Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem

Låter bra!!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Inaktiv

Aja, jag kan ju börja med att säga att jag har varit en nintendo-fanboy sen första dagen NES lanserades i sverige och har köpt alla av konsollerna nintendo har sålt här i sverige

Men nu tycker jag iaf att playstation portable verkar bättre än DS :/

Dubbel skärm verkar inte så bra tycker iaf jag.. de flesta verkar ju bara ha en karta där, vilket man annars får fram med typ Selectknappen eller liknande.. det enda spelen som använder den på ett ok sätt än så länge är sonic och wario ware (sonic verkar iofs helt sjukt och inget jag då aldrig skulle köpa)... Och nästan samtliga spel där man använder touchscreenen så måste man ju ha det liggandes mot ett bord eller liknande, man kan ju inte precis hålla upp sitt GB DS och spela sonic eller metroid, det skulle nog bli väldigt oskönt..

Snyggare design har det också, plus att det ju inte är stort alls om man jämför med de andra bärbara konsollerna..

Sen så verkar många klaga på att skärmen på PSP:n kommer bli repad, det är ju inte precis vanligt glas som sitter på den, PDA's har ju inte ihopfällbart lock, och dom blir väl inte spec repade, eller?

Och sen tycker jag att grafiken på GBA DS inte är spec intressant heller.. Nintendo 64 grafik.. Känns inte så kul att jämföra Mario Kart DS och Grand Tourismo 4 till PSP..

Och PSP har ju allt annars om DS har oxå :/ Trådlös anslutning t ex.. plus att PSP har andra funktioner, t ex så att man kan lägga in musik/bilder på ett minneskort...

Sen så har jag sett att folk har klagat på PSP:s batteritid, den är ju inte precis dålig, på E3 så var batteritiden för film 2.5-3 timmar medans det var 10+ timmar för musik (kan ju köpa ett 128mb minneskort om man vill och lägga in musik på) och 8 timmar för spelande...

Finns det egentligen NÅGONTING som talar för DS om man jämför med PSP..? Förutom att DS har dubbla skärmar och att en av dom är touch screen? Jag tycker inte kompromissen av grafiken är värd dom egenskaperna iaf :/

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt iden med att ha en bärbar enhet som ska spela film och musik etc etc. Tror inte det lär användas speciellt ofta. Då köper man nog hellre en mp3 spelare istället för att lyssna på musik på.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Hedersmedlem

Vi får väll se vad priset blir på de båda spelarna, det finns ju ingenting som hindrar att man köper båda två. om dom inte blir för dyra då förståss.

Jag gillar den stora skärmen på PSP:n men den verkar lite hård i kanterna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja, Men DSn är coolare tkr jag

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Förstår inte riktigt iden med att ha en bärbar enhet som ska spela film och musik etc etc. Tror inte det lär användas speciellt ofta. Då köper man nog hellre en mp3 spelare istället för att lyssna på musik på.

Precis! I alla fall när det gäller film känns det bara så idiotiskt onödigt. Vem fan vill sitta o hålla i en sån liten skärm och kolla på film? Sen att batteriet bara håller i 2.5 timmar ocskå. :/

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Inaktiv

det håller i 2.5timmar om man ser på film.. jag har hellre valet att kunna se på film under 2.5-3 timmar än att inte ens kunna välja att se på film (tänker då på DS som inte kan spela upp film), eller känns det bättre att veta att man inte kan spela upp någon film alls? det är 10 timmar med musik och 8+ timmar för spelande enligt sony iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Nintendo DS och PSP har fått preliminära släppdatum för Europa - samma datum faktiskt: fredagen den 18 mars 2005.

http://www.gamespot.com/news/2004/05/25/news_6099194.html

Gott, 2 dagar innan man fyller 19.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedis
det håller i 2.5timmar om man ser på film.. jag har hellre valet att kunna se på film under 2.5-3 timmar än att inte ens kunna välja att se på film (tänker då på DS som inte kan spela upp film), eller känns det bättre att veta att man inte kan spela upp någon film alls? det är 10 timmar med musik och 8+ timmar för spelande enligt sony iaf

Ja det känns bättre iom att det lär bli dyrare med en sådan funktion. Bortkastade pengar?

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Den dagen jag ser film på en sån liten skärm....förstör ju halva nöjet med en film. Titta er inte blinda på funktioner.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Håller med, musik kan vara trevligt men film känns helt onödigt.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det som säger att man inte kan titta på film med en Nintendo DS? Det kanske inte går med Nintendo-produkter men med tredjeparts-tillverkare. Det finns tex. videouppspelningskassetter till GBA-SP ute att köpa i dagens läge. Och de gör en betydligt längre batteritid än 2.5 timmar så.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

mm, men troligt roligt att kolla på en 256x192 skärm, va beredd på synproblem, men just det ds har ju två stycken sånna skärmar, det måste ju betyda att det bli 2x så roligt att kolla på film, hoorah.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dual
mm, men troligt roligt att kolla på en 256x192 skärm, va beredd på synproblem, men just det ds har ju två stycken sånna skärmar, det måste ju betyda att det bli 2x så roligt att kolla på film, hoorah.

