Inspelningsbar DVD, eller DVD med stöd för XViD?

Permalänk
Medlem

Inspelningsbar DVD, eller DVD med stöd för XViD?

Nu är det såhär att jag hade tänkt införskaffa mig en DVD-spelare, hur ligger det egentligen till med de nyare som är inspelningsbara, hur mycket kan man spela in, hur bra kvalité blir det och tjae, hur bra fungerar det? Är det några problem att använda en RW-skiva och spela in igen? Någon som har en bra och _billig_ inspelningsbar DVD som de kan rekommendera?

Hur är det med dvd-spelare med inbyggd hårddisk? Har sett ett par sådana på marknande, där man kan spela in program och liknande direkt på hårddisken, vad för kvalité blir det och ungefär hur länge kan man spela in? Skulle ni välja en sådan här framför en inspelningsbar? Någon som har en modell att rekommendera?

Sedan den sista frågan, eller tjae, alternativet; jag vet att det finns DVD-spelare som stödjer DiVX-uppspelning, men i dagsläget verkar det som att XViD börjar bli mer aktuellt.. Finns det några spelare som stödjer uppspelning av XViD, eller både XViD och DiVX?

Permalänk
Medlem

www.netonnet.se har några centrumspelare som stödjer DivX och jag tror även de stödjer XviD...

jag har själv en Centrum 332...funkar perfekt, billig och uppgraderbar firmware..toppen

Permalänk
Medlem

Päronen tjacka för inte så länge sen Philips näst bästa modell, kommer inte ihåg exakt va den heter. Den funkar klockrent vid inspelning. Du kan ställa in kvalité och får då olika längd på inspelningskapaciteten på varje RW. Blir kanonbra tillsammans med digitaltvn.

Man får upp thumbnails på varje inspelat "kapitel" på DVDn och kan smidigt välja vilken man vill se, självklart har den även showview o allt sånt. Tror dom pynta ca 5k för den.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

smartare

Köp ett tvin-kort istället. 500kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag vore du, hade jag väntat med dvd-inspelare. Vänta på en dvd-inspelare som har stöd för inspelning för dvd+rw DL(dual-layer 8.5GB).

Permalänk
Medlem

Har läst runt lite, och har sett att det finns ett par alternativ när det gäller DIVX/XVID-spelare, Centrum 340 på Netonnet (332 verkade inte finnas..), en Kiss-spelare, och sedan även Philips 737.. Vilken av dessa är bäst och varför?

Har tyvärr inte 5k att lägga ut, utan max 2k, så det är säkert en bra spelare men utanför min prisklass

Persa, hur länge kan man spela in för tillfället då? Med bra kvalité? Är det verkligen nödvändigt att vänta på en sådan och när kommer den?