ATI's nya doom3 fix (Cat 4.9 beta)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Har du möjlighet att få fram en checksumma på filen så kan vi jämföra.

wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05-040727a-017086E.exe

md5 - AAD6BF20DB963C410343DCED0DDD6669
sfv (CRC32) - 9127C85B

Vet inte vad en checksumma är men filnamnet är "wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05-040727a-017086E.exe" (kan du/någon förklara?)

laddade hem filen från ati's hemsida http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05-040727a-..., men försöker ytterliggare en gång just nu.

EDIT: Jag fick ordning på det. Vet inte om det kan bero på getright eller inte, men eftersom jag inte är hemma hos mej utan hos mina föräldrar som bara har isdn så använder jag alltid getright här, testade utan det och allt funka fint.

Tack iaf.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Inaktiv

Jag måste säga att även jag njuter av att ATi får pisk. Jag är opartisk, men då ATi-parterna har gått och triumferat med deras 9xxx serie och sedan började hacka ner på nVidia på alla sett och vis har ajg längat efter att nVidia kommer och visar vad de verkligen går för.

Njuuuut nVidia, njuuuuuut...

Hoppas det blir så jämnt mellan ATi's R500-krets och nVidias vad det nu är sen, så fanboysen inte har något att hacka på ^^

Permalänk
Medlem

Klistra denna vetja

Permalänk
Medlem

Jo bara nVidia fanboys njuter av att nVidia kort körs 30 % snabbare än ATI kort ;).

Men bara man är stolt över det så.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
Jag måste säga att även jag njuter av att ATi får pisk. Jag är opartisk, men då ATi-parterna har gått och triumferat med deras 9xxx serie och sedan började hacka ner på nVidia på alla sett och vis har ajg längat efter att nVidia kommer och visar vad de verkligen går för.

Visar vad dom verkligen går för? Vi snackar om ett spel här som nVidia så gott som byggde sina kort för. Visst, jag håller fast vid att jag tycker ATI skötte det här med Doom3 på ett riktigt dåligt sätt (att inte börja optimera för Doom3 långt tidigare) och det är pinsamt att deras värsting inte kan dra ifrån ett 200 dollar billigare kort men ärligt... det här börjar gå till överdrift tycker jag.

Permalänk

Men herregud! Vi vet alla att grafikkortens framtid står och faller med Doom 3

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haggie
nån som har lust att skicka den uppackade atioglxx.dll ifrån 4.9beta

Seriöst använd Winzip för att öppna filen istället.

Permalänk
Medlem

Ja det har blivit ett byte från Far Cry till Doom3 nu verkar det som

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Doom3 äger på mitt 6800GT , jag har blivit en NVIDIAFANBOY igen, slängde mitt 9800Pro till en polare, enda rätta

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

För er som inte vet hur man packar upp filen.

-Installera WinZip om ni inte redan har det.

-Dubbelklicka på filen atioglxx.dl_.

-Nu kommer det upp ett fönster där det står att filen inte kan öppnas. Tryck på "välj program i listan" och välj sen Winzip.

-Extracta filen till C:\windows\system32

-Klart (man måste kanske starta om datorn, jag gjorde det)

Lycka till

Edit: Flöt bättre för mej också! Vas skriver man i consolen för att se FPS:en?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Men varför installera WinZip om man redan inte har det? Alla som kör Windows har redan expand.exe (ligger i system32-katalogen, iaf på Win2k). Är väl pathad i vilket fall så det kvittar egentligen var den ligger.

Dra upp en command prompt (kör cmd), ta dig till där du har atioglxx.dl_ och skriv:
expand atioglxx.dl_ atioglxx.dll
följt av en entertryckning.
Släng in atioglxx.dll i system32-katalogen (gör ev en kopia av den gamla först) sen är det klart.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra

ursäkta?
på vilket sätt skämmer jag ut mig genom att hacka på ati?

självklart vill jag kunna motivera mina grafikkortsköp, och då måste jag också kunna klaga på ATi om de inte producerar adekvata(i mina ögon) drivrutiner?
för två månader sedan var det på håret att det inte blev ett 6800gt.

Du ser mig direkt som en bortskämd rikemansunge?
måste jag överhuvudtaget svara på detta?
vet du hur mkt jag har behövt dra in på för att köpa mitt x800?

