Fått fel grafikkort?! Lurad?

Permalänk
Medlem

Fått fel grafikkort?! Lurad?

Jag har beställt ett Gainward 6800GT golden sample kort o i butiken så sa dom att kortet inte hade Gainwards egna kylare utan Nvidias referens kylare fast det var ju ändå ett GS kort.

När jag fick det så var det ju Gainward kartong osv men själva kortet e grönt o har nvidia referenskylare på sig exakt som ett vanligt GT kort.

Hur kan man kolla upp om man blivit blåst?

Står det på kortet nånstans vad det är?

Stog iof en liten gul klisterlapp med texten GS på men det kan ju vem som helst sätta dit.

Finns det nåt annat sätt o testa med? Jag klarar exemeplvis inte av o klocka kortet som ett GS kort ska klara av dvs 400/1100 utan jag får det bara till 380/1100 o om jag ökar blir det pixelfel o crasher.

Nån som vet?!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Det skiljer inte ett smack mella Golden sample kort och vanliga GT kort. Enda skillnaden är att golden sample korten är garanterade att klara ultra frekvenser. Så om kortet klockar 400/1100 så har du ett golden sample klassat kort.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

det ska vara ett sånt men den klarar fan inte ens o köra i 400/1100

men kan man se på kortet om det är GS kort ens?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Om det inte skiljer ett smack, så tror jag inte du kan se det.

Permalänk
Medlem

Klarar inte kortet att köra i 400/1100 skall du ha ett nytt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
det ska vara ett sånt men den klarar fan inte ens o köra i 400/1100

men kan man se på kortet om det är GS kort ens?

Det kan du antagligen inte. Men om kortet inte går i garanterade frekvenser så kan du skicka tillbaka det. Du kan ju jämföra det med att köpa en 3ghz cpu som inte klarar av 3ghz.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

har hört att kortet ska ha haft BIOS problem o jag har letat efter BIOS men hittar ingenting.

jag har försökt leta runt efter bilder på Gainward kort men alla jag hittar e röda kretskort o inte gröna så jag vet inte om detta e rätt kort ens för det ska ju vara testat o klara rätt frekvens.

380/1100 som den klarar det klarar väl i storsett alla GT kort ?

Föresten så ska Golden Sample korten har en kopparplatta eller nåt under referenskylningen så det skiljer lite från vanliga GT kort jo.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Var någonstans står det att GS korten är garanterade att klockas som ultra kort?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

inte ultra kort men lite mer än de vanliga GT korten iaf, ex i Expert Tool som e optimerat för dessa så kan man välja safe mode eller enhanced mode , det står lite överallt faktiskt dessa golden sample kort e optimerade till o klara 400/1100 iaf det är därför dom just e golden sample kort..

jag kör nu iaf på 380/1100 o det får väl duga för mig , jag får då 11448 poäng i 3dmark03 vilket jag hoppas e hyfsat..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Har ett GAINWARD GF FX6800 ULTRA/2400 GT GOLDEN SAMPLE & DOOM 3 BUNDLE.

Fast fick inte med Doom3 i paketet och nu vill dom att jag skickar tillbaka grafikkortet och allt därtill vilket lämnar mig utan dator i säkerligen 2 veckor.

Hur som helst så skall ett GT Golden Sample kort vara GARANTERAT med fabriksgaranti att klara deras "Enhanced Mode" som då går att välja i expertool.
Detta är en Ultra klockning på 400/1100 som alltså GARANTERAS av gainward.
Mitt kort verkar klara detta galant och jag har inte haft några problem.

Att din har referens kylning låter ju helt sjukt ju.

http://www.gainward.de/new/news/040824/6244_l.jpg

Permalänk
Medlem

ska kontakta Gainward o fråga om det möjligtvis går o få ett nytt , har hört från Gainwards forum att det kanske ska vara möjligt..

iaf har man ett graffekort som ligger runt 5400:- ja hehe då ska man få vad man betalar för, en polare har likadant fast med den riktiga kylningen o den kostade bara 4700:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5400:-!

Då måste det ju vara en Ultra du har eller?

En gainward Ultra 2600 Golden sample typ. En ultra som fabriksklockar till en Ultra extreme.

Eller har du köpt ett GT GS för 5400:-?

Permalänk
Medlem

Det var såhär..

Jag beställde ett Leadtek Geforce 6800GT kort för 4300:- men när jag fick det så var det ett Lite kort som var sämre o då erbjöd sig företaget att skicka mig ett Golden Sample kort istället.

Det finns olika sorter av Golden Sample kort.

En retail vers som min polare har o den kostar 4700:- den är ej testad men har Gainwards riktiga kylning.

Den jag har likadan fast med referenskylning och presterar sämre men som troligen ska vara testad eftersom den kostar mer.

Testad e väl det att den e testad från Gainward själva o godkänd vilket jag inte alls kan säga om denna produkt.

Själv förstår jag inte varför företaget sätter ut denna produkt för ett sånt pris testad eller inte dom visste inte ens om det när jag ringde dom verkade inte ha nån aning om testade eller ej testade vers men eftersom jag fick denna för samma pris som ett vanligt GT så spelade det ju mig ingen roll men för andra så förstår jag inte varför man ens kollar upp ett GS kort i sånt pris när man kan få ultra för samma.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Står det att den skall klara en viss fart så skall den! så sätt igång att bråka bara.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

jag stängde av agp fast write i BIOS o nu går den o klocka 400/1100.

har hört flera också som ska haft problem med denna funktion aktiverad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Var någonstans står det att GS korten är garanterade att klockas som ultra kort?

http://www.gainward.se/products/gf6/6800/6039.html

Gainward är luriga som fan på detta. De säljer fortfarande kort som är NVidias referens-design i sin egen retaillåda märkt Golden Sample. Om man går till Gainwards site, så har de bara bild på sin egen design och kylning. De säger inget alls om att vissa kort säljs med referensdesign. De har dessutom sagt på sitt forum att dessa kort är menade för PC Byggare (trots att de skeppas i deras jättestora retailbox).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
jag stängde av agp fast write i BIOS o nu går den o klocka 400/1100.

TACK!

Det funkar perfekt för mig om jag gör så. Nu börjar det likna något, 11800 poäng i 3dmark 03.

Nån som vet vad agp fast write är och gör och vad detta kan påverkla i övrigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jon_gyllen
TACK!

Det funkar perfekt för mig om jag gör så. Nu börjar det likna något, 11800 poäng i 3dmark 03.

Nån som vet vad agp fast write är och gör och vad detta kan påverkla i övrigt?

Det kan ge en yttepytteliten prestandaboost, vilket du lätt övervinner med den klockning/stabilitet du får

Permalänk
Hedersmedlem

max en halv procent extra med fw

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
http://www.gainward.se/products/gf6/6800/6039.html

Gainward är luriga som fan på detta. De säljer fortfarande kort som är NVidias referens-design i sin egen retaillåda märkt Golden Sample. Om man går till Gainwards site, så har de bara bild på sin egen design och kylning. De säger inget alls om att vissa kort säljs med referensdesign. De har dessutom sagt på sitt forum att dessa kort är menade för PC Byggare (trots att de skeppas i deras jättestora retailbox).

Inte konstigt att folk känner sig lurade.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

jag får också runt 11800 poäng i 3dmark03 Vill nå 12000!!

Visa signatur