Vilken terminal gillar du mest?

Permalänk
Medlem

Vilken terminal gillar du mest?

läs titlen

Visa signatur

[ ... ]

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört aterm och xterm, men gillar aterm bäst då. Ser ingen mening med att byta, aterm fungerar perfekt för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

PuTTY's termialemulator tycker jag är trevligast. Gillar att man kan tömma radbufferten.

Permalänk

Konsole, KDE:s egna lilla sak, har stöd för tabbar etc, riktigt fint, speciellt när man kör med http://www.kde-look.org/content/show.php?content=11525"så tabbarna får ett vettigt namn, skärmdump -> http://www.kde-look.org/content/preview.php?preview=1&file=11...

Permalänk

Gillar nog Aterm mest, framförallt eftersom jag har använt den mest. Har även funderat på att testa Eterm men det har aldrig blivit av.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Jag tycker Eterm är slött att starta, körde det för ett tag sedan, men bytte snabbt när jag testade aterm.

Permalänk

Aterm är trevligt. Konsole gillar jag inte alls, tycker att det är bättre att ha många fönster framme än tabbar. Men gillar man tabbar så finns ju materm också http://freshmeat.net/projects/materm/ fast jag vet inte om det är bra.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Terminal.app

Default i os x.

Körde även iTerm ett tag men gillade den inte

Permalänk
Medlem

XTerm har ju stöd för XFT, det blir mycket mysigare då.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk

Japp, det är därför jag använder xterm.

Permalänk

En gång i tiden var jag jag nöjd med Gnome-Terminal eftersom den hade fräschast font per default, men den kändes lite slö...
Jag testade Eterm och läste på lite hur man fixade en snygg font och sen var jag nöjd med den.

Efter att ha läst en del om aterm i några trådar samt sett stälningen av omröstningen hittils, så blev jag ju såklart nyfiken på aterm!
Jag installerade det och det känns mycket snabbar vid uppstart, så jag lägger min röst på aterm även fast jag precis börjat använda det!

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Medlem

det hela började med aterm och sluta med gnome-terminal.. otroligt skön..

Permalänk
Medlem

xterm, utan massa lull lull

Permalänk
Medlem

Terminal.app jag med

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Eterm, gillar typsnittet och skuggorna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aterm. Testat xterm, Eterm, rxvt, gnome terminal och konsole, aterm är ändå bäst. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Jag kör Eterm, mest för att jag testade det först och har konfigurerat det så att det har blivit mycket trevligt nu. Enda problemet är att om man ändrar storleken på fönstret när man är i vim och sedan går ut så är markören osv på lite fel plats, åtgärdas genom att skriva clear. Annars fungerar det klockrent, och ser riktight snyggt ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
xterm, utan massa lull lull

samma här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Aterm. Testat xterm, Eterm, rxvt, gnome terminal och konsole, aterm är ändå bäst. :]

Permalänk
Medlem

Aterm helt klart!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Terminal.app jag med

Permalänk
Medlem

Aterm här, brukar dock använda konsole en del, Men just nu är det aterm som gäller.

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

iTerm

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

aterm såklart

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

konsole

Visa signatur

The Source is strong I can feel IT!