Jag kan lova dig en sak - om jag hade skrivit mina inlägg bara för att hacka på ati, då hade det sett många gånger värre ut!

hade 40fps varit minimum-fpsn skulle jag varit jättenöjd, men nu är så inte fallet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Visar vad dom verkligen går för? Vi snackar om ett spel här som nVidia så gott som byggde sina kort för. Visst, jag håller fast vid att jag tycker ATI skötte det här med Doom3 på ett riktigt dåligt sätt (att inte börja optimera för Doom3 långt tidigare) och det är pinsamt att deras värsting inte kan dra ifrån ett 200 dollar billigare kort men ärligt... det här börjar gå till överdrift tycker jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men herregud! Vi vet alla att grafikkortens framtid står och faller med Doom 3

Två personer skrev vad jag tyckte så jag svarar ditt inlägg med det.
Varför hittar du på saker som du tror jag tycker? Jag själv skulle inte ens tro det du fått ihop om någon sa det jag sa till mig.
Jag håller helt med de två andra jag citerat efter dig. Märk väl Mortifers ironi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Doom3 äger på mitt 6800GT , jag har blivit en NVIDIAFANBOY igen, slängde mitt 9800Pro till en polare, enda rätta

Jag gillar att fler personer som du säger att de har Doom3, även om de omöjligen kan ha det nu.

Jag vet inte vad som är värst, ett hardcore fan eller någon som vänder kappan ständigt efter vinden.

Permalänk
Medlem

_baRRy_ menar nog inte att han äger doom3. Han refererar nog till testen där GT kortet "äger" jämnfört med ATI.

Det är riktigt roligt att läsa hur ATI fanboys nu klagar högljutt på Nvidia när dom tillslut fick en test där Nvidia faktiskt på riktigt utklassar ATI totalt.
Att ATI ägarna gottade sig på samma sätt när första testen på Far Cry kom och tidigare när 9800 serien krossade Nvidia är väldigt plötsligt bortglömt.

Jag var faktiskt på vippen att köpa ATI 9800 pro men tvekade när folk jag känner hade stora problem med opengl, så jag tänkte vänta till de nya modellerna kom ut. Nu blir det ett Nvidia. Inget svårt val faktiskt, att förlora 3-4 % prestanda i Dx9 spel är ingenting mot att förlora 30% i opengl. Jag tror både opengl och Dx9 kommer vara vanliga de närmaste 2 åren så jag känner mig trygg i mitt val. Nu skall man bara skrammla fram pengarna då.......

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ehm, gottar inte du dig själv just så som du anklagar ATi-fanboys för att göra? ;P

Permalänk
Avstängd

Jag gillar att fler personer som du säger att de har Doom3, även om de omöjligen kan ha det nu.

varför skulle man inte kunna ha DOOM3 nu ja har de tex o ja vet många som har de

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chefnr1

varför skulle man inte kunna ha DOOM3 nu ja har de tex o ja vet många som har de

För att det inte är släppt i Sverige än?
Finns gott om trådar i Spel-avdelningen som blivit låsta tack vare alla "privat-importörer".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

För att det inte är släppt i Sverige än?
Finns gott om trådar i Spel-avdelningen som blivit låsta tack vare alla "privat-importörer".

spelar ingen roll ja har de o ja spelar de för mej själv o e alldrig inne på spel avdelningen så de stör inte mej i allafall...

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ehm, gottar inte du dig själv just så som du anklagar ATi-fanboys för att göra? ;P

Ja lite skadeglädje har man ju faktiskt, det erkänner jag. men hade jag haft det om inte ATI folket kört sin "vad var det vi sa? ATI ÄGER Nividia" stilen tidigare?
Som jag skrev var det VÄLDIGT nära jag köpte ett ATI men jag väntade till denna generationen för att se. Jag är igentligen ingen märkesgalning utan ville ha det bästa kortet helt enkelt. Iof har jag aldrig haft problem med nvidia tidigare så jag är igentligen väldigt nöjd att jag slipper lära mig nya tweaks osv på ATI.

chefnr 1:

