Hjälp! Har problem med datorn! den dör när jag spelar! ?

Permalänk
Medlem

Hjälp! Har problem med datorn! den dör när jag spelar! ?

När jag startar nåt spel så funkar det perfekt men sen efter ett tag så startar den om? vad kan det bero på?

Och på alla Battlefield spel så står det att cd inte är i.? fast jag har orginal skivor på alla battelfield spel.?

Hjälp vill kunna spela nåt spel.

Permalänk
Medlem

Datorn kan startas om ifall den bli för varm..
Prova att öppna sidan o sen köra med en stor fläkt..
Funkar de så införskaffar du bättre kylning..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SäSäger som raqz, hade också värmeproblem.
Dock så fick jag en bluescreen före den startades om.

Permalänk
Medlem

Kan även vara ström problem?
Alltså får för lite ström, uppgraderat datorn nyligen? kanske behöver ett nytt nätagg.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

testa dammsuga datorn och dess fläktar
gjorde jag när hade samma problem, och då fixades det..

Visa signatur

Yoink...

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att den borde vara för varm, Det här är det jag har :
Moderkort : Gigabyte GA-7N400-PRO2 Socket A Nforce2 Ultra 400

Processor : Athlon XP 2500+@3200+ Funkar perfekt. Inte låst Multip.

ProcessorFläkt : Tt Silent Boost, FAN ADAPTER 80->120, TITAN ALUMINIUM FAN 120!

Hårddisk : 2 x Maxtor DiaMax Plus9 200GB 7200RPM UATA/133 9ms 27dB 8MB = 400gb!

Minne : 2x512 = 1Gb Märkes minne med 2st REVOLTEC RAM FREEZER COPPER!!!

Grafikkort : Herkules Radeon 9800SE AIW, med ARCTIC COOLING VGA SILENCER R2! (Med Fjärkontrol)

Chassi : Antec LanBoy(Aluminum!!!) med Anteck Blue Power Nätagg på 360w. "Lite ful i lacken"

DVD : DVD spelare.

Disketstation : Samsung

Kan det inte vara diskarna som blir för varma kände på en och man kunde nästan bränna sig. Så fall fins det nån programvara som göra att diskarna inte är så asså (typ Drivrutiner till dom?)

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Hjälp! Har problem med datorn! jag dör när jag spelar! ?

flåt.. va bara fvungen

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Du kanske ska fundera på det där med TEMPERATUREN som de två första försökte få dig till men du i princip ignorerade. Använd ett program för att kolla vilken temperatur du har, t.ex. Motherboard monitor. Har du stabilitets testat datorn i 3200+? Kan behöva mer volt. Har du fläktar till chassit?

Låter som ytterliggare en tråd som blir 30+ inlägg innan det fastställs att det som vanligt var värmen eller för lite volt.

Edit: Och är en bra idé att ha fläktar som blåser på diskarna.

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem. ibland låste den sig för mig och ibland så startade den bara om sig. jag höjde volten till processorn så funkade det utmärkt för mig. så det tycker jag att du ska testa.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

vilka drivrutiner har du till grafikkortet ?