Permalänk
Medlem

Kul att ni gillar det

Okej, fick ett ryck och provade att göra en täckplåt till 3.5" platserna som jag ändå inte kommer att änvända.

Använde fronten som mall och ritade upp på aluminiumet.

Sen var det som vanligt att såga, mina grannar måste hata mej vid det här laget då den mesta moddningen sker kvälls/natte tid

Såga såga..

Sågat och klart, bara en massa filande kvar.. Tror mina redskap börjar bli slöa för det tog en väldig tid den här gången

Kollade så att den passade.. vid tredje försöket satt den!

Se så att den passar på täckplåtarna..

Tejpar fast och märker ut där hålen ska va.

Klämmer ihop rejält med tvingarna så den inte rör sej för mycket när jag borrar.. Trots detta blev det inte riktigt bra..

Men men, man får ju testa, ska göra en ny nu i veckan om jag hinner med mellan skolan och jobbet.
Den sitter på plats så länge, inget mer moddande idag

toand

Visa signatur

Athlon XP 2500+ @ 2039Mhz, ABIT AT7-MAX2, 512MB RAM, Asus Radeon 9600SE, 2st Phillips 17" CRT, Asetek Waterchill.

Permalänk

Fan va nice...kan inget annat säga...

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

bra jobbat, kul att se lite nytänkande

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

Schysst som fan! Hoppas du fortsätter såhär så kommer det bli ett superbt slutresultat!

Permalänk

jo, mycket propert, gillar att tar egna initsiativ.

det ända jag tycker förstör den "riktiga" lianli" känslan är skruvarna på täckplåtarna.

du skulle limmat dem på något smart sätt istället, eller vikt toppen och popnitat/"miggat" fast de i en 3½"/5,25" enhet så det blev utan skruvskallarna.

annars gillar jag ditt arbete och du har skaffat dig en riktig kamera..

förövrigt väldigt genomtänkt och snyggt arbete.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

äntligen en som har gjort en snygg modd!!
fast jag gillar inte fönster så mkt fast fronten var jäkligt snygg!!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

Ser ju riktigt trevligt ut.. Väntar med spänning på mera bilder..

Permalänk
Medlem

Edit:

Citat:

jo, mycket propert, gillar att tar egna initsiativ.

det ända jag tycker förstör den "riktiga" lianli" känslan är skruvarna på täckplåtarna.

du skulle limmat dem på något smart sätt istället, eller vikt toppen och popnitat/"miggat" fast de i en 3½"/5,25" enhet så det blev utan skruvskallarna.

annars gillar jag ditt arbete och du har skaffat dig en riktig kamera..

förövrigt väldigt genomtänkt och snyggt arbete.

Tack Har funderat på vad du skrev, har en del aluminium kvar och jag kanske testar. Har du något tips för att boka plåten? Bor i lägenhet så det är inte så lätt att gära det hemma med bra resultat men det är inte omöjligt att få tillgång till verkstad med bättre verktyg mm.

---------------------------------------------------------
Tack för alla kommentarer
Har en lite uppdatering, har "försänkt" eller vad man ska kalla det, 3.5" och 5.25" plattorna och gjort en ny 3.5" platta som blev lite rakare än den förra *host* man borde lära sej att såga rakt nån gång

Här är en bild på det färdiga resultatet.

Vad tror ni om plexiglas på resten av fronten? Hade tänkt mej en ram runt alltihop ner till luftintaget och två bitar som sitter ovan på aluminiumplattorna. Har uppdaterat Sketchup ritningen för att visa lite tydligare.

toand

Visa signatur

Athlon XP 2500+ @ 2039Mhz, ABIT AT7-MAX2, 512MB RAM, Asus Radeon 9600SE, 2st Phillips 17" CRT, Asetek Waterchill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toand
BTW, någon som vet om Fortron Source 350w psu är bra? Gillar 120mm fläkten, borde kyla hyfsat.
[/B]

Kör ett FSP 250w till min a64 atm. Riktigt bra. Mitt krämar ur nånstans över 300w, så ett 350 borde ligga runt 400w. Väldigt bra köp

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och nytänkande men ett klagomål har jag..fixa så skruvhuvudena är åt samma håll iaf

Keep up the good work....

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Ser himla bra ut!
Tror det blir snyggt med plexi över hela fronten som i ritningen du gjort.
Väntar på ny updatering.

