Permalänk
Medlem

räcker mitt nätagregat?

hej jag tänte modda min dator lite men jag undrar om mitt nätagg e för klent? det e på 300w och jag ska ha tre lys rör har redan ett ska köpa ett till och fyra fläktar har redan fyra men ska byta ut två av dem fläktarna är två 120 mm ska byta ut en mot en blå en 80mm ska byta ut mot en blå och en 90mm som ska vara kvar jag har två hdd och allt annat vanligt som man har i en dator en cdbrännare oxå men räcker mitt nätagg till detta?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga. Vad är det för märke på nätagget?
Vad har du för CPU?
Vad har du för grafikkort?

Sen så är "punkt" en mycket bra tangent Var ett helvete att läsa ditt inlägg

Permalänk
Medlem

hehe sorry för det var ett tag sen man va i skolan. jo min cpu amd athlon xp 2600mhz asus geforce ti4800se märket på nätagget tror jag det e nec

Permalänk
Medlem

enter tanjenten kan annars splitta upp inlägget på ett mycket behagligt sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
enter tanjenten kan annars splitta upp inlägget på ett mycket behagligt sätt

Det kan g tanGenten göra också.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

jajaja jag va lite trött men du fatta i alla fall va jag mena

Permalänk

Och så har jag hört att det är väldigt trevligt när folk använder skiljetecken typ punkt komma och kanske ett frågetecken som jag visst såg att du hade men annars kan man ju sätta in ett litet utropstecken också om man vill men det är ju helt upp till var och sen för annars kanske texten blir lite svårläst och det blir liksom inget sammanhang i den heller och det kan ju också vara lite jobbigt och det helt plötsligt blir ett helt annat ämne mitt i en mening då fattar man ju ingenting jag tycker du ska ta och söka i forumet för det finns flera flera flera tidigare inlägg som har behandlat denna fråga det finns tillexpel flera websidor som räknar ut hur mycket effekt datorn kommer att behöva...

Hoppas du fattar vad jag menar.

Det finns en väldigt bra sida i FAQ: Nätaggregat, nämligen denna http://www.jscustompcs.com/power_supply/.
Kollar jag på det du har på den sidan och gissar vad du har för minne och om du har något annat så behövs ca 250W, dvs. ditt nätaggregat räcker.

Kunde inte låta bli nu när ni väl hade börjat. Dessutom är "enter tanjenten" en särskrivning och stavas egentligen "entertangenten".

Permalänk
Medlem

På den sidan står det att jag skall ha 330W, jag har ett 250W från Compaq
och det går stabilt kommer även koppla in en disk till imorrn, har redan provat med en extra disk och det gick fint...så den tar nog i lite i överkant eller så gör Compaq? väldigt bra nätagg.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
jajaja jag va lite trött men du fatta i alla fall va jag mena

jo jag kollad lite i faq och gick in på den sidan och testade om mitt nättagg var tillräckligt. och det var men jag undera om 120mm fläktar tar mkt watt för det fanns inte med på den sidan inte heler om man hade lys rör