Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Var det bara jag som inte gillade Metroid Prime? Verkar som det hyllas världen över att det är så grymt och allt annat. Jag tyckte helt enkelt inte det var något speciellt. Zelda:tWW däremot, _det_var ett riktigt höjdarspel, känsla upp till 110% och det var helt igenom helmysigt.

Trailern för det nya Zelda var lite...sådär. Det som imponerade vara väl grafiken men jag gillade Wind Wakers grafik bättre. Det såg så.. oäventyrligt ut det nya Zelda. Det är ju meningen att man ska springa omkring och utforska, det såg ut som en dålig Lotr ripoff där han red omkring på ängen och högg fiender. Tacka vet jag det första Zelda och de gamla megamanspelen.
Däremot så verkar Paper Mario 2 vara ett spel helt i min smak, mysig musik och gullig känsla. Inga kusliga miljöer a.k.a Metroid Prime eller dålig musik. Musiken har även den varit en stor del av Zeldaspelen, min favoritlåt i Wind Waker var då man för första gången seglade på havet, fiskmåsarna flög vid båten och den skönaste låten satt igång. _Det_var känsla om något.

Kanske är det bara jag som aldrig fastnat för Metroid serien. Vem vet.

Alla fastnar inte för samma spel, helt enkelt. Jag är särskilt svag för spel där man under spelets gång får nya abilities som tar en till nya ställen, spel som Zelda, Metroid, Castlevania (Symphony of the Night och GBA-spelen) och Wonder Boy III.

Håller med dig lite om Zelda-trailern. Första intrycket när man såg denna överraskningen (jag hade hört rykten innan, men trodde inte riktigt Nintendo skulle byta stil så plötsligt igen) var nog, "Wow! Det ser otroligt ut!", då man aldrig sett Link med en sådan här detaljrikedom. Samtidigt så tänker man, "Det ser ut som Ocarina of Time, eller som ganska många andra fantasyspel därute." Trailern hade lite väl mycket Lord of the Rings-filmerna över sig, och det är lite väl seriöst för Zelda-serien kanske. Men meningen med trailern var väl lite att poängtera skillnaden i ton mellan Wind Waker och det nya spelet och jag tror nog att det färdiga spelet kommer ha en bättre balans mellan "ljust" och "mörkt". Se på bilden när Link rider sakta genom en sagolik skog, till exempel.

Första gången man seglade ut på havet i Wind Waker och fiskmåsarna anslöt sig var en ganska trevlig känsla, ja, särskilt som OoT helt saknade sådan livfullhet i sin spelvärld. I Wind Waker så svajar gräset, vinden viner omkring en när man står uppe på ett berg, fåglarna flyger omkring och landar runt omkring en etc. Hoppas de behåller sådana detaljer i nästa spel. Små detaljer som gör stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Skall ju köpa en gamecube, man får med zelda collectors edtion med 4 zelda spel samt wind waker demo om det är bra söår jag till och köper det (windwaker är det enda jag inte har provat)

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

går jue inte o tanka den med bra upplösning

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
går jue inte o tanka den med bra upplösning

hmm det jick för mig!!

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

det stog att jag behövde va ign insider

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Huhu, undrar vem den nya "still-secret director" för Zelda är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
hmm det jick för mig!!

Är du ign insider???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du ign insider???

vad menar du?

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

Ja jag kan inte tanka den förlänga trailern helt enkelt någon som kan slänga upp en mirror??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag kan inte tanka den förlänga trailern helt enkelt någon som kan slänga upp en mirror??

Den längre teasertrailern finns inte för nedladdning.

Permalänk
Medlem

aha ok!

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

BÄST!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm... knäppt, Nintendos officiella hemsida har samma teasertrailer som visades på presskonferensen, och med betydligt bättre bildkvalitet, men dock med MIDI-soundtrack istället för det pampigare soundtracket ("Conan"?)...? Undrar varför de gör så? De kanske får pröjsa licenspengar för musiken?

Tog och mixade ihop den bra bilden med det bra ljudet och nu har man en trailer som tål att tittas på tills spelet släpps...

Permalänk
Medlem

HAHA... fan va sköna!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Kul film: Zelda-visningen filmad med handkamera. Det blir högljutt därinne när publiken förstår vad det är de tittar på.

http://www.gccafe.com/e3/2004/zelda.wmv

Vet du/någon vart man kan beställa sådan sköld/svärd som han har ?? hade varit grymt att ha på väggen hemma !! Själv är man ju Zelda Fantast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Vet du/någon vart man kan beställa sådan sköld/svärd som han har ?? hade varit grymt att ha på väggen hemma !! Själv är man ju Zelda Fantast

Har du pengar så gör som den här killen: http://www.planetgamecube.com/news.cfm?action=item&id=5102

(Det är fem bilder på sidan, de krånglade lite för mig men ta "Visa bild" på varje så dyker de upp)

EDIT: Vi har inte fått nog av Reggie än, va? Bra, http://reggielution.ytmnd.com .

Permalänk
Citat:

Har du pengar så gör som den här killen: http://www.planetgamecube.com/news.cfm?action=item&id=5102

(Det är fem bilder på sidan, de krånglade lite för mig men ta "Visa bild" på varje så dyker de upp)

Mycket fint svärd må jag säga !!

Permalänk
Medlem

Master Sword nr one!!, skulle va coolt o bygga det 4:de svärdet i link to the past i guld

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om ännu ett måste ha spel till GC:n:

http://c.ps2movies.ign.com/ps2/video/article/515/515519/Tales...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac

y_051304_01_qtlow.mov

Ja, det spelet har jag väntat på ganska länge nu. Borde det inte släppas i USA väldigt snart, har ju funnits ute ett bra tag i Japan?

EDIT: Släpps i juli i USA. Hoppas det hittar hit i höst. Baten Kaitos verkar trevligt också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
gillade du A Link To The Past? du vet om att han är en liten unge i det också?
fattar inte vad det är för skitsak att hänga upp sig på...

Wind Waker är ett av dom bästa Zelda spelen som släppts..

Jag stör mig lite på att Link är som en snorunge i WW, men det jag stör mig på mest är att spelet är gjort för ungar. Det är istortsett omöjligt att dö, pusslena är lätta. Main questen är kort som bare dänn medans det finns en massa onödiga side quests som man alldrig kommer eller behöver komma o kontakt med. och som grädden på moset så har WW även en barnslig grafik och inga alls läskiga miljöer.

När jag var lite mindre och spelade OoT så tyckte jag det var läskigt att gå i staden när det är massa mumier där och för att inte tala om shadow tempel. WW gav aldrig några sådanna känslor dels för att det var barnsligt och dels för att man helt enkelt inte va tillräkligt "Inne" i spelet.

Men detta nya vuxna, verkliga och vackra Zelda spelet ser jag absolut framimot. Hoppas att OoT känslan kommer tillbaks till Zelda!!

Permalänk
Medlem

Håller med är sugen som s*t*n på spelet!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tales Of Symphony ser GRYMT bra ut...spelade tales of destiny 1 på PSX, älskar det spelet.
ToS skall jag köpa så fort det kommer

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det var coolt!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad är Tales Of Symphony för spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
vad är Tales Of Symphony för spel?

Tales of Symphonia, japanskt rollspel i animestil. http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/talesofphantasia/index.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tales of Symphonia, japanskt rollspel i animestil. http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/talesofphantasia/index.h...

Coooolt! spel kommer det till sverige?

Visa signatur