Permalänk
Medlem

Konica Minolta DiMAGE X31

Konica Minolta DiMAGE X31, någon som testat denna kameran än?
kan inte hitta några recensioner, eller omdömen om den på nätet. antagligen på grund av att den är för ny...

På pappret tycker jag iallafall att den verkar väldigt prisvärd, och minoltas andra kameror håller väl hyfsad standard?

Eller någon som skulle rekomendera nån annan kamera i ungefär samma prisklass, och liknande storlek?

Tittat en del på pentax Optio s4, men kostar det dubbla, om man ska köpa den i sverige. Har inte tid att beställa från tyskland, då jag behöver kameran i slutet av nästa vecka

Permalänk
Medlem

Storleken är ju rätt svår att slå.
Jag har inte heller lyckats hitta bilder eller tester ännu, men jag skulle tro att den presterar ungefär som X21, fast kanske lite högre brusnivå då den har högre upplösning men lika stor CCD. Helt okej bilder isf.
Annars är ju Olympus C-310 en fin kamera som i mitt tycke tar bättre bilder än iaf X21. Står man ut med att den är lite större tror jag att det är ett bättre köp. Minnet är dock dyrare till den.
Värt att notera är att X31 inte har någon optisk sökare.

Permalänk
Medlem

Jag har en Xg och är rätt så nöjd med den. Jag vet dock inte hur lika de är förutom designen. Xg är hursomhelst robust och hyggligt snabb. Nackdel är att blixten inte är särskilt bra, svårt att få ok exponering med den.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Medlem

cyberphoto har testat den lite nu

http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/x31.php

Inga särskilt bra exempelbilder iallafall... verkar inte märkbart bättre än x21

Permalänk
Medlem

Ja, de ser väl på ett ungefär ut som bilderna från X21. Lite mjuka, men okej om man ser till pris och storlek.
C-310 tar ju utan tvekan bra mycket bättre bilder. Men den är ju, som sagt, lite större åxå. Framför allt tjockleken.