BTW, När fyller d år och hur mycket fyller du?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Hm lite tveksam över utseendet på skruvarna på fronten, syns så tydligt när de inte är i exakt samma läge. Du har inte funderat på leta upp ett par med en riktigt snygg skruvskalle. Skulle själv föreslå insexskruvar skulle ju kunna se rätt najs ut och då syns det inte alls lika tydligt om dom inte är i exakt samma läge.

Men annars är det ett kanonfint bygge, gillar det skarpt

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-7 modd ::Uppdaterad - Stealthmodd::

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Riktigt snyggt och nytänkande men ett klagomål har jag..fixa så skruvhuvudena är åt samma håll iaf

Keep up the good work....

Haha, du stör dej också på det ja? Ska ordna sånt när det närmar sej slutet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
Hm lite tveksam över utseendet på skruvarna på fronten, syns så tydligt när de inte är i exakt samma läge. Du har inte funderat på leta upp ett par med en riktigt snygg skruvskalle. Skulle själv föreslå insexskruvar skulle ju kunna se rätt najs ut och då syns det inte alls lika tydligt om dom inte är i exakt samma läge.

Men annars är det ett kanonfint bygge, gillar det skarpt

Tackar tackar
Jag håller med dej angående skruvarna, ska leta efter några andra. Har funderat på insex, det är snyggast så Ska se vad jag hittar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Ser himla bra ut!
Tror det blir snyggt med plexi över hela fronten som i ritningen du gjort.
Väntar på ny updatering.

BTW, När fyller d år och hur mycket fyller du?

Tack så mycket
Har uppdaterat i sketchup igen, sen kommer jag antagligen att sätta en plexibit med hål i längst ner vid fläktintaget. Kär mina fläktar i 7v så jag tror inte de kommer att låta mer ännhårddiskarna eller tappa allt för mycket luftflöde i alla fall.

Jag fyller år imorgon (12/4) och blir 23. Jippi!

Stealth modd

Då var det dags igen, dags att stealtha min trogna SONY CRX300A, DVD och CD-RW i ett. Den får duga så länge eftersom man är på en ganska tajt budget.
Har sen en tidigare modd, dvs. den förra lådan limmat fast en plexi bit på den som jag hoppas ska kunna funka att fästa 5,25" plattan i.

Börjar med att maskera där jag ska skära.

Och monterar bort plexiglaset.

Sågar bort de fästen som håller täckplåten på plats.

Efter jag sågat bort det som inte ska va där monterade jag plexiglaset igen, maskerade cd-romen och markerade var hålen skulle va.

Borrade först upp med ett 1,5mm borr och sen med 5mm.

Proviskoriskt monterat

Fäste det med smältlim i cdromen efter nogrann koll så att det verkligen passade, det tog tid men till slut satt det där det skulle.

På med plexiglaset igen.

Så där ja! Då var det klart för nu.
Vid nästa uppdatering har jag förhoppningsvis (om folk känner sej generösa på min födelsedag imorgon) fått tillräckligt med pengar för att beställa lite smått och
gott från Elfa. Kabelstrumpa, krympslang och två stycken vandalsäkra knappar

Här är en uppdaterad skiss över fronten. Det lutar mer åt det här hållet.. men jag är inte riktigt säker ännu.

That´s it for now!

Visa signatur

Permalänk

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Blir bara finare och finare för var gång jag tittar förbi i tråden
Hoppas du får lite kosing att spendera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Blir bara finare och finare för var gång jag tittar förbi i tråden
Hoppas du får lite kosing att spendera

Tack så mycket!
Har uppdaterat skissen i Sketchup nu. Så här ska det se ut sen när det är klart

Nu är det dags att städa i köket och baka
toand

Födelsedagen inbringade totalt: 1100:- så nu är det beställt osynlig röd och gul uv-färg från ljudia och uv-ccfl och fläktar från gtek. Lovely!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

nu är det beställt osynlig röd och gul uv-färg från ljudia och uv-ccfl och fläktar från gtek. Lovely!

Känns ju som att osynlig färg är lite onödigt... Men OK... Om du vet att den finns där så kanske du kan njuta iaf

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Känns ju som att osynlig färg är lite onödigt... Men OK... Om du vet att den finns där så kanske du kan njuta iaf

Hehe märka ord då! Färgen är osynlig i "vanligt" ljus men syns i uv hehe

BTW: Förslag på motiv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

keep on going man!

