Permalänk
Medlem

Xbox i Traktorn

jag fundera på att bygga in en xbox i min volvo 740 a-traktor, det får ju inte finnas ett baksäte i den så jag får sätta skärmen i framsätet. vart kan man sätta skärmen?? helst vill jag ha skärmen så den sitter där solskyddet sitter. lr kan man inte fästa en skärm så den sitter fast i taket så man kan böja upp den mot taket när den inte används. Ge mig tips om vart jag kan sätta skärmen. Sen xboxen drivs ju av 230 v hur ska jag lösa så den kan drivas av bilbatteriet?? Sen är ju jag 15 år och min budget är ju inte sådär jätte hög, finns det nån bra platt skärm som lämpar sig att montera i en bil??

Permalänk
Medlem

Kolla på mds.se de har skärmar för bilar!!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Satsa på att köpa bra saker direkt istället för att köpa halvkassa budgetprylar. Kan vara roligare när du blir äldre och skaffar riktig bil som du kanske vill flytta prylarna till

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

hitta den här skärmen, men hur ska jag fixa så xboxen kan drivas på bilbatteriet??

Permalänk
Permalänk
Medlem

okej men är det de enda sättet och få ström till Xboxen, göra om DC till AC o sen i Xboxen, tar inte en sån mycket energi??

Permalänk
Medlem

biltema har sånna här 12 v -> 230 v grej tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe2
biltema har sånna här 12 v -> 230 v grej tror jag

Jag vet inte hur det är med Xbox, men datorer gillar inte transformatorer inte skickar strömmen i sinusvåg.

Förresten, varför stoppar du inte in en dator istället?

Edit: Det kanske är dumt att stoppa i något som kostar mer* än traktorn själv?

*Baserat på en vettig burk och hur de flesta epor ser ut.

Permalänk
Medlem

Sök på playstation 2 i bil de finns massor som byggt det!!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

lär dig, vettiga tjejer blir inte våta av en traktor med nöjescenter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
okej men är det de enda sättet och få ström till Xboxen, göra om DC till AC o sen i Xboxen, tar inte en sån mycket energi??

ja uppfinner du ett bättre sätt att omvandla 12V DC till 230V AC så ska du nog satsa på det.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ja uppfinner du ett bättre sätt att omvandla 12V DC till 230V AC så ska du nog satsa på det.

Var inte så jag mena, mena att det är ganska onödigt att man ska göra om bilbatteriets 12 volt till 230V som sen xboxen nätaggregat ska göra om till 12 volt igen, bara undra om det fanns ett annat sätt och lösa det på. Hur som helst hur många watt tror ni att en växelriktare bör klara av för att kunna driva en xbox??

Sen vill jag inte ha en massa inlägg att tjejer inte blir våta av traktorer osv. Tråden syfte var hur jag kan fixa en xbox till bilen

Permalänk
Medlem

skulle tippa på att en xbox inte behöver så saftig spänningsomvandlare för att snurra runt, men det skadar ju aldrig att ha för mycket.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"