Du kommer bli avstängd från ALLA forumen. Du har redan 1 anmärkning och jag tycker det är väldigt lågt att gå in och förstöra disskutioner för oss andra. Denna tråden riskerar garanterat att låsas nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

.
chefnr 1:

Du kommer bli avstängd från ALLA forumen. Du har redan 1 anmärkning och jag tycker det är väldigt lågt att gå in och förstöra disskutioner för oss andra. Denna tråden riskerar garanterat att låsas nu. [/B][/QUOTE]

Va jag har väl inte förstört några diskussioner! ja bara sade att ja hade det o spela för mej själv, då har jag väl inte lagt mej i era jävla diskussioner om Nvidia eller ATI e de värsta kortet för de o de spelet, ja skiter väl i vilket som e de värsta just nu bara de funkar för mej när ja lirar mina spel.
O en sak till lär dej stava:rolleyes:

O vad är detta ska inte denne personen bli avstängd eller? du e ju flängd i huvudet..Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

En sista sak. Bara för att Doom3 inte är släppt i Sverige, betyder det väl inte att resten av världen inte existerar? Shoppa utomlands är ju inte omöjligt. Även om man är i länderna där det är släppt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

.
Va jag har väl inte förstört några diskussioner! ja bara sade att ja hade det o spela för mej själv, då har jag väl inte lagt mej i era jävla diskussioner om Nvidia eller ATI e de värsta kortet för de o de spelet, ja skiter väl i vilket som e de värsta just nu bara de funkar för mej när ja lirar mina spel.

O vad är detta ska inte denne personen bli avstängd eller? du e ju flängd i huvudet..Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

En sista sak. Bara för att Doom3 inte är släppt i Sverige, betyder det väl inte att resten av världen inte existerar? Shoppa utomlands är ju inte omöjligt. Även om man är i länderna där det är släppt..

Där är emot reglerna att antyda att man har doom3 innan det är släppt i sverige, detta för att förhindra diskutioner om warez.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Där är emot reglerna att antyda att man har doom3 innan det är släppt i sverige, detta för att förhindra diskutioner om warez.

Ja men herregud hur fan kan man då diskutera huruvida ATI's nya doom3 fix (Cat 4.9 beta)
fungera si o så på på det och det kortet? det är ju exakt samma sak som att antyda att man har spelet redan, så va jag tycker så är denna tråden förbjuden redan från början efter som spelet inte "existerar" i sverige när det gör det då kan tråden tas upp igen, ni snackar ju bara emot er själva för det går ju inte att se någon förbättring med någon fix på något som inte finns:rolleyes: håller du inte med eller???

Visa signatur

Permalänk

Det är inte en Doom3 fix i sig utan en OpenGL fix för X800 korten.
Det ger ökad prestanda för de flesta med nyare kort.

Sen diskuterar många det som andra i USA kommit fram till efter tester.

Det är faktiskt få personer som antytt att de har det förutom Du och Barry då...

Visa signatur

Permalänk

Doom3 har faktiskt sålts sen förra fredagen i Usa, så lång tid tar det ju faktiskt inte att få hit en kopia, så det kanske kan vara dags att sluta skrika WAREZ OMG!!!! så fort någon nämner doom3 nu?

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Får man nämna doom3 om man har en bild på när man håller i skivan och förpackningen och onekligen då har köpt spelet?
Får man inte prata om nått spel som inte släppts i Sverige för isf blir ju t.ex. HL2 m.m. och förbjudet att ens nämna?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Doom3 har faktiskt sålts sen förra fredagen i Usa, så lång tid tar det ju faktiskt inte att få hit en kopia, så det kanske kan vara dags att sluta skrika WAREZ OMG!!!! så fort någon nämner doom3 nu?

Majoriteten av de som pratar om Doom3 har fått det från DC och då menar jag inte Washington...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Får man nämna doom3 om man har en bild på när man håller i skivan och förpackningen och onekligen då har köpt spelet?
Får man inte prata om nått spel som inte släppts i Sverige för isf blir ju t.ex. HL2 m.m. och förbjudet att ens nämna?

Det är förbjudet att prata om att man har spelat eller laddat ner HL2, ja.
Nämna? Nä, varför. Det som är förbjudet är "Jag har Doom3"-men kan inte visa lådan trådar och dyl. Du får prata hur mkt du vill om HL2...

