Permalänk
Medlem

Min processor låter??

Jag har precis fixat Zalman Reserator kylning till min burk så numera är de enda rörliga delarna nätaggsfläkten och min väldigt tysta seagate hårddisk.

Eftersom datorn numera är såpass tyst så har jag dock börjat höra ett annat smått irriterande ljud. När jag belastar CPU:n så hör jag ett svagt högfrekvent ljud. Vad kan detta vara? Är det CPU:n som låter eller är det nätagget som låter på grund av att det belastas hårdare?

Har en P4C 3.0 Ghz på ett Abit IC7 med 1 gig RAM och ett Levicom nätagg på 360 watt.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Det senare, eller någon slags IRQ-problem med ljudet på moderkortet.

Permalänk

Minna minnen pipper lite svagt om jag kör Prime95.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

hade samma syndrom på min prolle, när jag körde flygplans-testet (första testet) i 3dmark 03, så lät min prolle också tyckte jag... fattade aldrig vad det var, och varken frågade eller fick svar då.... konstigt dedär

Visa signatur

[AMD Athlon XP Barton 2500+ (11*166Mhz)] [Radeon X700] [2*512MB Corsair] [Abit AN7]

Permalänk
Medlem

Nätagget....

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Det sitter väl även en drös med switchande spänningsomvandlare på moderkortet, som skulle kunna låta under belastning (spolar som vibrerar tex).

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Nagellack kan användas för att tysta spolar som råkar i svängning. Sök på "nagellack" under hårdvara så hittar du nog några trådar som kan hjälpa.