Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
RoGi kan man få se lite fler TPtest nu när du haft 26/26 tjänsten ett tag, har det stabiliserats? Hur ser pingtiderna ut nu med mera??

Tackar på förhand

Hinner tyvärr inte testa något idag. Ska försöka lägga upp lite info på söndag.

EDIT:

Kan ju lägga upp lite tracerout till saker nu om du vill?!

traceroute: Warning: ftp.sunet.se has multiple addresses; using 194.71.11.20
traceroute to ftp.sunet.se (194.71.11.20), 30 hops max, 38 byte packets
1 82.182.64.1 (82.182.64.1) 16.430 ms 16.603 ms 16.657 ms
2 cr2-gig1-6.torgg4.sth.bostream.net (82.182.3.41) 16.709 ms 16.564 ms 16.828 ms
3 195.69.119.19 (195.69.119.19) 17.401 ms 17.112 ms 16.931 ms
4 stockholm2-POS8.sunet.se (130.242.82.49) 18.643 ms 17.038 ms 16.972 ms
5 stkpr3-SRP4.sunet.se (130.242.94.7) 16.865 ms 16.834 ms 16.670 ms
6 UU-FTP-1-POS1-0.sunet.se (130.242.205.218) 17.937 ms 17.934 ms 17.923 ms
7 archive-r1-eth0.sunet.se (130.242.205.210) 17.834 ms 17.847 ms 17.927 ms
8 ftp1.sunet.se (194.71.11.20) 18.650 ms 18.858 ms 18.677 ms

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått nytt från bostream idag?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Nopp, ingenting.....still waiting....

Permalänk

Jag har ringt idag och hört efter om det är nya förseningar men hon sa nej och att denna veckan ska Biskopsgården/Gbg sättas igång. Tror inte på dom dock men man vet ju aldrig..

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Fick iof mitt Vdsl modem i fredags den 23:e men det lär väl dröja någon månad innan man får koppla in det..

Det var ett Thomson ?? 510v..speedtouch
Har dom inte kontrakt med Alcatel eller är det samma firma på någe sett

Enligt hemsidan skall stationen byggas ut v23, Kungsholmens i Sthlm och sedan tar det 3-4 veckor..kul..
Har haft Scream adsl 8/1 sedan i december..
Men man kan ju hoppas att något händer snart, fick ett mail där det stod att när nätet inte funkar så skall du koppla in det nya modemet och viola !!
Inget som säger vad jag skall göra med det gamla,..

Permalänk
Avstängd

min bror i stockholm har fått sitt nu... men han bodde lite för långt från telestationen så han fick 18/18mbit men det duger ju det med

Permalänk
Medlem

BBB VDSL

hmm.. fick mitt BBB Vdsl och är mkt nöjd.. tog ganska exact en månad från beställning. 11mbit ner å 8 upp enligt tptest.. GBG vasa 830m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Fick iof mitt Vdsl modem i fredags den 23:e men det lär väl dröja någon månad innan man får koppla in det..

Det var ett Thomson ?? 510v..speedtouch
Har dom inte kontrakt med Alcatel eller är det samma firma på någe sett

Enligt hemsidan skall stationen byggas ut v23, Kungsholmens i Sthlm och sedan tar det 3-4 veckor..kul..
Har haft Scream adsl 8/1 sedan i december..
Men man kan ju hoppas att något händer snart, fick ett mail där det stod att när nätet inte funkar så skall du koppla in det nya modemet och viola !!
Inget som säger vad jag skall göra med det gamla,..

Ringde precis Bostream för skojs skull och frågade när jag skulle kunna tänkas få VDSL nu när jag fått modemet..och blev lite paff när de säger nästa vecka !!??

Vad hände med v23 ?? som det står på hemsidan, ja jkag blir ju bara glad om det blir tidigare men man skall väl inte hoppas för mycket..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ringde precis Bostream för skojs skull och frågade när jag skulle kunna tänkas få VDSL nu när jag fått modemet..och blev lite paff när de säger nästa vecka !!??

Vad hände med v23 ?? som det står på hemsidan, ja jkag blir ju bara glad om det blir tidigare men man skall väl inte hoppas för mycket..

Nä precis bostream säger mycket.

Permalänk
Medlem

Sitter och kämpar med istream. Lär väl dröja 5 år innan men får scream till Billesholm (~2 mil från Helsingborg, dvs. långt utanför verkligheten).

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

min farsa har 26/26 scream, bor i huddinge centrum. skickade en hem-inspelad film (kladdkakan 2000 ) till en ftp och filmen låg på ca 7 GB och tog under en timme.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

hur går det med det där brevet? någon som börjat ännu?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

ingen som bor lite längre ifrn telestationen typ runt 2500m
undrar avd ni har för hastighet in/ut

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk
Medlem

jag ringde bostream i förrgår.

