Permalänk

riktigt fint, har bara svårt att skapa mig en bild om hur slutresultatet kommer att bli, men tror och hoppas det blir lyckat.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Kom på en grej med hjul...
Jag skulle ju kunna bygga en liten kärra som ser ut som det där blå fotstödet som finns till ps2:an och ha hjulen i dom trianglarna så att säga.

Permalänk
Medlem

det skulle ju bli väldigt snyggt

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Tummen upp för ditt bygge

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

Jag ska kolla lite på hjul hos classe, så får vi se om det kanske kan bli några skisser på kärran.
Jag hittade några möbelhjul hos classe som kan skjutas in och ut, men jag tror att dessa bara kan köras inne på golv. Om jag skaffar lite större hjul så går det kanske hjälpligt att köra lådan ute också.
Nån som har några erfarenheter av liknande projekt?

Permalänk

Jisses va stor den blir...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jisses va stor den blir...

Tror faktiskt man kan döda folk med den om man inte är försiktig :]

Permalänk
Medlem

du kan döda folk med nästan vad som helst...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
du kan döda folk med nästan vad som helst...

sant... men det är lättare med en elefant än ett sandkorn... tror jag... kanske.

Permalänk
Medlem

tycker att det blir skit coolt... vänta på mer bilder ;D biter på naglarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear
Jag ska kolla lite på hjul hos classe, så får vi se om det kanske kan bli några skisser på kärran.
Jag hittade några möbelhjul hos classe som kan skjutas in och ut, men jag tror att dessa bara kan köras inne på golv. Om jag skaffar lite större hjul så går det kanske hjälpligt att köra lådan ute också.
Nån som har några erfarenheter av liknande projekt?

det borde ju inte vara så svårt igentligen... lättare än att bygga ett chassi iaf... du skulle ju kunna vara eldrivna hjul sen bygger du en kontroll till chassit som man styr med.. aja men tycker iaf att du har lyckats än så länge.. keep up the good work

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totte_Lotto
tycker att det blir skit coolt... vänta på mer bilder ;D biter på naglarna

Ska packa o greja för flytt idag och imorgon så jag hinner nog inte bygga i helgen, men på måndag är det ju röd dag och det mina vänner, det betyder att det skall byggas så det står härliga till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor

det borde ju inte vara så svårt igentligen... lättare än att bygga ett chassi iaf... du skulle ju kunna vara eldrivna hjul sen bygger du en kontroll till chassit som man styr med.. aja men tycker iaf att du har lyckats än så länge.. keep up the good work

Att klämma in motorer som orkar flytta hela klumpen tror jag inte är möjligt, förutsatt att man vill hålla det lite stelthat. Och det vill jag.
Jag tror att det går att klämma in hjul och få dom att inte bygga så mycket på höjden.
Men nu när jag tänker efter så måste dom bygga en del om den skall kunna vara rullbar på asfallt. Vi får se hur det blir. Det skulle ju också vara möjligt att göra fästen i botten av själva lådan och ha hjulen så dom går att ta bort när den står på rätt ställe.

Permalänk
Testpilot

Ser snyggt ut, du kanske kan bygga ett sånt här stöd och ha den som vagn
http://213.238.202.163/boxshot.php?id=3295

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ser snyggt ut, du kanske kan bygga ett sånt här stöd och ha den som vagn
http://213.238.202.163/boxshot.php?id=3295

Jo det var så jag tänkte.
Är det någon som har mått på stödet?

Permalänk
Medlem

ja precis sen är det bara att försänka lite så man inte ser hjulen brutalt mycket.. men kolla på nån järnhandel butik där finns det mindre hjul som kan ta väldigt tunga föremål... eller ikea de säljer ju hjul och de hjulen ska ju kunna ta en människa...

p.s. jag var inte direkt seriös med inlägget om bygga in en motor...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Idag, eller igår rättare sagt, har jag fixat alla knapparna i frontn. Blir riktigt nice. Jag har också hunnit fixa ribborna på taket och cd-lucka så det är inte så långt kvar tills det blir dags för ytehandling.
Tyvärr har jag inga bilder att visa men jag kanske kan låna kamera igen under veckan.

Btw: Någon som har möjlighet att hosta bilder? Var tvungen att ta ner min fina server pga flytt :/

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear
Btw: Någon som har möjlighet att hosta bilder? Var tvungen att ta ner min fina server pga flytt :/

Jag skulle kunna hosta bilderna om det kniper, pm:a mig om det skulle vara aktuellt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hur skulle det smaka med en UPDATE!?

Var ju som sagt tvungen att ta ner server men jag fick tag på en upload-tjänst som någon tipsat om i forumet (http://upl.silentwhisper.net/).
Så nu kan vi få lite bilder igen. yey!

Dagen bilder är nya. hf.

edit: tydligen är det jobbigt att klicka så jag gjorde om länkarna till bilder. :]

edit2: för många bilder...

Permalänk
Medlem

Brutalt!!!

Snyggt byggt!

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk

MEN!

Det borde vara lag på att visa bilderna i forumet!

Edit: snyggt å stort

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli RIKTIGT bra,

Permalänk
Medlem

Gillar Power Knapparna. Gött!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

snyggt!

Trode inte att det skulle bli så hära fint först.. !

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

skitfint!

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

skitcoolt med power ock cd knapparna!

Visa signatur

men ja!

Permalänk

Jäklar vad vackert det blir

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

riktigt najs, keep up the good work

men skall du färga den i någon cool färg??

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Exerco: Förmodligen svart med blå PC2 text på sidan.. kommer bli råsnyggt

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]