BF 1942 hänger sig vid val av multiplyer

Permalänk
Avstängd

BF 1942 hänger sig vid val av multiplyer

Går rakt på sak! Mitt Battlefiled 1942 hänger sig när jag skall spela multiplayer!Har installerat senaste patchen,men såfort jag trycker på multiplayer och väljer internet så hänger sig spelet..Måste man ha GameSpy installerat?För då kan jag lika bra sälja mitt battlefiled då jag inte vill installera GameSpy skitet på min dator!

Tacksam för alla svar

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Hej! Du behöver inte installera gamespy. Men jag vet inte vad som orsakar ditt problem. Det låter som att det blir blockerat på något sätt, för när jag försöker browsa servrar in-game utan att vara ansluten till internet hänger det sig ibland. Men samtidigt verkar det konstigt att du blockerar utgående anslutningar... om du har en brandvägg så borde du iaf se över inställningarna, det kan ju ha med det att göra.

Permalänk

Jag tror det är din brandvägg som tjatar. När du trycker på Multiplayer så vill spelet använda internet och även kunna scanna övriga LAN som du kan vara kopplad till. Jag får ställa in vilka exe-filer som ska få använda sig av internet manuellt på min brandvägg för att spelen/programen inte ska haka upp sig eller dylikt.
Annars så kan du ju installera ASE (All Seeing Eye) och gå in på servrar via det. Då kanske det funkar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Tackar för era svar!Att det skulle vara brandväggen som blockerar har jag svårt att tro för det händer ju inte när jag kör UT 2003..Å dom portarna är inte öppnade.Har kollat över det hela lite bättre nu och det vill tydligen inte dyka upp några spelbara servrar.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]