Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna datorn?

Ska köpa mig en bärbar dator nu när skolan dragit igång. Den ska mest användas till att surfa, irca och film samt lite skolarbete. Lite spel också, men inga krävande. Jag hittade en dator på Elgiganten som verkar uppfylla mina krav, så jag ville bara höra era kommentarer om denna dator.

Länk

Vet ni någon annan bärbar i samma prisklass, så tipsa gärna.

Mvh Albinsson

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

urk, COMPAQ *springer iväg skräckslagen*

Nej dom där suger, xp mobile = crap, compaq = alltid extremt varma, ofta högljudda

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Sak väl inte vara något fel på XP-M CPUer...
Jag skulle dock leta efter en med 512Mb ram men annars verkar den väl vara bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
urk, COMPAQ *springer iväg skräckslagen*

Nej dom där suger, xp mobile = crap, compaq = alltid extremt varma, ofta högljudda

Jo, "Compaq suger" har man ju hört tidigare, men vilka andra alternativ har jag? Det är den bästa jag hittat för dom pengarna. Dessutom tycker jag att den är väldigt snygg. Och vad jag vet så är det inget fel på XP-M?

zightx, jo, jag vet. Men ska jag ha 512 blir det dyrare. =/

Visa signatur

Permalänk

Vi verkar vara i samma sits, pluggar också och vill han en bärbar till att surfa spela upp film osv. Just nu ligger mina val mellan compaqen som du har länkat till och en hp zv5203 som finns hos siba. http://www.siba.se/index.aspx?identifier=se81134

Det lutar dock åt HP:n, den har 512 i ram vilket jag helst vill ha. Enda bekymret är att den har en celeron processor.

Någon som har någon synpunkt om celeron och bärbar? Gärna något konstruktivt och inte bara "det suger"...

Permalänk
Medlem

Väger 3.65kg.. inte bärbart.. släpbart.. leta upp något lättare

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Jag har en bärbar i skolan (dock är det ju den sämsta modellen), men en polare har också en bärbar compaq, tro mig..dom är inget vidare

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Jag personligen är anti allt inom data som kommer från Elgiganten, Siba, Onoff osv, dom är jävligt bra på att ta ut höga priser på dålig kvalitet. Dom slänger ihop ett paket med noname produkter och tar ut ett hutlöst pris. Så har de alltid varit och kommer alltid att vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Jag personligen är anti allt inom data som kommer från Elgiganten, Siba, Onoff osv, dom är jävligt bra på att ta ut höga priser på dålig kvalitet. Dom slänger ihop ett paket med noname produkter och tar ut ett hutlöst pris. Så har de alltid varit och kommer alltid att vara.

Så har jag alltid också tyckt, och tycker fortfarande. Men kollar du på datorer från t.ex Komplett eller Datorbutiken så får man inte särskilt mycket för de pengarna när det gäller bärbart.

Vikten tycker jag inte spelar så stor roll, 4kg klarar man väl av att bära runt på.

Visa signatur