Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Dock så ser jag inga förbättringar grafikmässigt tar bara en satans massa kraft.

Säger detsamma :).

Sen blir CS bara mer och mer "beginner" anpassat

Permalänk
Medlem

Online: CS, helt klart.... underbar teamplay-känsla i 5vs5
LAN: WC3, skoj att köra lokalt med några kompisar, speciellt Towerdefense - Zoathar sköjj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Säger detsamma :).

Sen blir CS bara mer och mer "beginner" anpassat

Counterstrike har alltid varit "newbiefriendly" det är en av de största andledningarna att det blev så stort.
Det är dock fruktansvärt fel att ställa ett RTS såsom WC3 mot ett FPS såsom CS mot varadra, men om jag tvingas välja så tar jag WC3.
Valet är baserat på att jag tycker att CS inte på något sätt och vis kvalifisierar sig som ett kompetetivt spel, IMO har det ABSOLUT INGENTING att göra i "pro-gaming".

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Att spela CS är ganska "avslappnande".

I WC3 måste man vara på helspänn hela tiden.

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Counterstrike har alltid varit "newbiefriendly" det är en av de största andledningarna att det blev så stort.
Det är dock fruktansvärt fel att ställa ett RTS såsom WC3 mot ett FPS såsom CS mot varadra, men om jag tvingas välja så tar jag WC3.
Valet är baserat på att jag tycker att CS inte på något sätt och vis kvalifisierar sig som ett kompetetivt spel, IMO har det ABSOLUT INGENTING att göra i "pro-gaming".

Varför har wc3 tex mer att göra i "pro gaming" än CS?
Säg det cs har?
Ett spel blir inte bra bara för att det har hur snygg grafik som helst.
Ett spel blir bra när det är som cs, allt finns med!
Strategi, Teamplay, Spännande, Snabbt, + att man får "tänka" själv mkt..
Jag vet typ inget roligare än att sitta och lira en 5on5 med kompisar som man snackar med på Ventrilo. Så mycket taktiker osv..

Ja mitt val blir lätt CS!
Cs är som gjort för att vara med i pro gaming världen!

Permalänk

Svårt.. Men jag säger nog WC3 pga att CS är i princip nästan samma sak hela tiden. Alla kör samma banor o samma vapen hela tiden.. (Nästan i alla fall)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
CS lätt. Går in avreagerar mig och sen är jag lugn. Har man suttit några timmar så får man till och med ont i handen. Snabbt spel, kul... osv.

Snabbt spel? Spela deatchmatch i UT2004 så tror jag att du får klart för dig själv att CS verkligen inte är snabbt. Där får man verkligen ont i handen efter nån timmes spelande.. Rätt jobbigt enligt mig men otroligt kul spel annars! Roligaste MP spelet just nu.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Cs för att det är så snabbt att bara gå in på en server och det går så bra att lyssna på mp3 samtidigt.

Permalänk

Haha jag hoppas att det där var att skämt konvex.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Ett lätt val, WC3 med tft på bnet eller lan, spelade lite igår, det var grymmt kul.

Nu lite Offtopic; spelade tre spel igår(lan) ,TFT,FarCry(2 pers på stor bana= inte så kul) och pandora tomorrow, kul om kompisen vetat hur han skulle göra som spion, han blev dödad hela tiden.:D

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Varför har wc3 tex mer att göra i "pro gaming" än CS?
Säg det cs har?
Ett spel blir inte bra bara för att det har hur snygg grafik som helst.
Ett spel blir bra när det är som cs, allt finns med!
Strategi, Teamplay, Spännande, Snabbt, + att man får "tänka" själv mkt..
Jag vet typ inget roligare än att sitta och lira en 5on5 med kompisar som man snackar med på Ventrilo. Så mycket taktiker osv..

Ja mitt val blir lätt CS!
Cs är som gjort för att vara med i pro gaming världen!

Jag håller absolut med om att grafiken inte gör ett spel, jag tycker bara det är enerverande att CPL och andra ligor börjar förbjuda tweaking.
Men counterstrike är varken ett snabbt spel eller särskilt personligt skillkrävande om du gämnför mot andra FPS.
Mjo vist finns det lite taktik, men det är för det första rundbaserat vilket gör det hela totalt värdelöst IMO, man kan inte hamna i riktigt underläge eller göra sk maplocks.
Man kan dessutom inte göra några spektakulära hopp/frags som gör det roligt att titta på.

På grund av dessa saker tycker jag att counterstrike enbart har förstört för andra spel i progaming-scenen.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

alltså...om ni säger att det tar 30 min och lira en runda warcraft 3 så kan ni inte ha spelat särskilt mycket wc3 eller så lirar ni bara custom games. En runda wc3 brukar ta MAX 20-25 min och då har matchen oftast gått så långt att man bara slåss med sena tier 3 units. Detta är ytterst ovanligt iaf i mina matcher. brukar ta mig 15 min drygt...inte mer. så ja...warcraft 3 lätt vilken dag som helst. CS kan vara schysst på LAN. Kanske för att alla mina kompisar avskyr wc3 och är CS addicts...hmm...

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Medlem

CS har jag inte spelat så jättemycket i perioder, men jag har alltid dragits tillbaka. Inte mycket som slår känslan av en jämn och spännande 5on5 cupmatch!

Jag gillade StarCraft, och WarCraft 3 kändes fräscht i början, men halvvägs in i single player-kampanjen och efter ca 20 LAN-matcher så tröttnade jag totalt. Tror inte jag kommer spela det igen faktiskt.

Förstår inte varför folk sätter CS och UT2003/2004 mot varandra, ser inget direkt motsatsförhållande. Själv tycker jag det är skönt att varva mellan dem, spelar både CS och UT2004.