ATI's nya doom3 fix (Cat 4.9 beta)

Permalänk
Avstängd

.

Du är på god väg.
Alltså sa du något som inte hade med tråden att göra, du bara sa det för att vara irriterande verkar det som.
Sålänge spelet funkar så skiter du i om det är bra prestanda i det också?
Vart har han stavat fel?

disskutioner = diskussioner. no longer confused???

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

Jag får ca 5% bättre prestande med den nya opengl filen, det är med ett radeon 9700 NP. Förresten behöver man inte slänga dll filen i sin system mapp. Det är bara att lägga den i doom 3 mappen där doom3.exe ligger så funkar det fint.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SamiRaj
Jag får ca 5% bättre prestande med den nya opengl filen, det är med ett radeon 9700 NP. Förresten behöver man inte slänga dll filen i sin system mapp. Det är bara att lägga den i doom 3 mappen där doom3.exe ligger så funkar det fint.

Förutom att du nämner att du har Doom3 vilket vi ignorerar så får jag fråga hur fasiken det kan hjälpa att lägga den i en spel mapp?
Hur fasiken kommer Direct X åt den där?!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

mortifer666 aspirerar du på att bli moderator eller?? de e ju för fan patetiskt detta, man kan bara skaka på huvudet åt denna farsartade diskussionen

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Förutom att du nämner att du har Doom3 vilket vi ignorerar så får jag fråga hur fasiken det kan hjälpa att lägga den i en spel mapp? Hur fasiken kommer Direct X åt den där?!

Undrar vad MS tycker om att du påstår att DirectX försöker anropa OpenGL OpenGL har inget med DirectX att göra...

Iaf, systemet försöker öppna .dll filer i första hand från samma katalog som programmet som vill använda dem ifall programmet inte anger en specifik sökväg.

Permalänk
Medlem

chefnr1:
Vi försöker bara att ha denna tråden levande. Om du skriver att du laddat ner spelet här så vet vi att moderatorerna kommer låsa tråden vilket förstör för oss andra. Kolla på spelforumet så får du se, det är samma moderatorer som läser i denna tråden och det är lika förbjudet här. Jag skiter fullständigt i hur du har fått ditt spel och jag är faktiskt grymt nyfiken på spelet men vi kan inte diskutera <-- (rätt stavat?) det är även om jag inte tycker det spelar någon roll.

Anubis:
Vi vet alla att Doom3 är optimerat för Nvidia. Att ID softwares VD sitter i Nvidias styrelse har nog en liten betydelse
ATI hade stora problem på mina vänners datorer därför valde jag att vänta. Jag snackar inga 150 fps i q3 osv utan rent allmänt i opengl spel. Det det kan vara allt från fps drops till att spelen inte startade. Efter 100 tals nerladdningar av patcher osv så gav dom upp och köpte var sitt gf6800GT. Dom var det inte tidigare, men nu är dom Nvidia fanboys 100% när dom märkte att i ALLA spel fungerade den nyaste drivrutinen utmärkt utan krångel med att surfa runt och få råd på forum osv hur man får skiten att fungera 100%. Om du lägger ner ca 1 minut på att söka här på forumet på ordet "fps drops" så får du en liten hint om vad jag menar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
ATI hade stora problem på mina vänners datorer därför valde jag att vänta. Jag snackar inga 150 fps i q3 osv utan rent allmänt i opengl spel. Det det kan vara allt från fps drops till att spelen inte startade. Efter 100 tals nerladdningar av patcher osv så gav dom upp och köpte var sitt gf6800GT. Dom var det inte tidigare, men nu är dom Nvidia fanboys 100% när dom märkte att i ALLA spel fungerade den nyaste drivrutinen utmärkt utan krångel med att surfa runt och få råd på forum osv hur man får skiten att fungera 100%. Om du lägger ner ca 1 minut på att söka här på forumet på ordet "fps drops" så får du en liten hint om vad jag menar.

Tycker det där är vädigt intressant, har själv (som jag sagt tidigare) haft mitt 9700P i över 1.5 år nu och jag har inga problem med några spel och jag har kört en väldans massa spel/speldemos. Jag tror det har mycket med skit bakom spakarna att göra om jag skall vara ärlig. En annan intressant sak är att alla verkar tro att det aldrig är några problem med nVidia korten...jag säger bara ta och läs nVnew så ser man snabbt att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Vill inte lägga mig i andras gräl men börjar ni inte bli aningen otrevliga i onödan? gräv ner yxan & skaka hand vet jag......

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Vill inte lägga mig i andras gräl men börjar ni inte bli aningen otrevliga i onödan? gräv ner yxan & skaka hand vet jag......

Håller med. Allt ni uppnår med det där snacket är att få tråden låst.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad du är förbannad för igentligen.

"Ursprungligen inskrivet av mortifer666
För att det inte är släppt i Sverige än?
Finns gott om trådar i Spel-avdelningen som blivit låsta tack vare alla "privat-importörer".
--------------------------------------------------------------------------------

spelar ingen roll ja har de o ja spelar de för mej själv o e alldrig inne på spel avdelningen så de stör inte"

Det var här som jag uppfattade som att du hade laddat ner det.

Moderatorena har skrivit i reglerna att vi inte får diskutera Doom3 som om vi har det. Även om vi skulle ha importerat det från USA för 800 spänn eller nåt. Spelet är inte släppt i Sverige och för att slippa alla piratspelare så får vi inte disskutera inställningar, hur spelet flyter på min dator osv. JAG skiter i det.. men jag tycker det är tråkigt att få alla trådar låsta på grund av det.

Jag lägger ner doom3 snacket nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82

ja ja struntar i vilket vill ni diskutera en fix till ett spel som inte ens e släppt så e de er ensak. ja tycker de bara e fånigt att påstå att folk här på swec skulle vara så jävla ärliga att dom skulle vänta tills sverige releasen för att få tag på det de e ju bizarrt att bara tro på de.
Hur fan ska ni kolla om fixen ger nån ökning i de o de när ni inte har det de e ju bara diskussioner ur luften. visst kan ja gräva ner yxan o skaka hand men då ska dom inte komma o påstå att ja har tankat de...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chefnr1
mortifer666 aspirerar du på att bli moderator eller?? de e ju för fan patetiskt detta, man kan bara skaka på huvudet åt denna farsartade diskussionen

Nä, det är inte mitt mål i livet precis.
Finns enkla regler här på Swec och det här är en av de som är till för att hålla en vettig nivå på forumet.
Tycker man reglerna är puckade eller dåliga så finns alltid Lunarstorms Diskus-funktion...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Undrar vad MS tycker om att du påstår att DirectX försöker anropa OpenGL OpenGL har inget med DirectX att göra...

Iaf, systemet försöker öppna .dll filer i första hand från samma katalog som programmet som vill använda dem ifall programmet inte anger en specifik sökväg.

Ja, jag vet inte vad jag tänkte med... Trött var jag och är fortfarande.
Tänkte mest på drivrutinerna. Hur skulle de hitta de ifall det låg i programmappen. Att programmet själv skulle anropa det först tänkte jag inte på.

Dock kan jag undra över hur bra prestanda man då får i andra OpenGL spel...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av mortifer666
[B]Nä, det är inte mitt mål i livet precis.
Finns enkla regler här på Swec och det här är en av de som är till för att hålla en vettig nivå på forumet.
Tycker man reglerna är puckade eller dåliga så finns alltid Lunarstorms Diskus-funktion...

