Permalänk
Medlem

Windows startar ej i 210 fsb

Min dator (se sign) är helt stabil i Prime 95 m.m i 200 fsb x11. Men när ja ökar till 210 så säger den att det saknas någon fil när ja ska starta windows. Först trodde ja att det var för att minnerna gick i 418 mhz men det blev ingen skillnad när ja körde dom i 350 mhz. Det borde inte vara för att jag har för låg volt (1.725) för den borde ju starta windows iaf.

Visa signatur

AMD XP 3200+ | Abit NF7-S 2.0 | 1024 mb ram | Leadtek 6800LE @ 8x1.6 | 320 gb hdd

Permalänk
Medlem

Låst pci och agp? Kan ju vara pci bussen som gått upp och gjort filerna på hddn korrupt.

SEn tycker ajg du kan höja volten.

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligtvis så att den whinear om att "NTLDR is missing"? Finns nog ingen annan fil som är inblandad i så många olika boot-fel som den filen :D. Jag får det felmeddelandet ibland när jag försöker boota med för mycket OC. Jag fick det när mitt RAM-minne var paj, och jag fick det när jag råkade konfa om arrayen för min SATA-disk så att windows inte kunde laddas korrekt.

Ivf så misstänker jag att när man får det pga OC så beror det på att PCI-bussen klockas för mycket, då jag inte har problemet längre sedan jag låste PCI/APG.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk
Medlem

Är inte pci/agp låst på alla nforce2 brädor?

Permalänk
Avstängd

jag får EXAKT samma fel som Suizide. d e typ windows-rot>\system32\ntoskrnl?? nått.exe o sen e d ba o starta om.. va e felet? undrar det med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
jag får EXAKT samma fel som Suizide. d e typ windows-rot>\system32\ntoskrnl?? nått.exe o sen e d ba o starta om.. va e felet? undrar det med.

ntoskrnl, w32k.sys, NTFS.sys osv är vanliga fel som man får när man har hårdvaru problem.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

vadå för hårdvaru problem.. pls help såjag fattar =D sledgehammer du verkar va en hejjar på massor me grejer hehe*