Permalänk
Medlem

Köp av Subwoofer

Står nu inför ett svårt val. Ska ha en väldigt kraftig subbas till min förstärkare hemma. jag behöver ingen förstärkar del i baslådan, så bara en bas och låda ska det vara. högsta priset är 2000:- för detta. Så låt mig höra vad ni kan och har erfarenhet av.

Permalänk
Medlem

Har hört att XTZ-subbarna ska vara riktigt bra. Fyndborsen.se.

Permalänk
Medlem

HUr stort rum ska den användas i ? om rummet är under ca 12 kvm så kör på ett schysst 8 tums bilelement om du har större så kanske du ska satsa på lite större element area 12" kanske, lättast är att köra bilelement om man vill bygga själv. färdiga har jag ingen erfarenhet av då jag alla fall inte vet några passiva subbar för hemmabruk.....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Rummet är ca 25 kvm, det jag vill ha fram är vilket märke man ska köpa , vad finns det för bra märken på subwoofers. kan jag ta en ex MDS Fanatic 12" med låda som dom själva har byggt. allt för ca 1799:- basen kostar då 1100:- medan lådan kostar resten e det värt eler ska man bygga själv har alldrig byggt en låda så... kanske bäst att köpa en som e färdig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PUTTEFAR
Rummet är ca 25 kvm, det jag vill ha fram är vilket märke man ska köpa , vad finns det för bra märken på subwoofers. kan jag ta en ex MDS Fanatic 12" med låda som dom själva har byggt. allt för ca 1799:- basen kostar då 1100:- medan lådan kostar resten e det värt eler ska man bygga själv har alldrig byggt en låda så... kanske bäst att köpa en som e färdig.

Du får oftast med en ritning till den bas du köper på en låda du kan bygga.
Sen hur snygg den blir är en annan femma

Permalänk
Medlem

Det bör funka bra...min rekommendation är ändå att bygga lådan själv...att köpa bitarna färdigsågade kostar ca 200kr max och skruva ihop en liten trälåda gjorde man ju redan i 3:an så det är ju inte så svårt....
sen så är jag lite nyfiken på vad du ska driva den med....en baslåda kan du inte driva med en vanlig förstärkare. vilket jag antar att du inte har tänkt

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
Det bör funka bra...min rekommendation är ändå att bygga lådan själv...att köpa bitarna färdigsågade kostar ca 200kr max och skruva ihop en liten trälåda gjorde man ju redan i 3:an så det är ju inte så svårt....
sen så är jag lite nyfiken på vad du ska driva den med....en baslåda kan du inte driva med en vanlig förstärkare. vilket jag antar att du inte har tänkt

Finns väl förstärkare med aktiv basutgång...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jag har en technics sa-ax7 den har en aktiv utgång på 100w och det har räckt för att driva dom basarna som jag har testat ex två 12" på 340wrms styck i samma låda.. Så det blir väll inga problem att driva ca 350-450wrms. Basen som jag hade tänkt mig var en MDS G-30 Xtreme fanatic power. Jag har haft den förra modellen av MDS Fanatic så jag vet att dom låter rätt bra för det priset.

Permalänk
Medlem

sattsa på bättre3 drivnig är natt och dag.
rekomenderar zacrt dsw 250 finns begagnade för ca 1K