Det verkar ju inte bättre du e ju den värsta här om att gagga om regler du e ju inne o ska lägga dej i det o det som e förbjudet .jag tycker det verkar som du försöker ställa dej in hos dom, fjäsk kallas det.
Och jag tycker inte att reglerna e nått fel på för ja anser inte att jag bröt mot några regler med du vet vad ja menar man vågar knappt säga nått då bryter man väl mot nått.
O börja inte med sånt skitsnack som lunarstorm de e ja rent för gammal för men du kanske passar där med ditt gnällande, o de där med diskus- funktion va e de ja kastar inte diskus ja tyckte du skrev att att diskussionen sulle hållas på vettig nivå, va har då detta med diskus att göra....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med tanke på att båda korten (X800 Pro och 6800GT) är enormt snabba, så ser jag ingen anledning att hänga upp sig på siffror. Jag har inte läst så mycket om korten, men jag var mycket nöjd med tv-out funktionerna osv på mitt Radeon 9800 Pro, så jag köpte ett X800 Pro, och är mycket nöjd med det.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Anubis:
Vi vet alla att Doom3 är optimerat för Nvidia. Att ID softwares VD sitter i Nvidias styrelse har nog en liten betydelse

De få pålästa som finns vet det, men den stora massan verkar inget förstå.
Det är väldigt varierande hur kort funkar, jag har aldrig haft problem, men sen finns det de som har haft massor. Det gäller både ATI och Nvidia (jag har haft Nvidia-kort fram till att jag köpte ett 9600XT när de kom).
Som det ofta sägs, problemet sitter i 90% av fallen framför datorn

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av chefnr1
[B]

Citat:

Du KingCobra ja har inte ens nämnt nått om att ladda ner nått, o ja skiter fullständigt i att du inte har det inget nämnt. Jag tycker du bara en en slingrande uppblåst snok som inbillar sej att den e en Cobra. Så kom inte o snacka om att ja laddat nått för de har ja inte o därmed det.
Fåne

Du klagar på ETT felstavat ord och skriver "lär dig skriva". Själv stavar du inte så bra heller och du kan näst intill aldrig citera ordentligt.
Jag gillar inte att behöva käfta emot dig men du ger inte speciellt många alternativ. Och om du inte åker dit på det vi tycker du sa så kommer du få en varning eller tillsägelse för du är så otrevlig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chefnr1

ja ja struntar i vilket vill ni diskutera en fix till ett spel som inte ens e släppt så e de er ensak. ja tycker de bara e fånigt att påstå att folk här på swec skulle vara så jävla ärliga att dom skulle vänta tills sverige releasen för att få tag på det de e ju bizarrt att bara tro på de.
Hur fan ska ni kolla om fixen ger nån ökning i de o de när ni inte har det de e ju bara diskussioner ur luften. visst kan ja gräva ner yxan o skaka hand men då ska dom inte komma o påstå att ja har tankat de...

Det är inte svårt att diskutera hur bra fixen är då det finns ett stort land på andra sidan havet som har spelet och som har testat fixen. Vi läser resultaten och diskuterar dom, och de som nämner att de prövat hur den funkar själva och säger att de spelat D3 har vi sagt till, då de inte får säga något sådant. De får ha prövat det hur mycket de vill, men de får inte säga det.
Du har förstått att detta är ett av spelhistoriens mest efterlängtade titlar? Det är klart som fan att folk väntar och köper det! Siffran för förbokade ex är väldigt väldigt hög, jag kommer inte ihåg hur mycket det stod att det var dock.

Permalänk
Avstängd

[

Du klagar på ETT felstavat ord och skriver "lär dig skriva". Själv stavar du inte så bra heller och du kan näst intill aldrig citera ordentligt.
Jag gillar inte att behöva käfta emot dig men du ger inte speciellt många alternativ. Och om du inte åker dit på det vi tycker du sa så kommer du få en varning eller tillsägelse för du är så otrevlig.

Aja där finns väl otrevligare folk här än vad jag är,o de med citera ja citerar som ja känner för att göra.Och va ni tycker ja sa o att ja ska åka dit va ska ja åka dit på för nått? men sätt igång o skriv till dom stora att dom ska varna mej eller rent ut sagt stänga mej så får vi ju se hur utgången blir ja kan inte tänka mej att dom skulle stänga av mej då får dom ju stänga ett par andra också...

Visa signatur