Visa signatur

Permalänk

Ser mycket bra ut, mycket bra genomtänkt och sketcherna
ger ett intryck av bra planering.

Dock vettefasen om jag skulle våga attackera mitt Lian Li sådär

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Dock vettefasen om jag skulle våga attackera mitt Lian Li sådär

instämmer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UV-Färgen har kommit.

Har fått UV-färgen idag. En flaska gult och en med röd. Testade dem på jobbet i sedeltestaren och de lös bra
Det enda som oroar mej är att färgen var väldigt lättflytande och kanske svår att måla med, någon som provat den här? Den är ifrån ljudia.se

Här är några bilder:

Räknar med att få fläktar och rör, samt köpa plexiglas nästa vecka och börja jobba på chassit igen över helgen.

Några råd om en uppgradering av systemet? Sitter just nu med ett MSI KT3V, Ahtlon XP 1600+, 512mb ram och ett väldigt trött Siluro Geforce MX2 Datorn duger så länge men ett hotare system hade inte skadat, det som behövs är nytt moderkort, cpu och grafikkort.. räknar med att kunna lägga 3-4000:- allt som allt, kanske mer.

toand

Visa signatur

Permalänk

Jag som tycker mitt Radeon 9800PRO jag köppte för 250:- känns gammalt nu när 6800 har släppts men men jag väntar nog tills AIT's kontring kommer + att några nya spel har släppts (ex. HL2 och Doom 3), sen bestämmer jag mig för vilket jag vill köpa. Jag skulle rekomendera dig att göra samma sak.
Vill att det ska vara helg nu... vill se fortsättningen på bygget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: UV-Färgen har kommit.

Citat:

Har fått UV-färgen idag. En flaska gult och en med röd. Testade dem på jobbet i sedeltestaren och de lös bra
Det enda som oroar mej är att färgen var väldigt lättflytande och kanske svår att måla med, någon som provat den här? Den är ifrån ljudia.se

Här är några bilder:
http://www.toand.net/sweclockers/mod70.jpg

http://www.toand.net/sweclockers/mod71.jpg

Räknar med att få fläktar och rör, samt köpa plexiglas nästa vecka och börja jobba på chassit igen över helgen.

Några råd om en uppgradering av systemet? Sitter just nu med ett MSI KT3V, Ahtlon XP 1600+, 512mb ram och ett väldigt trött Siluro Geforce MX2 Datorn duger så länge men ett hotare system hade inte skadat, det som behövs är nytt moderkort, cpu och grafikkort.. räknar med att kunna lägga 3-4000:- allt som allt, kanske mer.

toand

Ärch, ta en pensel och testmåla på nått... annars får du koka färgen med gelatin eller hälla i mjöl

Permalänk
Medlem

Re: Re: UV-Färgen har kommit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Ärch, ta en pensel och testmåla på nått... annars får du koka färgen med gelatin eller hälla i mjöl

Haha Tack för tipset! Funderade på mjöl en stund Men jag tror det fixar sej, om inte annat går det ju att gravera och måla i gravyren

Visa signatur

Permalänk

vad hände med bygget nu då?? det stannade inte hoppas jag.. va ju början till något bra

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
vad hände med bygget nu då?? det stannade inte hoppas jag.. va ju början till något bra

Just nu händer inte så mycket. Väntar på delar och pengar. Ska hämta det jag beställt på fredag
Kommer förhoppningsvis iväg till glasmästaren och köpa plexiglas också. Nu börjar bygget komma igång på allvar

Det här är på väg.

Elfa

Kabelstrumpa. Svart är beställd

Krympslang. Även den svart.

Tryckknapp

Gtek

Uvrör.

Uvfläktar. (2 av varje)

Komplett.

Ram. Ytterligare 256MB Twinmos

Vid nästa löning om en dryg månad blir det moderkort, cpu, kylflänsar till ramminnet och ny psu.

Bilder:

Moderkort. ABit An-7

Cpu. Athlon XP 2800+

Flänsar till minnena. Revoltec.

Psun: Fortron Source 400W

Hoppas kunna uppdatera under helgen
toand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var har bilderna tagit vägen?

Permalänk
Medlem

varför kan jag inte se en ända bild ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
varför kan jag inte se en ända bild ?

Kanske för att tråden är aningen antik?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680