Kommer ni ihåg carmageddon?

Permalänk

Kommer ihåg när grannen kom in springandes i huset och sa något i stil med, "Henrik! Du måste testa det här bilspelet! Man hoppar på hus och kör över folk!"

Lät ju tufft sa jag och installerade det.... och det var bannemig tufft!

Lekte ganska länge med demot (ändra i filer och höll på), sen köpte jag hela... måste testa det igen nån dag... vet var skivan är

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg Carmageddon 1, men däremot 2an. Lånade det av en kompis. Vågade inte visa det för föräldrarna, iom att man körde över folk.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Det var riktigt värdelöst till N64:an, tyvärr.

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Easy as killling rabbits with an axe

Var det inte: "easy as killing babies with axes?" ... (och som jag redan skrivit) "hard as frech-kissing a cobra" Hehehe

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Carmageddon är underbart, har väl kört igenom det ett par gånger Har inte spelat tvåan särskillt mycket, men det lilla jag testade det så tyckte jag att ettan var bättre.

Funderar på om man skulle installera spelet igen och börja köra

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

ooooooo!:) herre guud! jag trodde det var bara jag som spelade det i hela universum:)

mm va gott det va o köra in på fotbollsplanen o kötta:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
Hur får man igång 2:an i xp pro? Har prövat kompabilitets-grejen men får ändå inte det att funka.

Att få igång det skall inte vara några problem utan kompabilitetsgrejer, däremot hade jag en del märkliga grafikbuggar...

Permalänk
Medlem

I _de_ spelen hade vi RIKTIGA krasher med bilarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chewie
Det var riktigt värdelöst till N64:an, tyvärr.

Mjo jag vet köpte 2an på n64.. 10min sedan spyr man typ

1: Grönt blod
2: Dålig grafik
3: Extremt liten syn framåt
4: Ljudet var dåligt
5: 1/5 får det

på Pc är det extremt bra 5/5

Permalänk
Medlem

Carmageddon 2 ägde verkligen mycket, men jag fick aldrig rätt på nätverket i spelet där hemma så man kunde lira tillsammans :/

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Carmageddon II hade fruktansvärt bra fysik. Hade man en stor tung bil bakom sig och var på väg mot en vägg, då visste man att det skulle komma göra ont...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
carmageddon 2 är lätt ett av de bästa spelen jag lirat NÅGONSIN, fy fan vad jag älska det spelet. Gajma som ett svin på min p2 300 mhz med Voodoo 2 sli snyggt som attan var det. Musiken i liret var och ÄCKLIGT bra ironmadien. Passade perfekt till spelet. En sak jag störde mig lite på var att man kunde köra på djur. Gillar inte riktigt när djur plågas i spel och filmer. Men annars så jävlar i de är det ett grymt lir än idag

Alla stackars djur?? alla människor då? =PPP

Visa signatur

zapen

Permalänk
Medlem

minns hur man åkte omkring å hoppade mellan hustak å grejade, kunde hålla på i flera timmar för att hitta hemliga ställen uppe på taken

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Carmageddon 2 är det spel som jag har spelat mest i hela mitt liv!
Det äger totalt, specielt när man lägger in lite fina addonbilar också.

Hoppas att 4:an blir en höjdare!

Permalänk
Avstängd

Ahh carmageddon ja, vilket spel!!

Hatar den där banan där man ska hoppa från tak till tak och spränga paraboler.
Vissa uppdrag var ju riktigt svåra men man höll ju på tills man klara det.

Pinball mode var ju bara sjukt, åkte på en vägg..studsar fram och tillbaka över hela kartan!

Gillar bussen med flygplans motor i eller den rosa bilden med en mörkhyad kille i som har en stor bas låda i bakluckan. Dunkar i takt med farten

Visa signatur

Din slickepinne i sandlådan!

Permalänk
Medlem

Hatade verkligen polisbilarna i ettan då de konstant var efter en plus att de var väldigt svåra att ta sönder för den delen. Gillar dock verkligen banan " I scream in the sun"

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

ujj ujj! Carmageddon fan avgudar serien ju!!
laddade hem 2:ans demo 120mb med 33.6 modem!! hah
sen spelade jag det i nårra veckor!

finns fortfarande inget bilspel med lika bra skademodellering som Carma 2!
riktigt skummt tycker jag..

Permalänk
Avstängd

hahahah skojig

Visa signatur

FMBAÖÄ= föreningen mot bortagandet av Öä !
vilka idoter men men nu kommer man itne sittar 24/7 på swec längre !
Btw: sug mig jävla fittor !

Permalänk

...lirade ettan enbart ett fåtal gånger. Tvåan dock satt jag o Dr.Dead(här på forumet) o lirade i timmar varje dag i säkert över ett år. Förmodligen det spel jag lirat mest. Trean var ganska bra, men den där rätta Carmageddon-känslan infann sig aldrig. Kan knappt vänta på del 4.

Visa signatur

Först fräna grejen, SEN bryr vi oss...
Pölsa-my hero

Permalänk
Medlem

Väcker upp denna tråd lite.

Tror jag gick i 7:an eller 8:an, lånade Carmageddon 1 av en kille på skolan, satt och nötte det dag och natt! Men en sak hatade jag, polisbilarna. Fy fan va störande dom var, svåra och ta sönder och satte mig i skräck. Hatar polisbilar i spel...
Sen kom 2:an, följde med ett demo på en av PCgamer skivorna, snacka om att man satt och spela demot om och om igen. Laddade ner cracket så tiden stod stilla och det blev ännu roligare. Sen fick jag spelet till julklapp och sen det har spelet varit en av världens bästa spel någonsin! Sålde dock bort det för ett tag sen men ska köpa det från webhallen, kostar inte mycket, 69:- eller såvar det 89:-. billigt och bra.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur 4:an blir

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Bump of the year. .. . . nu är nya Carmageddon på G, ska komma nästa år.

> http://www.carmageddon.com/

Hoppas det blir bra. C1 ägzor!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

haha detta spel minns man, älskade att köra ihjäl människorna.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tråd rensad

Vad man spelar för spel är upp till var och en men länka inte in riktiga filmer som en häftig grej i detta sammanhanget.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hittade spelet i en grön sopptunna med box,manual samt CD.
Mer än så vet jag inte om spelet försökte dock spela det men gick inge vidare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB