Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
kan ni inte skriva typ "Betalt" framför dom som har gjort de? så man vet om pengarna har kommit in till er..

Jopp det har jag gjort i exel listan jag har här..

kan ju ge er en liten uppdate oxå nu när jag ändå skriver

likadant som förut.. dom med x har lagt en order i shoppen å dom med B har betalat.

x Andreas D 1-1
x Erik L 1
x Fredrik N 1
x Joakim S 1
B Jonas S 1-1
x Lars L 1
B Leo W 4-1
Mats G 2
x Mattias S 1
Mika K 1
Nils S 1-1
x Petter H 10
x Robert O 2-2
Stefan J 2

Så snart alla har betalat åker ordern iväg..
så raska på nu om ni vill hinna greja en massa in DH
tar ju tid å bygga en massa grejer vet ni väl..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

LeVeN, Amenförh-e, vi är väl inte 4-åringar som ska dela på en dricka......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeVeN
går det inte rätt fort att dela fraktkostnaden med totala kostnaden, för att få fram en procentsats för hur många procent frakten går på?
tex 10% frakt
100kr pelt=100(pelt)+100*10%(frakt)=110kr(totalt)
200kr pelt=200(pelt)+200*10%(frakt)=220kr(totalt)
osv
det skulle väl vara det mest rättvisa?

För att bara vara lite gnatig måste jag skriva att den uträkningen ser lite konstig ut..

skulle kunna vart så här möjligtvis..

200+10% eller 200+200*0,1..

Du kan testa att slå 200+10% på en enkel miniräknare som kan räkna med %.. tyvärr har inte min Ti83a den funktionen men enkla huvudkrykor har den funktionen..

men men.. nu är priset satt å det är 170kr/st som gäller.. dom som inte tycker om det behöver inte beställa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
För att bara vara lite gnatig måste jag skriva att den uträkningen ser lite konstig ut..

skulle kunna vart så här möjligtvis..

200+10% eller 200+200*0,1..

men men.. nu är priset satt å det är 170kr/st som gäller.. dom som inte tycker om det behöver inte beställa..

200+ 10% av vadå isf?
200+200*0,1 är samma sak som 200+200*10%
10% = 0,1

skulle bara försvara mina beräkningar..
de var bara ett förslag, inget form av krav..

Permalänk
Medlem

när jag försöker beställa från gizmodd så när jag lagt det jag vill ha i kundvagnen sen när jag går in i kundvagnen så står det: Inga produkter i din kundvagn. Vad ska jag göra?Kan jag beställa fläkt och dioder med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
när jag försöker beställa från gizmodd så när jag lagt det jag vill ha i kundvagnen sen när jag går in i kundvagnen så står det: Inga produkter i din kundvagn. Vad ska jag göra?Kan jag beställa fläkt och dioder med?

Konstigt att folk har problem.. å andra inte.. säkert nån sketen bugg nånstans.. skicka ett mejl till order@gizmodd.com med det du vill ha så ordnar vi det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nee nu funkade det..skickat beställning nu..beställde några andra grejer med om det var ok..

Permalänk
Avstängd

ok va e det e det flänsar eller?

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Medlem

Så! Beställt 2 av varje, Bara att betala nu då!

Nån som kan matte bra som vill räkna ut på ett ungefär om denna 155w peltier räcker(passar, funkar) till en överklockad Amd 2500+ på 142 watt med vattenkylning? Plz

Spec på peltiern finner ni här:http://www.eureca.de/pdf/peltierelement/Consumer.pdf

Watten går o räkna ut med ett prog som heter: OCWC_1.2b.exe

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Så! Beställt 2 av varje, Bara att betala nu då!

Nån som kan matte bra som vill räkna ut på ett ungefär om denna 155w peltier räcker(passar, funkar) till en överklockad Amd 2500+ på 142 watt med vattenkylning? Plz

Spec på peltiern finner ni här:http://www.eureca.de/pdf/peltierelement/Consumer.pdf

Watten går o räkna ut med ett prog som heter: OCWC_1.2b.exe

Jo jag kan göra det åt dig.
Pelten är specad till att förflytta 155W värme, och du ska flytta 142W.
Det ger: 155-142=13W
Ja, du har 13W till godo, teoretiskt. (Eller har jag missuppfattat allt?)

Sen om det verkligen blir så i slutänden är svårt att säga, då processorn inte ligger på max hela tiden, och du inte matar peltiern med den maximala spänning den är byggd för(om du kör den på ett vanligt nätagg.)
Men coldplaten fungerar som en buffert, så det ska nog funka finfint.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men kan inte alla betala in pengarna så dom kan skicka beställningen imorgon? Mvh Leo

Permalänk
Medlem

är det summan man får när man lägger beställningen i shoppen som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeVeN
är det summan man får när man lägger beställningen i shoppen som gäller?

Ja det är den summan.

Permalänk

Får man någon bekräftelse på att man betalat?
Jag har betalat in nämligen och skulle vilja veta om pengarna kommit fram.

/Jonas S

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk

Varifrån beställer ni dessa peltiers?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Varifrån beställer ni dessa peltiers?

Läs tråden!! ne men jag är snäll idag Tyskland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarkazm
det smartaste lär ju vara att investera i ett swiftech agg som bla overclockers säljer, dom leverera mellan 12-15V tror jag och då kan du ju utnyttja pelten till max plus att du kan driva tom ett 226W element och kyla CPU i framtiden om du vill, en 80W blir ju som sagt inget problem, men kostar ganska mycket typ 1300 utan frakt, men om man inte vill så kan man ju köra på vanliga aggets 12V men då kan man lika gärna nästan ha ett vanligt vattenblock och slippa risken för kondens...men gillar iden grabbar, kör på..:P

Vet du om antecs neopower 480w pallar också?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Kör 2 nätagg! Det ska jag göra!

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

hmm, jag har kollat in mina finanser för den här månaden (läs: helgen var rolig) och kan konstatera att jag inte har råd att skaffa någon peltier nu (som jag ändå inte kommer ha nytta av på ett tag).

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut? har alla betalat in?

Permalänk

Leo,

Jo jag misstänkte att det var från Tyskland (såg tidigare i tråden) men ville bara försäkra mig

Men hur mycket tjänar man på denna sambeställning? Eller kan man inte beställa om man bara är en person? Jag bara undrar då jag är intresserad av att skaffa peltier själv. Fast det kanske är försent att hänga på er beställning nu?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Leo,

Jo jag misstänkte att det var från Tyskland (såg tidigare i tråden) men ville bara försäkra mig

Men hur mycket tjänar man på denna sambeställning? Eller kan man inte beställa om man bara är en person? Jag bara undrar då jag är intresserad av att skaffa peltier själv. Fast det kanske är försent att hänga på er beställning nu?

Hej igen, du kännar ganska mycket på sambeställning kolla på oveclockers.se va dom har för pris på en typ lika pelt : http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?cPath=23_...

490KR ! ! !

Om du beställer själv från tyskland så blir det ganska dyrt för man får typ halva priset på pelten om man är mer än 25st som vi är!

Permalänk

Vilka grejer behöver man förutom 155Wpeltierelement o cold plate. Var gärna övertydliga!!!
Funkar det att köra peltier på ett RBX block eller måste det vara ett som är 40x40mm?

Svara gärna snabbt med tänke på att imorrn är sista dan!!!

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel¤Skratz
Vilka grejer behöver man förutom 155Wpeltierelement o cold plate. Var gärna övertydliga!!!
Funkar det att köra peltier på ett RBX block eller måste det vara ett som är 40x40mm?

Svara gärna snabbt med tänke på att imorrn är sista dan!!!

Hej, Har du ett RBX så är det bara att kolla om storleken som 155watts pelten är på inte sticker ut på sidan. sen måste du ha ett nätagg som klarar dom 14amp@12volt som pelten är på helst 10amp till, asså 24amp.

Permalänk

Man kyler väl lämpligen pelten med vatten?

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Hej, Har du ett RBX så är det bara att kolla om storleken som 155watts pelten är på inte sticker ut på sidan. sen måste du ha ett nätagg som klarar dom 14amp@12volt som pelten är på helst 10amp till, asså 24amp.

Mitt 420W Levicom 12 @ 22A borde väl klara av det?

Jag tänkte på om isoleringsmaterial o så gäljer med? Är det något mer jag behöver?

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel¤Skratz
Mitt 420W Levicom 12 @ 22A borde väl klara av det?

Jag tänkte på om isoleringsmaterial o så gäljer med? Är det något mer jag behöver?

jo, men då kan du inte räkna med att köra nånting annat på det ( typ resten av datorn ) och det ska funka bra..

Permalänk

(massa ord som inte går att skriva) Telia.. jag har varit handikappad i 2dagar.. att dom inte kan hålla ordning på sina servrar.. eller åtminstånde ha något i reserv.... SUCK

På tisdag nästa vecka sak alla som ha bestält ha betalat. annars blir dom utan peltier..

så det går att beställa fram tills torsdag.

så här ser beställningen ut just nu.

x Andreas D 1 /1
B Dennis R 2 /2
x Erik L 1
x Fredrik N 1 /1
x Joakim S 1
B Jonas S 1 /1
x Lars L 1
B Leo W 4 /1
Mats G 2
B Mattias S 1
Mika K 1
Nils S 1 /1
x Petter H 10
B Robert O 2 /2
B Stefan J 2 /1

mejla order@gizmodd.com om det är nåt som inte stämmer..

mvh Gizmodd - Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick kontot idag, så jag har inte riktigt kunnat betala tidigar, jag ska ta mig an det imorgon..

Permalänk

Jag har ett 360W Chieftec agg liggandes. Skulle detta kunna driva peltiern och mitt levcom 420W driva datorn? Hur gör jag isf för att använda Chieftec agget utan att ha det kopplat tll mobot?

Visa signatur