Permalänk

vad ska jag göra??Epox 8rda3i problem!

Postade den här tråden förut.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=316799&h...

Skickde tillbaka mitt Epox 8rda3i kort till datorbutiken övertygad om att det var fel på det. Läs i den andra tråden vad jag har gjort för tester.

Icke säger datorbutiken det fungerar alldeles utmärkt!

Jaha får väl prova igen. Provar med en tredje processor som är helt ny. en 2800+barton.

Icke, jag får det inte att fungera.

Jag har provat andra minnen med ingen skillnad.

Kör jag en massa tester från ultimate bootcd fungerar det bra, då är datorn stabil. Med FSB 133 som det ska vara.

Men så fort man ska instalera ett OS så ballar det ur direkt hänger sig, man kommer inte in överhuvudateget. Massa lustiga fel. har testat med 2 verision av win xp som fungerar med andra maskiner

När jag använde rmin Athlon 2000+, och kör med FSB 100 kan jag använda datorn. Upp till 126 kommer jag in i windows. Högre än det så börjar det strula med en massa lustiga blåskärmar och lite annat smått å gott.

Alla mina komponenter fungerar med mitt gamla kort ett VIA Kt333 och i andra maskiner. Helt Felfritt.

Jag kan inte komma fram till nåt annat än att det är nåt fel på moderkortet.

Finns det några specifika tester man kan köra på moderkortet. Elelr liknande kan itne hitta nåt.

har frågat datorbutiken om jag kan häva köpet men har itne fåt något svar. Dom är ju inte direkt snabba på att svara.

Jag är ingen nybörjare när det gäller datorbyggen och datorer men jag vet fan inte vad jag ska göra med kortet....
Snälla hjälp!!

Permalänk
Medlem

Kört memtest86?
provat med annat grafikkort?
Provat med annat nätagg?

Om det fortfarande inte löser sig kan du ju lämna in moderkortet till en datorhandlare på "stan" som får testa det och om dom hittar fel på det så mailar du DB och kräver tillbaks pengarna för det testet + att dom får tillbaks moderkortet för utbyte/hävn av köp.

men kolla med din konsumentvägledare i den kommun där du bor först!

Permalänk

har kört memtest 86 utan fel. her dessutom testat med ett annat minne.

har bytt grafikkortet med.

Enda jag inte har testat är nätagget. Men verkar konstigt. Jag har kört minimalt med grejer i + att agget fungerar med annat moderkort +alla andra grejer..

Ja vad fan gör man.

Och DB har ju så jävla svårt att svara på mail.. Tomtebutik!!. Sista gången man handlar där.

Har ju fått mig ett nytt bordsunderlägg att äta på=)