Permalänk
Medlem

ska köpa tft!

Jag är på jakt efter en 19" tft-skärm.
Men jag e väl inte världens mest pålästa så jag skulle vilja ha lite tips om vilka skärmar som kan vara värda att titta lite närmare på.
Spelar ju en del så jag vill inte gå å köpa billigaste möjliga för att sen bli besviken, samtidigt e man ju tyvär inte miljonär än så det måste ju vara prisvärt också.
Så mitt önskemål är att få en tre-fyra bra tips som jag sen kan fördjupa mig i.
gärna också lite köpråd om det e nån som e duktig på ämnet. vad jag bör tänka på å se upp med osv.
tack/
bensan

Visa signatur

Fx55-x800xt Pe- 4x256khx-bh5. levicom500w-msineo54G-2x160GbHdd- det räcker.

Permalänk
Medlem

Själv har jag beställt en Samsung 193P från JME-data (hoppas jag får den snart). Valde den för att den ska ha bra färger, bra kontrast och betraktningsvinkel men däremot kanske den inte är den allra bästa till snabba spel då den har 20 ms responstid. Jag prioriterar bildkvaliteten eftersom jag håller på med video och bildredigering en del. Skärmen har fått skapliga recensioner tycker jag och hoppas jag inte valt fel.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en hp L1925, funkar fint fint i spel m.m. dock så e den rätt dyr... ca 7000 kr (billigaste priset på den på pricerunner). Bra färger, fin kontrast osv :P. Stor bildyta.
Bästa tft skärmen jag testat.

Permalänk
Medlem

tittar närmare på HP:n.
e det så pass bra bildkvallite att det motiverar ett ca 2000kr högre pris än
många andra?
Tycker den verkar helt ok. synd man inte kan prova dom ett par timmar innan man ev beställer...

Visa signatur

Fx55-x800xt Pe- 4x256khx-bh5. levicom500w-msineo54G-2x160GbHdd- det räcker.