Blir det så mycket roligare på en 480 x 272 4.3tums skärm då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nästan dubbelt så roligt, och när vi bara får 2,5 h får vi iaf kvalitet vilket är mycket mer än vad man kan säga om det gba har nu(och som troligtvis ds kommer ärva). Skitkvalle + 10 fps = skittråkigt.

Och ha roligt att lägga in bra filmkvalle på 128 mb kasetter till skillnad från 1,8 gb.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Citat:

nästan dubbelt så roligt, och när vi bara får 2,5 h får vi iaf kvalitet vilket är mycket mer än vad man kan säga om det gba har nu(och som troligtvis ds kommer ärva). Skitkvalle + 10 fps = skittråkigt.

Och ha roligt att lägga in bra filmkvalle på 128 mb kasetter till skillnad från 1,8 gb.

Får jag fråga hur du ska lyckas "lägga in" film på 1.8GB skivorna, om du tror sony kommer släppa en brännare till deras media så kan du glömma det. Visst stora minneskort funkar, men då blir det nog billigare att köpa en bärbar dvd-spelare med inbyggd skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej jag menade för dom såklart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är verkligen Sony's mediaformat hela 1,8 Gb? GameCube skivorna är på 1,8 och om PSP-skivor (jag minns inte namnet på dem) ska rymma lika mycket måste de väl vara lika stora till ytan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du kommer alltså helt seriöst att köpa filmer för att se dessa på en handhållen konsoll som faktiskt, oavsett hur mycket ni vill få det att likna det, inte har en speciellt stor skärm. Stor i förhållande till andra handållna konsoller, ja, men knappast så det blir en njutbar upplevelse att se filmen.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

En sak är säkert jag skall spela spela spela....:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag sa aldrig att jag skulle köpa film till dom, detta var bara mitt argument för att psp är bättre att visa film på än gba (och troligtvis ds) i alla områden.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Är verkligen Sony's mediaformat hela 1,8 Gb? GameCube skivorna är på 1,8 och om PSP-skivor (jag minns inte namnet på dem) ska rymma lika mycket måste de väl vara lika stora till ytan?

Gamecubens skivor är ~1.4GB stora.
DVD-skivor och CD-skivor är lika stora till ytan, men dvd rymmer en smula mer data, så nej de behöver inte vara lika stora.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och Gamecubens skivor är väldigt små med

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Klart det funkar att se på film. Eller film och film, småklipp och tecknade serier. Jag sitter dagligen och glor på några southpark på min palm och har även gjort det på min GBA SP. Det funkar över föväntan. Och va fan, det är ju bättre än ingenting. Att det finns tecken på en markad är ju självklar, förutom att det gör sig bra på pappret så säljer ju tex Svambob fyrkant serierna som smör i staterna till Gba.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Gamecubens skivor är ~1.4GB stora.
DVD-skivor och CD-skivor är lika stora till ytan, men dvd rymmer en smula mer data, så nej de behöver inte vara lika stora.

Nej, det vet väl jag med. Men jag menade, har verkligen sony utvecklat ett nytt sätt att läsa av spåren på en skiva för att kunna mata in mer data på en mindre yta än vad dagens standard tillåter. Och om de har det så kan jag tänka mig att PSP:n kommer att kosta en och annan slant att inhandla för oss konsumenter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är nästan redan helt uppenbart att psp:n kommer kosta 500-1000 kr mer än ds, dock så är det bara att vänta på prissänkningar. Jag får se vilken jag väljer, om ds kan komma fram med några bra rpg titlar så kan jag övertalas. Hmmm, star ocean 3 på psp, det skulle vara saker det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Nej, det vet väl jag med. Men jag menade, har verkligen sony utvecklat ett nytt sätt att läsa av spåren på en skiva för att kunna mata in mer data på en mindre yta än vad dagens standard tillåter. Och om de har det så kan jag tänka mig att PSP:n kommer att kosta en och annan slant att inhandla för oss konsumenter.

Om de kör med Blue Ray eller liknande skulle inte förvåna mig. Det finns ju tom DVDbrännare i Japan där de använder just den tekniken och det skall tydligen vara grymt. Men som du sade, man kan ju fan bara spekulera över hur mycket det skulle kosta. Deks är det en helt ny teknik, dels måste de ta ner den till ett format som passar in en PSP...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Gott, 2 dagar innan man fyller 19.

fyller du oxå 19den 20nde då är vi 2

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

synd bara att DS inte har någon filmkompabilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

synd bara att DS inte har någon filmkompabilitet

http://www.lik-sang.com/info.php?category=50&products_id=3983...

Tänk då på att Nintendo DS kan spela GBA kassetter...

Visa signatur