Min startsida i Explorer ändras hela tiden?

Permalänk
Medlem

Min startsida i Explorer ändras hela tiden?

Va trött jag blir, har fått nåt i datorn som gör att min ordinarie startsida i Explorer ändras hela tiden. Jag skriver in min vanliga startsida jag vill ha men sen när jag avslutar o öppnar ett nytt fönster igen då ändras denna startsida till massa reklam om spyware, att jag skall ladda ner program o sånt.
sidans adress är typ bara about:blank står det när den kommer upp.... Har kört Spybot - Search & Destroy och även Ad-aware 6.0 för att försöka hitta nåt som lagt in sig men dom hittar inget alls. Har kikat i programmappen o allt sånt oxå Suck.....
Vet nån hur jag skall hitta detta o eliminera detta skit.
Help me

mvh Lasse

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Hade nyss samma som dig körde HijackThis funkar perfekt nu men se vilka grejor du tar bort ja tog bort allt dt hittade funkar för mig men har tänkt formatera så kolla vad HijackThis hittar o gå igenom det så du inta tar bort för mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefu
Hade nyss samma som dig körde HijackThis funkar perfekt nu men se vilka grejor du tar bort ja tog bort allt dt hittade funkar för mig men har tänkt formatera så kolla vad HijackThis hittar o gå igenom det så du inta tar bort för mycket

Jaha...men du vad är HijackThis då? ett program gratis eller? vart hittar jag det?

Visa signatur

Fear

Permalänk

Gå in på Google och skriv Hijackthis så ska det nog klarna.

Permalänk
Medlem

Kolla så att denna nyckel inte har något värde.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows AppInit_DLLs

om den har det så radera det.

http://www.akadia.com/services/about_blank_virus.html