Man får nämna det om man visar upp det självklart. Då är det inte Warez.

Men ännu har ingen lyckats göra det trots de 10-20 personer som fått det från staterna.
Det bästa försöket var nog ändå bilden hämtad från nätet och sen bifogad och trådskaparen sa att han scannat lådan...

Det tar 5 min längre tid att ta en bild och lägga upp tillsammans med tråden.

Reglerna är inte svåra att förstå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
_baRRy_ menar nog inte att han äger doom3. Han refererar nog till testen där GT kortet "äger" jämnfört med ATI.

Det är riktigt roligt att läsa hur ATI fanboys nu klagar högljutt på Nvidia när dom tillslut fick en test där Nvidia faktiskt på riktigt utklassar ATI totalt.
Att ATI ägarna gottade sig på samma sätt när första testen på Far Cry kom och tidigare när 9800 serien krossade Nvidia är väldigt plötsligt bortglömt.

Jag var faktiskt på vippen att köpa ATI 9800 pro men tvekade när folk jag känner hade stora problem med opengl, så jag tänkte vänta till de nya modellerna kom ut. Nu blir det ett Nvidia. Inget svårt val faktiskt, att förlora 3-4 % prestanda i Dx9 spel är ingenting mot att förlora 30% i opengl. Jag tror både opengl och Dx9 kommer vara vanliga de närmaste 2 åren så jag känner mig trygg i mitt val. Nu skall man bara skrammla fram pengarna då.......

Som jag skrivit tidigare i en annan tråd där jag svarar på huruvida HL2 är optimerat extra för ATI:
"ATI är bättre i DX9, och Nvidia har inte några egna codepaths i HL2 för Valve vägrar göra något sådant för att ge bättre prestanda (Or so I've heard).

Och när det är HL2 som det pratas om då är det självklart att det är speciellt optimerat för ATI men när det pratas D3 hörs inte ett skit. Stör mig också.

Tycker du att det är konstigt bara för nvidia är bäst i D3? De är bättre där så alltså är det något fuffens när ATI är bäst i HL2?"

Stora problem? Jaha, så du var inte riktigt nöjd med de där 150 FPS:en i Q3?
Nu kom det ETT nytt spel som använder sig av OpenGL och där vann Nvidia, då används det snabbt som en anledning att snacka skit om ATI.
Men att det ligger en framtid i både D3D och OpenGL kan jag faktiskt tro, nu när OpenGL2 (eller vad det heter) sägs komma.

Men en sak jag inte förstår är vad skillnaderna mellan D3D och OpenGL är, det får någon gärna förklara, vad fördelarna och nackdelarna är med de båda.
Jag bråkar med alla, man måste alltid ifrågasätta, så få inte för dig att jag är på någons sida även om det kan verka så.

Citat:

.

Du är på god väg.
Alltså sa du något som inte hade med tråden att göra, du bara sa det för att vara irriterande verkar det som.
Sålänge spelet funkar så skiter du i om det är bra prestanda i det också?
Vart har han stavat fel?

Jag har redan nämnt den personen, han såg det väl inte nödvändigt att göra det även han.
Ja, men så vitt jag vet får man inte säga att man har ett spel innan det är släppt i Sverige ändå. Och jag tror knappast att det är så många som importerar spelet. Fast det verkar som många "har släktningar i USA"

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inte en Doom3 fix i sig utan en OpenGL fix för X800 korten.
Det ger ökad prestanda för de flesta med nyare kort.

Det är ju inte enbart en fix för X800 korten, det höjde min fps med 9 och jag sitter på ett 9800 Pro @ XT

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara, om man befinner sig i ett annant land än sverige och ett
spel släpps där före Sverige får man prata om det då på sweclockers, för sweclockers är väl till för svenskar?

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flodde
En liten fråga bara, om man befinner sig i ett annant land än sverige och ett
spel släpps där före Sverige får man prata om det då på sweclockers, för sweclockers är väl till för svenskar?

Ja, sålänge du faktiskt är där och andra inte börjar prata om att de har det.

Du vet väl om att moderatorerna kan se varifrån du skriver?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Javisst, det vore konstigt om dom inte kunde se det.

Men hur ska "jag" förhindra att andra börjar prata om det?

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus