Permalänk

Quake 3 CPMA modden

Jag har just skaffat CPMA modden till Quake 3. Den ska göra att allt går fortare. Men det är ingen skillnad förutom att det är ju nya menyer och maps. Är det någon som vet hur man ska göra för att få det att funka?

Permalänk
Medlem

om de menar att själva spelhastigheten ska bli snabbspolning så tror jag du tagit hem helt fel modd.. CPMA är ju gjord för att spelet ska bli mer turneringsvänligt osv.. förbättringar här o där.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Du kan röra dig snabbare med cpma, vapenbyten sker också snabbare. Pröva köra lite practice på CPM3 mot en CPMA-bot. Du får fram en CPMA-bot genom att skriva allt utom 1-5 i svårighetsfönstret när du väljer bot. Det tar ett tag att vänja sig vid promode-rörelserna.

Permalänk
Medlem

Vad heter den modden som gör att det går fortare då?

Permalänk

PatrikB: Jag är rätt säker på att det är CPMA han menar när han säger "snabbare", eftersom vapenbyterna och vissa rörelser är snabbare.
Det är ju trots allt n ganska populär modd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CPMA är väl clan arena promode. och det går fortarde pga att du har aircontroll och kan rocketjumpa utan att skada dig.
och då skjuter man i väggar och dyligt och får en jäkla fart:)

det är det som gör det snabbt...

Visa signatur

"Duct Tape - It is like the Force. It has a light side and a dark side, and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

Men vad är de för skillnad på CMPA och OSP igentligen då?
*fundera*
pricis börjat spela q3 igen faktiskt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Att gå från OSP till CPMA tyckte inte jag var nån vidare skillnad, det gick väl lite snabbare bara. Däremot testade jag OSP när jag lirat CPMA nån månad.. fy fan va segt det gick tyckte jag, den största skillnaden var väl att man kan speedjumpa/svänga mycket snävare och bibehålla farten i CPMA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan speedjumpa på ett annat sätt

men älska Promode

Permalänk
Medlem

Ja älska Promode
Man svänger så mycket lättare i luften också så man kan göra nästan allt

Permalänk

Ja men då kanske det är den här modden ändå då. Jag trodde man skulle springa mycket fortare och så också.

Permalänk
Medlem

om du vill känna det går fortare så öka fov

cg_fov 120 kör jag med.
spelet känns snabbare då+man ser mer av mapen.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Vad heter den modden som gör att det går fortare då?

Kanske 'excessive quake'. Hmm.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk

Vad är fov från början då? Vill veta i fall jag kanske vill byta tillbaks sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
Vad är fov från början då? Vill veta i fall jag kanske vill byta tillbaks sen.

90

Permalänk

Tackar tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
Tackar tackar

Ah, kanske är smart att säga.
Skriv bara /vilketkommandosomhelst

så får du se vad du har just nu, och vad default är.

Ex:

/cg_fov
cg_fov is: '120' default is: '90'

Permalänk

Jag har redan fov 120

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite..
Nån som vet en lista eller nån sida där det står hur man kan skriva sitt nick på olika sätt?
Typ som att ha blå skugga och svart text eller att texten ska blinka mellan rött och vitt osv..

Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Lånar tråden lite..
Nån som vet en lista eller nån sida där det står hur man kan skriva sitt nick på olika sätt?
Typ som att ha blå skugga och svart text eller att texten ska blinka mellan rött och vitt osv..

Tack

^B and ^b - make text blink
^F - makes the text display only at the first half of a second
^f - makes the text display only at the last half of a second
^N - resets control stuff like ^B, ^F, ^f
^Xrrggbb - allows the user to define the color using the rgb values (hex)

(e.g. ^XFF0000 is red, ^X777777 some kind of grey).

Står i osp clientreadme

EDIT: Vanliga "enkla" färger får du genom
exempel: ^1Dunir

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb