Ursprungligen inskrivet av Keit
Var det bara jag som inte gillade Metroid Prime? Verkar som det hyllas världen över att det är så grymt och allt annat. Jag tyckte helt enkelt inte det var något speciellt. Zelda:tWW däremot, _det_var ett riktigt höjdarspel, känsla upp till 110% och det var helt igenom helmysigt.
Trailern för det nya Zelda var lite...sådär. Det som imponerade vara väl grafiken men jag gillade Wind Wakers grafik bättre. Det såg så.. oäventyrligt ut det nya Zelda. Det är ju meningen att man ska springa omkring och utforska, det såg ut som en dålig Lotr ripoff där han red omkring på ängen och högg fiender. Tacka vet jag det första Zelda och de gamla megamanspelen.
Däremot så verkar Paper Mario 2 vara ett spel helt i min smak, mysig musik och gullig känsla. Inga kusliga miljöer a.k.a Metroid Prime eller dålig musik. Musiken har även den varit en stor del av Zeldaspelen, min favoritlåt i Wind Waker var då man för första gången seglade på havet, fiskmåsarna flög vid båten och den skönaste låten satt igång. _Det_var känsla om något.
Kanske är det bara jag som aldrig fastnat för Metroid serien. Vem vet.
Alla fastnar inte för samma spel, helt enkelt. Jag är särskilt svag för spel där man under spelets gång får nya abilities som tar en till nya ställen, spel som Zelda, Metroid, Castlevania (Symphony of the Night och GBA-spelen) och Wonder Boy III.
Håller med dig lite om Zelda-trailern. Första intrycket när man såg denna överraskningen (jag hade hört rykten innan, men trodde inte riktigt Nintendo skulle byta stil så plötsligt igen) var nog, "Wow! Det ser otroligt ut!", då man aldrig sett Link med en sådan här detaljrikedom. Samtidigt så tänker man, "Det ser ut som Ocarina of Time, eller som ganska många andra fantasyspel därute." Trailern hade lite väl mycket Lord of the Rings-filmerna över sig, och det är lite väl seriöst för Zelda-serien kanske. Men meningen med trailern var väl lite att poängtera skillnaden i ton mellan Wind Waker och det nya spelet och jag tror nog att det färdiga spelet kommer ha en bättre balans mellan "ljust" och "mörkt". Se på bilden när Link rider sakta genom en sagolik skog, till exempel.
Första gången man seglade ut på havet i Wind Waker och fiskmåsarna anslöt sig var en ganska trevlig känsla, ja, särskilt som OoT helt saknade sådan livfullhet i sin spelvärld. I Wind Waker så svajar gräset, vinden viner omkring en när man står uppe på ett berg, fåglarna flyger omkring och landar runt omkring en etc. Hoppas de behåller sådana detaljer i nästa spel. Små detaljer som gör stor skillnad.