Long story short:
Skaffat nytt mobo, nu får jag "Boot disk not present" eller något liknande varje gång jag startar datorn.
Det sjuka är dock att jag kan påbörja en windows/linux installation, allt går fint och jag kan starta upp OS:et en gång, men sen kör sig allt och andra gången jag startar upp datorn så får jag bara felmeddelandet igen.
Det jag kan göra då är att reparera bootloadern med XP/Fedora-skivan och då funkar det en gång till, tills jag startar om och då är jag tillbaka till bott disk failure igen.
Har provat att dra ut hårddiskar, göra om partitioner, installera på olika hårddiskar mm. men hur jag än gör återkommer problemen efter varje omstart.
Emellanåt funkar det inte heller med att bara reparera bootloadern så då får jag installera om hela OS:et.
Blir knäpp, någon som upplevt eller läst om något liknande?
Jag kör ett nforce3 ultra och har både sata och pata diskar (av varierande märken).
BTW jag ser att när jag installerar windows så omnämns diskarna underligt.
Jag har tre diskar som heter:
device 0 on bus 0 "nånting" 0
och i windows bootloader så är det ju denna info som ska användas för att bestämma vilket OS som bootar.
Om alla får samam "betäckning" så bör det ju inte funka, men frågan är hur fanken man kan ändra på dessa "adresser".
Har panik, har ni något förslag whatsoever så säg till!
OBS det är inte bara SATA som är problemet, vanliga PATA jävlas med mig lika illa.