Skin till Windows(2000)

Permalänk
Medlem

Skin till Windows(2000)

hej, nu är det så att jag söker ett skin till ett Windows OS helst win2k.. Det är till en HTPC-dator, vill att det skall se ut som en jukebox eller liknade, där det finns listor med t.ex. film, musik. Tror att jag behöver windows eftersom att min fjärr ska kunna fungera till den, har bara hittat windows drivrutiner till den tyvärr. Har du eller vet hur jag hittar ett skin så vore det mycket trevligt.

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk

Hmm vad menar du med skin? Visual styles fungerar bara i XP.
Men du kanske menar nåt annat?
Kolla upp Windows XP Media Center Edition 2004 det kanske är vad du säker?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Kanske inte skin, något påläggningsprogram. Vill ändra gränssnittet i windows, det skall vara mycket simpelt, vill att programmet skall auto-starta. Där windows ser ut som en spelare. Men det skalla även gå att återgå till "vanliga" windows.

Visa signatur

"Var glad över att Nintendo Game Cube inte ser ut som en stor svart verktygslåda eller en kupévärmare på högkant"

Permalänk

Då är ju media center edition lämpligt?
Annars kan du googla på "media center" och kolla på sponsrade länkar.
Eller så skriver du et själv (roligaste alternativet)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Då är ju media center edition lämpligt?
Annars kan du googla på "media center" och kolla på sponsrade länkar.
Eller så skriver du et själv (roligaste alternativet)

Ska testa det men fler förslag vill jag också ha. Helst win2k..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
http://www.meedio.com/

Nåt sånt?

Nu börjar det likna nåt..

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

testa windowblinds kanske. finns på www.stardock.com

Visa signatur

Citera mig inte...
"Internet är bara en fluga"
-Ines Usman

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera www.myhtpc.net
Använder det själv och det funkar väldigt bra på min htpc med windows 2000 på

edit: förlåt men jag visste inte att myhtpc hade blivit meedio. Rekommenderar meedio istället då som är samma sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Jag skulle rekommendera www.myhtpc.net
Använder det själv och det funkar väldigt bra på min htpc med windows 2000 på

edit: förlåt men jag visste inte att myhtpc hade blivit meedio. Rekommenderar meedio istället då som är samma sak

Jo det verkade skit bra.. Ska testa det lite mer idag, du vet inget annat liknade program?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm nej verkar inte så. Jag vet att det finns windows XP media center men jag har inte prövat det. Och jag tror att Meedio kommer fungera utmärkt. Du kan ju ändra nästan alltid och få det att se "ditt" ut. Synd bara att det kostar så gjorde inte myhtpc förrut.