflections
- Added support fro PS3.0 shader profile[/i]

När det gäller "schackrutorna" så beror det tydligen på drivrutinen. I denna Patch så löser sig ett annat problem med NV4x då speglingen i vattnet inte renderas.

Jag måste säga det igen, NV40 är verkligen brutalt snabbt! Blir kul sen när ATi kommer med sitt så man får se hur som verkligen konkurrerar med varann ;).

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Hedersmedlem

Sledgehammer: Det är just den patchen som orsakar felet.

Citat:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA2LDU=
In the second screenshot above notice how the floor has a blocky pattern on the 5950Ultra and 6800Ultra. This pattern was introduced with the patch version 1.1 on the GeForce series

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
om en månad eller så ska du få se hur råägda nvidia kommer att bli. ati är ju inte dumma att släppa ett sämre kort. nvidia har iaf dålig prestanda i alla nya spel hittills.. vilket vinner i längden?

Varför ens uttala sig om det så här?Förstår inte riktigt?
DU kna väl knappast förhandstippa det?
Säger inte att det inte kommer bli bra R420, kommer nog bli helt underbart kort det också.
Håll kommentarerna borta om det inte går att säga något vettigt säger jag bara.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Det verkar som Nvidia endast har valt att ha två stycken DVI-anslutningar på referenskortet och förhoppningsvis kommer modellerna från tillverkarna byta ut en DVI-anslutning mot en D-Sub VGA-dito.

Lättare att konvertera DVI till VGA d-sub än tvärtom, så det är bara ren idioti att vilja ha en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
För ATI är för kaxiga tycker jag. Dags att få pisk

Exact vad gör ATI till kaxiga? ATI är ganska tysta av sig till skillnad från nVidia som gillar att Hypa sin kort rejält.

Permalänk
Medlem

Har inget emot att de "hypar" sina kort då de lever upp till det påstådda, och den här gången hade ju nvidia lärt sig av misstaget med nv3x och hypade inte alls så mycket, låter mer siffrorna tala för sig själva.

Sen har jag absolut ingen förståelse för folk som klagar på den lilla buggen i FarCry, det är en bugg i ett spel med en viss drivrutin, den är med all säkerhet borta då det kommer WHCP-godkända drivrutiner, nya patchar och sånt och då korten väl komer ut i försäljningsversionen och inte ett förhandsexemplar.

Angående tjabblet om att ati kommer att storspöa nvidia bara för att de ska ha 500Mhz kärna, har ni inte lärt er någonting av intel vs AMD!?
Säger inte att det inte kommer eller kommer att göra det, men att basera påståendet på att det endast har högre klockfrekvens är patetiskt.
Man kan ju se det här även på dagens kort (de som finns att köpa), nvidias värsta (fx5950U) är klockat mer på både minne och kärna men ATI:s (R9800XT) är iaf snabbare.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzite
Lättare att konvertera DVI till VGA d-sub än tvärtom, så det är bara ren idioti att vilja ha en sådan.

Personligen ser jag två "native" anslutningar, en DVI och en VGA. Majoriteten sitter idag med CRT skärmar och även fast TFT börjar ta över behövs det fortfarande VGA-anslutningar. Och med en adapter måste det komma en viss kvalité gå bort vilket inte är det jag vill ha. Har köpt snordyra BNC-kablar till min CRT för att få bäst bild, vill inte konvertera, känns väldigt onödigt.

Hur många är det som kör två DVI-skärmar tror du? Nej, låt det vara en DVI och en VGA som det varit senaste året.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Calle2003: Om det är FarCry du pratar om så tror jag det beror på att spelet använder specialshaders för Nvidia-kort för att få vettig prestanda på FX-serien, har inget att göra med varken drivrutinerna eller nya kortet. De kommer nog att fixa det med en patch.

Ja det gällde Far Cry (som jag kommenterade i ett tidigare inlägg).
Tack för den infon...jag läste inte så noga på toms.
Hoppas tomshardware bevakar detta iaf för de tyckte, liksom jag, att det är oacceptabelt.

http://www.tomshardware.com/graphic/20040414/geforce_6800-47....
It seems reasonable to suppose that Crytek and NVIDIA weren't able to remove all of the shader optimizations for NV3x in time. In all likelihood, a new patch or a newer driver revision will iron out the remaining issues. As it stands, the current image quality in FarCry is simply unacceptable for the GeForce 6800 Ultra - especially in light of such superior performance.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stal
Hur tänker du nu? Finns mera än Mhz som ger snabbhet. De flesta som kan mycket samt har insyn säger att ATI kommer få problem att möta upp detta eller iaf ta tillbaka tronen. Kommer inte bli iaf som kriget mellan 9800Pro/XT och FX5900/5950Ultra där skillnaden är större än den kommer bli nu.

