Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Fel på mitt aktivitetsfält.

Permalänk

Fel på mitt aktivitetsfält.

Ok, jag kan inte fortsätta på min gamla tråd då ingen svarar i den, så jag är tvingad att göra en ny. Sist så verkade det inte finnas några kompetenta personer här inne på just detta området. Det är så att mitt aktivitetsfält nollställs vid omstart av min dator, eller explorer.

Det är extremt jobbigt, då jag blir tvingad att dra fram mina snabbikoner. Jag vill inte göra detta varje gång jag startar om datorn, då det etsar sig fast på min hjärna.

Finns det någon som kan svaret till mitt problem? Jag har testat att ta bort språkalternativet, emn det hjälpte inte. Så, vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

vad menar du med att det nollställs?

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyou
vad menar du med att det nollställs?

Det jag menar är att det återgår till sitt standard läge. Jag ändrar aktivitetsfältet så att det finns snabbikoner. Jag drar även ut dom en bit så att alla syns. När jag startar om så finns dom inte längre, utan jag måste göra om samma procedur igen.

Nollställs, allting går tillbaka till sitt standardutförande helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Så blir det ju om explorer inte stängs av på ett korrekt sätt. Så troligen är det något som skiter sig när stänger av datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wei
Så blir det ju om explorer inte stängs av på ett korrekt sätt. Så troligen är det något som skiter sig när stänger av datorn.

Saken är att jag stänger av datorn på ett korrekt sätt. Start>stäng av>stäng av

Om detta är fel, ja då har jag gjort fel ett bra tag. Tycker att det verkar fuffens, då jag faktiskt stänger av det på rätt sätt.

Permalänk

Den här posten är i första hand tillägnad användaren: Beyond the grave

Te dig mot andra på ett sådant sätt som du vill att andra ska te sig mot dig. Ingen måste hjälpa dig, det är ditt problem och Du ska vara jävligt glad att någon ens bryr sig om att använda sin dyrbara tid till dig och inte tvärtom.

Nu är det som såhär att du är inte ensam om att vilja ha hjälp. Du skrev "Sist så verkade det inte finnas några kompetenta personer här inne på just detta området." vilket motsvarar ett slag under bältet på den mängd personer som dagligen besvarar en sjujäkla massa frågor men inte får någon kredit för't. Om du nu mot förmodan på något sätt skulle tro att det hjälper att agera sårad soldat när du egentligen bara är lat så har du fel. (I ditt fall: du angriper andra istället för att erkänna eget okunnande.)

Här kommer några tips till irriterande slashasar som dig själv:
Släpp all prestige när du ber andra om hjälp. Angrip inte någon för att denne har besvarat din fråga på ett felaktigt sätt (då det är Ditt fel från början att läsaren inte förstod frågan eftersom Du beskrev problemet fel). Utgå inte ifrån att andra ska hjälpa dig ändå (så sök själv och då inte bara på detta forum utan även hos tex google).

Kodnamn Ubba - Med rätt att kritisera.

Permalänk

Kodnman Bubba:
Själv så tyckte inte jag att min kommentar som löd "Sist så verkade det inte finnas några kompetenta personer här inne på just detta området". Då jag menade att det troligtvis inte var några som var experter kring just det ämnet inne just då, eller som hade tiden att kolla runt i min tråd.

Att kalla det ett slag under bältet är i min mening helt överdrivet. Men som sagt, vad har dom dorumet till, om inte hjälp. Du kallar mig just nu slö utan att ens ha några klara fakta att gå på då du inte känner mig som person, eller istter bredvid mig. Du kan på så sett inte veta vad jag gör, hur jag agerar eller dylikt.

Jag tycker att du själv ska ta och sätta dig ner och tänka efter, så att det inte blir tvärtom. Att det är du som tittat ner på personen du skriver om, och kallar den en massa saker som inte är sanna för fem öre. Moderatorerna kan lika gärna låsa den här tråden. Tråden kommer troligtvis att spåra ur inom en snar framtid, eller helt enkelt dö ut p.g.a. för få svar.

Jag sticker vidare på min jakt på det försvunna svaret. Lycka till min tankeställningen Kodnamn Ubba. Och tänk noga efter på det du sa.

"(I ditt fall: du angriper andra istället för att erkänna eget okunnande.)"

Du är för tillfället för okunning inom JAG för att kunna uttrycka ord som du nyss gjorde.

Permalänk
Medlem

hej
bara en idé. prova att göra ett nytt användarkonto, ha inte snabbt användarbyte aktiverat. logga in på ditt nya konto. avsluta o starta om o se vad som händer.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
hej
bara en idé. prova att göra ett nytt användarkonto, ha inte snabbt användarbyte aktiverat. logga in på ditt nya konto. avsluta o starta om o se vad som händer.

Tackar, ska genast testa detta och hoppas på det bästa.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Fel på mitt aktivitetsfält.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyond the grave
Ok, jag kan inte fortsätta på min gamla tråd då ingen svarar i den, så jag är tvingad att göra en ny. Sist så verkade det inte finnas några kompetenta personer här inne på just detta området. Det är så att mitt aktivitetsfält nollställs vid omstart av min dator, eller explorer.

Det är extremt jobbigt, då jag blir tvingad att dra fram mina snabbikoner. Jag vill inte göra detta varje gång jag startar om datorn, då det etsar sig fast på min hjärna.

Finns det någon som kan svaret till mitt problem? Jag har testat att ta bort språkalternativet, emn det hjälpte inte. Så, vad kan det vara?

Kan kanske fixa problemet:

Fixing a registry entry which causes the Quick Launch issue (not retaining the settings)

Click Start, Run and type REGEDIT. Navigate to:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon]

In the right-pane, change the value of Userinit to "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,"

Type the above value exactly as given, including the comma - exclude the quotes. Also, change the path to userinit.exe appropriately, if Windows is installed in a different drive.

Close Registry Editor and restart Windows. The Quick Launch settings should be retained now.

Permalänk
Avstängd

Ojojoj. Tackar så mycket för det heta tipset kanel. Har oxå haft det problemet jäkligt länge nu och trodde inte det fanns nån lösning.

You just saved my day