Permalänk
Medlem

Konstnärer se hit!

Jag som totalt okunnig grafiker skulle behöva hjälp med att göra en bild. Jag hade tänkt mig en halvhyffsat högupplöst bild och att den skulle se ut ungefär som mitt eminenta paintexempel. Storleken bör vara densamma som testbilden.

Tusen tack på förhand, jag väntar med spänning.

Visa signatur

.: In Trance We Trust :.

Permalänk
Medlem

Vad ska det föreställa ?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Flaming Clouds! (Moln som brinner på en himmlabakgrund)

Bara ett ord jag gillar.
Syndes (stavning?) det inte var det var? Ritar jag så fult?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg ut som ett popcorn som någon hade spytt på eller nåt..

Edit:

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Tyckte det såg ut som ett popcorn som någon hade spytt på eller nåt..

Edit:

Styggis

den var "ok", bättre upplösning kanske...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen

den var "ok", bättre upplösning kanske...

Du menar min bild eller?

Är det någon som vet ett mer profilerat grafikforum där någon kanske hjälpa till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.grafisktforum.org men de kommer inte heller hjälpa dig gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

www.grafisktforum.org men de kommer inte heller hjälpa dig gratis.

Hur "betalar" man dem då?

Visa signatur

Permalänk

eroz: Räkna med att de försöker pracka på dig deras "konsultkostnader" (som de -givetvis- har hos deras jättehäftiga designföretag som de (inte) jobbar på), som säkerligen ligger över 800 kr/tim. Chansen är nog större att någon här tar på sig att göra en bild åt dig, gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unreality
eroz: Räkna med att de försöker pracka på dig deras "konsultkostnader" (som de -givetvis- har hos deras jättehäftiga designföretag som de (inte) jobbar på), som säkerligen ligger över 800 kr/tim. Chansen är nog större att någon här tar på sig att göra en bild åt dig, gratis.

Hehe jag planterade ett frö på forumet i fråga, vi får se vart det leder, och här har jag inte haft mycket tur ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar du gå till städfirmor och be dem städa ditt hus gratis? Brukar du gå till bagerier och be dem baka ditt bröd gratis? Inte?
Men att gå till grafiker och be dem göra bilder till dig gratis går bra, jahopp, lycka till då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Brukar du gå till städfirmor och be dem städa ditt hus gratis? Brukar du gå till bagerier och be dem baka ditt bröd gratis? Inte?
Men att gå till grafiker och be dem göra bilder till dig gratis går bra, jahopp, lycka till då.

Jag tänkte att detta var, hur ska man säga, en liten grej. En bild på 4x6 cm, inget maffigt heltidsjobb direkt.
Brukar du ta betalt för att leda en gammal tant över gatan eller för att diska hemma hos föräldrarna? Hyra ut dvdfilmer till polarna?
Jag ringaktar inte alls grafikernas leverne men detta (trodde jag) var något som dem som kan slänger ihop på 5 minuter. Och det var bara en fråga, och den är fri.
För övrigt fick jag inget vidare gehör på forumet.

Ps. Denna post kanske lät lite negativ vilket inte alls var min mening.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eroz, om detta nu är en grej man slänger ihop någon minut... Varför har du då inte fått någon som hjälpt dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskars
eroz, om detta nu är en grej man slänger ihop någon minut... Varför har du då inte fått någon som hjälpt dig?

Ingen aning.
Jag trodde som sagt, uppenbarligen verkar det som jag hade fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan inte få allt...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Sluta sura nu allihopa, gör en lite bättre bild, en större, med vilka färger du vill ha och bifoga den, så kan kanske jag göra det. Men på din bild ser man inte ens hur du vill ha det. Så gör en större lite mer detalierad bild.. så kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unreality

Japp, folket på gf.org är dryga som få.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoomie
Sluta sura nu allihopa, gör en lite bättre bild, en större, med vilka färger du vill ha och bifoga den, så kan kanske jag göra det. Men på din bild ser man inte ens hur du vill ha det. Så gör en större lite mer detalierad bild.. så kanske.

Hoomie: thanks for the opening.

Det skulle se ut ungefär likadant ut om jag gjorde en större bild. Slutprodukten ska inte vara större den eftersom jag ska ha den som bakgrund i min mobiltelefon.
Lättare om jag beskriver lite mer detaljerat i ord kanske.
Bakgrunden består av vanlig himmel, natt eller dag spelar ingen roll.
Själva motivet är ett eller två vita moln som det flammar om (brinner).
Sedan längst ner står det: .:In Trance We Trust:.

There is really nothing more to it.

Angående gf.org så förstår jag dom lite, fan dom jobbar ju med det där (något som inte jag fattade direkt). Trodde det var ett hobbyforum lite som swec men ack så jag bedrog mig, de showar ju upp vad dom har gjort för att få klienter -> dollars.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nåja

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är det ju ett forum, precis som detta.
Har kommer ju folk och frågar om hjälp om datorer tex.

Kanske finns någon med tid, det är ju bättre att fråga och inte få något gehör än att sitta tyst och verka dum.
Finns säkert många duktiga grafiker på gf.org som inte har något jobb men gärna fyller ut sin portfolio.

/Joakim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Japp, folket på gf.org är dryga som få.

Jaa, dummelidummisar som inte vill jobba gratis...

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk

eroz eller nån av er kan ni fixa min brandvägg och fixa lite andra prylar, gratis? Nä trodde inte det... så varför ska en grafiker jobba gratis?

Ni kommer aldrig att få gratis sprit av mig när ni går på krogen, för det är mitt jobb och jag måste försörja mig, precis som grafiker måste

Permalänk
Medlem

Eroz om ingen har hjälpt dig än, så kan jag göra det gratis...Behöver designa lite nu...Det var typ en vecka sen senaste design jag gjorde, är lite desperat..
Men säg till om du vill ha hjälp..

EDIT: Man behöver inte vara en profisionell grafiker, jag går visserligen IT linje med design så jag kan, men jag gör det gärna gratis...det är kul att hjälpa folk med sånt här, skickar även med en tutorial på den bilden han ska ha så han kan lära sig själv också..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Den dagen du kommer hem till mig och fixa lite vattenkylninga, några fläktar och installerar brandvägg å lite sånt skit. DÅ kan jag rita ett brinnande popcorn till dig

Permalänk

Jag är "tyvärr" lika grym som dig på att rita så jag kan inte göra det bättre själv =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackViper
Den dagen du kommer hem till mig och fixa lite vattenkylninga, några fläktar och installerar brandvägg å lite sånt skit. DÅ kan jag rita ett brinnande popcorn till dig

Men du anser att andra ska hjälpa dig utan betalning? Eller missade jag biten om hur du skulle ersätta de som hälper dig i denna tråd. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=11616...

EDIT: Och samma sak gäller RhedMan, Loaded och Cj, kan dra upp länkar vid behov. Man blir så jävla less på sånt här, skit i att svara istället.

Permalänk
Medlem

Jag bugar och bockar dj_majm!
Sen tycker jag folk hänger upp sig lite mycket på just "arbetarklassen grafiker", jag letade egentligen inte efter någon som försöjer sig på att rita utan folk som håller på med det på en hobbynivå. Någon som kan tycka det är kul att rita en cool bild.

Sedan skulle det vara intressant om en tråd som låg under t.ex "UNIX - Övriga operativsystem", där någon behöver hjälp att confa sin linuxserver artade sig på detta sätt, dvs. att folk spammar, "tror du nån gör det gratis!?" etc.

Appropå det, om någon behöver hjälp med exemelvis Sak-försäkringar, har frågar om sin Glocalnetfaktura eller undrar något om handboll eller något annat jag har bra kunskaper inom, pm:a mig. Jag hjälper er gärna - gratis.

Än en gång, tack alla ni som hjälpt till på ett eller annat sätt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Jag är "tyvärr" lika grym som dig på att rita så jag kan inte göra det bättre själv =P

Men du anser att andra ska hjälpa dig utan betalning? Eller missade jag biten om hur du skulle ersätta de som hälper dig i denna tråd. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=11616...

EDIT: Och samma sak gäller RhedMan, Loaded och Cj, kan dra upp länkar vid behov. Man blir så jävla less på sånt här, skit i att svara istället.

Ok.. det där var INTE samma sak.

Permalänk

På vilket sätt var inte det samma sak? Det var folk som visste mer än dig i ett ämne, och trots att du inte erbjöd ersättning för arbetet så tog dom sig tid och hjälpte dig med problemet. I vilket avseende var det INTE samma sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
På vilket sätt var inte det samma sak? Det var folk som visste mer än dig i ett ämne, och trots att du inte erbjöd ersättning för arbetet så tog dom sig tid och hjälpte dig med problemet. I vilket avseende var det INTE samma sak.

...

Nej för jag frågade en sak som det tar 2 min och skriva ett svar till.. plus att om jag inte varit

så lat så hade jag tagit reda på det själv med hjälp av google..

Att göra en illustration tar betydligt längre tid

Visst ta betalt för frågan..hur mkt ska jag betala..5 kr..kanske 10?

Ska jag fixa en bild till dig..visst ge mig 500 så kan du få en någorlunda bra bild..

Alltså..det är INTE samma sak.

Edit: Fick ju knappast något bra svar på min fråga jag ställde

då heller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackViper
...

Nej för jag frågade en sak som det tar 2 min och skriva ett svar till.. plus att om jag inte varit

så lat så hade jag tagit reda på det själv med hjälp av google..

Att göra en illustration tar betydligt längre tid

Visst ta betalt för frågan..hur mkt ska jag betala..5 kr..kanske 10?

Ska jag fixa en bild till dig..visst ge mig 500 så kan du få en någorlunda bra bild..

Alltså..det är INTE samma sak.

Lämna in datorn hos valfri datorreparatör och se vad dom debiterar dig.
Jag garanterar dig att det handlar om mer än 10 spänn.

Visa signatur