Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Min nya hemsida!

Nu är kursen webdesign klar och jag har färdigställt min hemsida. Vad tycks?

(Förlåt för javascriptet...)

www.jckssn.nu

Permalänk
Medlem

Har bara en sak att säga, "helt sjukt bra"

Permalänk
Medlem

Fin sida, snygg design.

Permalänk
Medlem

ser riktigt prffsigt ut

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Det mesta var snyggt, fast texten gillar jag inte, för liten.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Snyggt, men menyn syntes lite dåligt. Och så var det jobbigt när texten låg precis i övergången mellan ljusblått och mörkblått, man tappar bort sig, annars var det fint färgval :).

Permalänk
Medlem

Tack!

Angående textens läsbarhet, har ju försökt tonat in lite vitt i själva rutan. Men jag skriver ju inte så mycket allvarligt så jag antar att det får vara som det är
Jag har inte provat den i högre upplösningar än 1280*1024, blir texten oläslig då?
Hoppas ingen stör sig på javascriptet bara.

/Joakim

Permalänk
Medlem

Beror på vad man har för skärm, 1600x1200 på en 19" så blir det lite smått. Någon pixel större kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Beror på vad man har för skärm, 1600x1200 på en 19" så blir det lite smått. Någon pixel större kanske?

Ändrat från 9 till 11 nu, läsbart?
Menyn är ju fortfarande liten, ni får klicka er fram om ni ej kan läsa den

Permalänk
Medlem

Mycket bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

Fräsch för att vara fixed-size, men det känns lite ljummet att tvingas ut i ett nytt pyttefönster.

Äpplen och päron, antar jag. Helt OK designmässigt iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall man går in på dina fjällresebilder från 2003 så ser man thumbsen, fast om man klickar på bilderna så får man ett felmeddelande, precis som om bilderna inte fanns på servern. Kanske du ska fixa till innan du lämnar in arbetet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Gillar inte popupsidor. Sen går nyheterna utanför din div och lägger sig ovanför copyright-texten(overflow: auto kanske kan passa bra?). Annars ser det väl bra ut.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Ifall man går in på dina fjällresebilder från 2003 så ser man thumbsen, fast om man klickar på bilderna så får man ett felmeddelande, precis som om bilderna inte fanns på servern. Kanske du ska fixa till innan du lämnar in arbetet.

Beror på begränsat webutrymme, har redan lämnat in sidan och den ligger på cd, lite mer utrymme att lika med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Gillar inte popupsidor. Sen går nyheterna utanför din div och lägger sig ovanför copyright-texten(overflow: auto kanske kan passa bra?). Annars ser det väl bra ut.

Hmm, i vilken webläsare?
Mitt första försök med divar, är nog en hel del missar

Permalänk
Medlem

Skippa popupen så blir det super

Permalänk
Medlem

I firefox. Nu ser det dock rätt ut. verkar som du tagit bort en nyhet eller nåt.

Och som sagt, några missar är det. Validera din sida, http://validator.w3.org
Då kommer du se att sånt som align="" inte ska användas. Varför göra <div align="left" class="hej"> istället för <div class="hej"> och sätta align med vertical-align: left; i css:en?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Centrera popupen, eller ta bort den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Gillar inte att du använder bilder som länkar i menyn. Det blir så jobbigt att navigera utan mus då.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Lite OffT.. Tokig bilden på http://www.jckssn.nu/ något du gjort själv eller finns det någon fin sida/program/font för det..?

Visa signatur

Don't jump to conclusions before the gun is loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
I firefox. Nu ser det dock rätt ut. verkar som du tagit bort en nyhet eller nåt.

Och som sagt, några missar är det. Validera din sida, http://validator.w3.org
Då kommer du se att sånt som align="" inte ska användas. Varför göra <div align="left" class="hej"> istället för <div class="hej"> och sätta align med vertical-align: left; i css:en?

Ändrade storlek på diven, den var lite för lång + jag la till overflow:auto ifall det skulle bli lite mycket text.
Ska se över det där andra, är som sagt första ggn jag kör med divar. Känns lite annorlunda att konvertera från tables

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Gillar inte att du använder bilder som länkar i menyn. Det blir så jobbigt att navigera utan mus då.

Kan inte göra alla nöjda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLEoN
Lite OffT.. Tokig bilden på http://www.jckssn.nu/ något du gjort själv eller finns det någon fin sida/program/font för det..?

Den har jag gjort själv i illustrator.

Permalänk
Medlem

Snygg, men jag hatar när folk (?) envisas med popup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
...
Kan inte göra alla nöjda
...

Men det finns ju ingen anledning till att använda bilder istället för text när du ändå bara har text i bilderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det finns ju ingen anledning till att använda bilder istället för text när du ändå bara har text i bilderna.

Hur ska jag annars göra om jag vill ha det så att det blir ljusare när man för över musen? Alltså mouseover-effekten bakom texten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur ska jag annars göra om jag vill ha det så att det blir ljusare när man för över musen? Alltså mouseover-effekten bakom texten?

CSS

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

a { background-color:#617991; } a:hover { background-color:#8194A7; }

Kan dock bli lite svårt då du inte har enfärgade bakgrunder, men skulle kunna lösas med bakgrundsbild alt filter (funkar i IE men inte mozilla)

blir i så fall

a { background-image: url(bg.gif); } a:hover { background-image: url(bg_hover.gif); }

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan va snygg..hur gör man en sån design`??..

Visa signatur

ha de bra!
//moonv3

Permalänk
Medlem
Citat:

a { background-color:#617991; } a:hover { background-color:#8194A7; }

Kan dock bli lite svårt då du inte har enfärgade bakgrunder, men skulle kunna lösas med bakgrundsbild alt filter (funkar i IE men inte mozilla)

blir i så fall

a { background-image: url(bg.gif); } a:hover { background-image: url(bg_hover.gif); }

Jag har ju mönster bakom bakgrunden + att två av knapparna är avrundade. Tyckte därför det var lättare att använda bilder.
Att använda filter är inte ett alternativ, jag använder hellre bilder än att kapa bort mozilla-användare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonv3
fan va snygg..hur gör man en sån design`??..

Först ritar du en rak linje tvärs över bilde......

Det finns inga genvägar. Sätt dig ner och försök skapa något. Förr eller senare kommer nåt som man är nöjd med. Övning ger färdighet!

Sidan är skapad på det vanliga sättet. Tog först fram en stor plastbunke, kastade in lite photoshop-design. Sen mixade jag det med en vanlig stavmixer (för att få dom i lagoma bitar) sen tog jag fram en långplåt och blandade ut min mixade photoshop-design med lite html. Sen efter 25minuter och 225grader i ugnen var det klart!

Permalänk
Medlem

den var la snygg.. men snälla.. skippa popupen.. öppna sidan i samma fönster som startfönstret..ifall du bara vill ha en lite ruta till hemsidan kan du la köra en centrerad iFrame eller nåt? hatar verkligen popups...