Såhär gick det ungefär:

Jag: När får jag mitt bredband?
Bostream: Telenummer?
Jag: xxx-xxxxxx
Bostream: OJ!!!! Det var ju jättelängesedan du beställde!
Jag: Nehe!?!
Bostream: Det har varit problem med just din station Göteborg/Vasa så drför har det blivit förseningar. men nu ska det vara löst så jag skickar om din beställning så det bör inte ta mer än 1 vecka.
Jag: Jaha. Max 1 vecka alltså?
Bostream: Ja.
Jag: Klick....

Det verkar som att efter min beställning lades började med min inkoppling sedan märkte de att de hade problem. Då la de min beställning på is. Efter fixandet av stationen var gjort borde jag blivit inkopplat men de glömde ta bort min beställning från isen. Men efter mitt samtal igår verkar det somd et kommit igång igen... men vi får se....

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått scream VDSL på kasentorget/göteborg ännu?

Permalänk

Jag ringde igår och kan meddela att vi som sitter och väntar på VDSL i Sthlm östra/vasa blir inkopplade i denna vecka... Dock så låg vi sist i listan på planerade denna vecka så eventuellt blir det i början av nästa vecka om det skiter sig.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammaScan
Jag ringde igår och kan meddela att vi som sitter och väntar på VDSL i Sthlm östra/vasa blir inkopplade i denna vecka... Dock så låg vi sist i listan på planerade denna vecka så eventuellt blir det i början av nästa vecka om det skiter sig.

Det var ju inte precis första gången någon säger att "nu jävlar är Scream VDSL på gång, jag blir inkopplad i slutet av veckan. eller början av nästa vecka. eller ...."

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distortion10000
Det var ju inte precis första gången någon säger att "nu jävlar är Scream VDSL på gång, jag blir inkopplad i slutet av veckan. eller början av nästa vecka. eller ...."

Exakt !! LoL
Mitt ska vara igång nästa vecka, Sthlm Kungsholmen sa dom på telefon i måndags, postar och talar om hur det går nästa vecka vare sig det funkar eller ej. Men det skall bli roligt att se hur det blir..

Permalänk

När jag pratat med dom så har dom varit jävligt stolta och berättat att hela stockholm är utbyggt snart och "vi bygger ut en station om dagen minst" Det låter mindre troligt för varje dag haha.

Dessutom bor jag i göteborg och frågade vad jag hade för nytta av denna informationen. "ja, då vet du att det är på g" whatever liksom

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

I am surprised !

När jag kom hem idag har jag ett brev från Bostream att v19 kommer dom koppla om till VDSL !! Weehaa !!
Dom kommer flytta över den tillfälliga Adsl till det nya..sedan har jag fått en fraktsedel att som jag kan skicka tillbaks det gamla modemet.
Coolt..kanske är sanning i det hela ifrån det jag beskrev i tidigare inlägg..
Skall bli intressant med ett TP test..bor 598 m från stationen

Permalänk
Medlem
Citat:

I am surprised !

När jag kom hem idag har jag ett brev från Bostream att v19 kommer dom koppla om till VDSL !! Weehaa !!
Dom kommer flytta över den tillfälliga Adsl till det nya..sedan har jag fått en fraktsedel att som jag kan skicka tillbaks det gamla modemet.
Coolt..kanske är sanning i det hela ifrån det jag beskrev i tidigare inlägg..
Skall bli intressant med ett TP test..bor 598 m från stationen

Vill inte göra dig besviken, men det brevet fick jag vecka 15, där stod de att jag skulle kopplas om v14.. inte hänt ett skit än

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sekolon
Är det någon som fått scream VDSL på kasentorget/göteborg ännu?

Inte hänt något än :/ ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajh
Vill inte göra dig besviken, men det brevet fick jag vecka 15, där stod de att jag skulle kopplas om v14.. inte hänt ett skit än

Nein !!
Ahh skit,,ja man skall väl vara skeptisk med tanke på de X antal gånger man blivit lovad det och det osv

Permalänk

Jaha då var det torsdagen den 29:e april. Nu är det 2 dagar kvar innan tiden går ut då dom absolut lovade mig vdsl. Jag sitter med spänning och väntar (knappast). Håller dom inte löftet denna gången så får jag ytterligare en gång ringa upp kundtjänst och be kundrelationsansvarige att ringa upp, som jag gjort tusen gånger men aldrig hört susningen av denna man/kvinna.
När man ligger på bristningsgränsen för att hamna i facket "psyksjuk" pgr av min aggressioner vad ska jag göra för att lugna ner mig? Tips tack...

Hade jag haft råd till en flygbiljett så hade jag personligen åkt upp till umeå och kastat sten på deras förnster och haft med mig plakat där det står "Bostream = Lögnhalsar"

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

äsch bostream ändrar ju datumet hela tiden...först under april, sen vecka 24, nu vecka 23 + 3-4 veckor för leverans av modemet..hur långt efter ligger dom...
ngn som vet om det går att avsbtesälla tjänsten hos bostream innan man fått den och ta bbb ist ?

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk

Det ska gå enligt http://www.bostream.com/controller_service.php?action=service...

*harkel*

En avbokning kan endast ske om Bostream inte har påbörjat beställningen (se allmänna villkor 1.5*). Har Bostream påbörjat beställningen så måste eventuellt Bostream ta ut en avbokningsavgift. Är tjänsten redan installerad så får du göra en uppsägning.

*
1.5 Kunden har rätt att frånträda avtalet (ångerrätt) genom att meddela Bostream detta inom 14 dagar från det att avtalet ingicks, det vill säga från det datum då bekräftelse enligt punkt 1.3 ovan kom Kunden tillhanda (ångerfrist). Meddelande skall skickas till Bostreams kundservice Östra Rådhusgatan 6, 903 26 Umeå. Kunden samtycker till att Bostream kan påbörja leverans av Tjänsten under ångerfristen. Kunden samtycker till att om leveransen påbörjas under ångerfristen förlorar Kunden sin ångerrätt.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Jaha då var det torsdagen den 29:e april. Nu är det 2 dagar kvar innan tiden går ut då dom absolut lovade mig vdsl. Jag sitter med spänning och väntar (knappast). Håller dom inte löftet denna gången så får jag ytterligare en gång ringa upp kundtjänst och be kundrelationsansvarige att ringa upp, som jag gjort tusen gånger men aldrig hört susningen av denna man/kvinna.
När man ligger på bristningsgränsen för att hamna i facket "psyksjuk" pgr av min aggressioner vad ska jag göra för att lugna ner mig? Tips tack...

Hade jag haft råd till en flygbiljett så hade jag personligen åkt upp till umeå och kastat sten på deras förnster och haft med mig plakat där det står "Bostream = Lögnhalsar"

he he, de har kontor i Gbg också, ligger i Gårda nånstans, jag vart där för 3-4 år sen när jag hämtade mitt Xtream modem ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Näe du skojar... har dom kontor här? hmm undra vad det är för slags avdelning, cheferna??? hmm intressant intressant. Jag ska försöke hitta adressen men skriv gärna om ni vet vad det är för kontor så man kan inrikta aktionen på rätt sätt.

**edit**
Bakom ullevi, ska ringa dit och höra om dom har någon ansvarig man kan samtala med eller bestämma möte- Någon som är intresserad av att attestera på ett sådant möte?
Typ att dom fixar et konferensrum där vi ska krossa dom

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Näe du skojar... har dom kontor här? hmm undra vad det är för slags avdelning, cheferna??? hmm intressant intressant. Jag ska försöke hitta adressen men skriv gärna om ni vet vad det är för kontor så man kan inrikta aktionen på rätt sätt.

**edit**
Bakom ullevi, ska ringa dit och höra om dom har någon ansvarig man kan samtala med eller bestämma möte- Någon som är intresserad av att attestera på ett sådant möte?
Typ att dom fixar et konferensrum där vi ska krossa dom

hehe... Japp de ligger precis vid sos alarm/räddningstjänsten bakom ullevi. Hälsa på vetja

Permalänk
Medlem

Har haft Bostream 8/1 i ca 20 dagar nu. Beställde i juni förra året. Avbeställde abbonemanget idag för hur otroligt dåligt de hanterar sina kunder. Orkar egentligen inte dra hela historien, får dra den varje gång jag ringer upp supporten(Runt 1-2 gånger i veckan).

Men kort:
Allt från 10månaders väntetid för inkoppling, otroligt dåliga levernasbesked.
20minuters köer i deras telefonsupport.
Ovetande Personal.
Tomma löften.
Ej stabil uppkoppling.
Otrevlig personal.
Etc.
Min rekomendation är att ta något annat abbonemang via ett annat företag. Om det finns andra alternativ. Personligen ska jag aldrig beställa något mer av dem och tänker lägga till mina erfarenheter på svartalistan.nu.

Beställde BBBs 10/1 abb. Förhoppningsvis fungerar det bättre.