Både R420 och NV40 är kort med 16 pipelines (iallafall X800XT och GF6800 Ultra(?)), Geforce-kortet är klockat till 400MHz, ATI-kortet kommer vara klockat till omkring 500-600MHz, jag ser inte varför R420 INTE skulle kunna vara snabbare än NV40, visst det kan vara motsatsen också, men det finner jag inte troligt, ATI har haft lång tid att knåpa med R420 iom att de knappt har gjort några hårdvaruändringar på r300-serien som har varat väldigt länge, medans Nvidia har varit tvungna att ändra en hel del på FX5800 till FX5900. Dessutom har dom varit tvugna att jobba på NV40. Det som talar emot R420-kortet är iofs dess låga transistorantal (rykten så vitt jag vet) mot NV40. Jag HOPPAS på att båda korten kommer vara lika snabba samt båda korten har lika bra bildkvalitet (nvidia skärp er nu när ni har ett bra kort) så att det blir ordentligt med priskrig. Orkar inte skriva mer just nu, jobbat 11 timmar idag och jag måste ha mat nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
FarCry skall fungera bra nu på både NV3x och NV4x med denna update:

Server1 Server2 (Mirror)

[i]Far Cry Patch v1.1

- Improved shader speed (up to two times faster) for NVidia Geforce FX cards on very high settings
- Fixed fog bug with NVidia drivers
- Added support for NVidia NV40 chipset
- Fixed realtime shadows from blended trees
- Made improvements to lighting shaders on very high settings
- Fixed bug with lake reflections
- Added support fro PS3.0 shader profile[/i]

När det gäller "schackrutorna" så beror det tydligen på drivrutinen. I denna Patch så löser sig ett annat problem med NV4x då speglingen i vattnet inte renderas.

Jag måste säga det igen, NV40 är verkligen brutalt snabbt! Blir kul sen när ATi kommer med sitt så man får se hur som verkligen konkurrerar med varann ;). [/B]

Så åtgärdat nu då? Får hoppas det...
Det blir nog ett non-ultra till mig för läste på ett test att den har bara en Molexkontakt. De vill man ju ha till nåt annat...
Längsta tråden nånsin detta eller? Märks att det inte bara är jag som gillar 3-kort med mycket kräm

Ska bli väldigt, väldigt intressant att se en ATI mot nVidia prestandamatch snart, blir det i slutet av denna månaden???

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
ATI so ownd hahahaha.... kan bara säga det så ägda ATI nuuuuuu

ATI är inte "ägda" som du så fint beskriver det, dom har bara inte lanserat deras R420 ännu, som visserligen kommer att ske snart. Dessutom vet du väl inte när GF6800 kommer att finnas i butik eller? Det kanske dröjer två månader. Så om ATI lanserar sitt om en månad och det är ute i butikerna en månad efter det så spelar det absolut ingen roll att Nvidia lanserar sitt kort nu.

Edit: Måste säga att jag börjar bli trött på dessa idiotiska inlägg av folk som uppenbarligen inte har en aning om vad dom pratar om.

Permalänk
Medlem

vi lever i intressanta tider må jag säga... ska bli mycket intressant att se vad båda företagen kan erbjuda i sommar då pengarna rullar in.

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Stirra er inte blinda på GPUns klockfrekvens, min 5950U är klockad högre än 6800U och bara därför är inte min snabbare. Precis som med AMD och Intel kan kanske Nvidia prestera mer per klockcykel än ATI.

Nja, vi stirrar oss snarare blinda på ett kraftigt förbättrat R300 med 16 pipelies, minst 6 VS-enheter, 50% högre hastighet på coren och 60% högre hastihet på minnet.

Permalänk

NV40 är väl vad jag har förstått i princip ett NV38 med 16 pipelines i stället för 8 och lite annat smått o gott förbättrad fsaa, PS3.0, VS3.0 osv. Detsamma gäller väl R420 jämfört med R360. Dvs rent tekniskt sett så är skillnaden mellan NV40 och NV38 inte så olik skillnaden mellan R420 och R360. Däremot så har R420 högre klockfrekvens än vad R360 har. I alla fall om man får tro på det som står längre ner på sidan. NV40 däremot har inte högre klockfrekvens än vad NV38 har. Jämför man R360 med NV38 så presterar R360 minst lika bra trotts att NV38 har högre klockfrekvens. Det innebär att om jag skulle dra till med en gissning så ser det faktiskt ut som att R420 kommer prestera bra mycket bättre än NV40. Detta är naturligtvis bara rena spekulationer från min sida.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Jämför man R360 med NV38 så presterar R360 minst lika bra trotts att NV38 har högre klockfrekvens. Det innebär att om jag skulle dra till med en gissning så ser det faktiskt ut som att R420 kommer prestera bra mycket bättre än NV40. Detta är naturligtvis bara rena spekulationer från min sida.

Det du säger här är ju motsatta poler.
Spekulerat på jämförelse med att R360:s lägre klockfrekvens mot NV38:s högre frekvens, i och med att R360 presterar bättre än den trots allt låga klockfrekvensen mot NV38:s höga klockfrekvens.
Men i nästa mening så säger du tvärt emot, att du spekulerar i att Ati:s högre klockfrekvens kommer att vinna mot Nvidias lägre?
Säger inte detta emot varandra lite?
Sammanhanget att Atis:s lägre klockfrekvenser presterar bättre än Nvidias högre, mot att Ati ändrar sina till att dom blir högre och Nvidia stannar kvar på sina?

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.