Permalänk
Medlem

DVD-spelare med Divx/Xvid?

Ska köpa mig en ny DVD-spelare, det ska vara en spelare som klarar av DVD+R skivor och klarar av att spela upp CD-R med Divx (och Xvid - det är ett krav.. Men klarar alla spelare som klarar Divx, Xvid också?). AC3 ljud måste den också stödja.

Har kollat lite på Centrum Gemini 340, för 799kr, men med 100kr frakt till så skulle det bli 900kr vilket är litet för mycket..

Någon som har en spelar för 800kr att rekommendera? Den ska helst av allt gå att köpa i butik i Stockholmsområdet..

Eller borde jag köpa mig en Centrum Gemini 340? Hur är den spelaren?

Permalänk
Medlem

Centrum är den billigaste som är regionsfri och klarar divx samt har dolby digital.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Hur bra klarar den divx då? Eller är det jättemycket som skiljer den och KISS-spelare mellan?

Kan man uppdatera firmware på Centrum som man kan göra på Kiss-spelaren?

Permalänk
Medlem

Centrum har jag bara hört dåliga saker om, det finns en jättetråd på www.dvdforum.nu om den, när jag kollade senast var den 35 sidor men är antagligen ganska mycket längre nu.

Permalänk
Medlem

Okay, men vad för spelare ska man satsa på ifall man ska köpa en Divx-spelare då? Är Kiss den enda att satsa på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
Centrum har jag bara hört dåliga saker om, det finns en jättetråd på www.dvdforum.nu om den, när jag kollade senast var den 35 sidor men är antagligen ganska mycket längre nu.

Jaså? Jag har en Centrum Gemini 340 och den funkar hur perfekt som helst! Har tagit varenda fil jag matat den med ... Förutom en fil, men den var totalt korrupt då den inte gick att spela på datorn heller ... Har aldrig varit något strul, spelar både DivX och XviD galant! Jag har absolut inget negativt att säga om spelaren, snarare tvärtom.

Har heller aldrig varit några problem att läsa in subtitles till filmer.. Det går till och med läsa in från en annan skiva och sen stoppa i den riktiga skivan, om den av någon anledning skulle va brännd innan och det inte finns några subtitles på .. Spelaren läser av subtitles till ett rom-minne i spelaren.. Skitbra!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e727974

Jag har köpt den här, kan återkomma på Torsdag med synpunkter, Verkar bra iallafall

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt jättebra fredrik! Men är det någon som vet ifall man kan uppdatera Centrum-spelarens firmware på något sätt? Det måste vara nödvändigt ifall nya versioner av xvid etc kommer ut?

Strålande benvit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Låter faktiskt jättebra fredrik! Men är det någon som vet ifall man kan uppdatera Centrum-spelarens firmware på något sätt? Det måste vara nödvändigt ifall nya versioner av xvid etc kommer ut?

Strålande benvit

Här finns uppgraderingar:
http://www.netonnet.se/html_se/uppgradering_se.html

Fast än så länge finns ingen till 340

Permalänk
Medlem

Strålande, tror faktiskt att jag ska köpa en sådan..

Vad skulle vara bättre med t.ex. den från inwarehouse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Strålande, tror faktiskt att jag ska köpa en sådan..

Vad skulle vara bättre med t.ex. den från inwarehouse?

innan du köper något, kolla på www.prisjakt.nu ...finns massa fakta och info där

lycka till

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk
Medlem

Jag har en centrum 340, inte haft några problem med den hittils, men det säger inte så mkt då jag bara haft den i en vecka.
Centrum säljs f.ö. bara av netonnet vad jag vet.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jaså? Jag har en Centrum Gemini 340 och den funkar hur perfekt som helst! Har tagit varenda fil jag matat den med ... Förutom en fil, men den var totalt korrupt då den inte gick att spela på datorn heller ... Har aldrig varit något strul, spelar både DivX och XviD galant! Jag har absolut inget negativt att säga om spelaren, snarare tvärtom.

Har heller aldrig varit några problem att läsa in subtitles till filmer.. Det går till och med läsa in från en annan skiva och sen stoppa i den riktiga skivan, om den av någon anledning skulle va brännd innan och det inte finns några subtitles på .. Spelaren läser av subtitles till ett rom-minne i spelaren.. Skitbra!

Jag måste hålla med.

Bara en grej som stör mig: man kan inte bränna subtitles-filer från en Mac det funkar inte helt enkelt ..får samla ihop alla jag behöver och bränna på en egen skiva sen, genom en PC

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Har nu provat Giec:en, Den är helt underbar, tyst som en mus, snabb, kanske inte så liten men ack så cool. Ja den kör typ alla format, helt perfekt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag måste hålla med.

Bara en grej som stör mig: man kan inte bränna subtitles-filer från en Mac det funkar inte helt enkelt ..får samla ihop alla jag behöver och bränna på en egen skiva sen, genom en PC

Hehe, men vem vill ha en MAC?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

En del nöjer sig kanske inte med det näst bästa?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Har nu provat Giec:en, Den är helt underbar, tyst som en mus, snabb, kanske inte så liten men ack så cool. Ja den kör typ alla format, helt perfekt

Låter fint! Kan man uppdatera firmware på den? Det är viktigt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet faktiskt inte, undrar det också.. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Isåfall så blir det nog en sådan, väldigt snart Någon som vet?

Permalänk

Har en Centrum gemini 330 och en 340. Är jävligt nöjd(och då betalade jag lite över 1000kr för 330)!
Hitills har jag inte haft några större problem alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
En del nöjer sig kanske inte med det näst bästa?

Nej, en del tar hellre det näst-sämsta:-)

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt en Denver DVD-188 divx. På www.siba.se finns i butik för 899:- helt klart värd varenda krona. Man kan även uppdatera firmwaren på Denver dvd-188 divx. är även regionsfri. http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Det ska gå, det står så i manualen, dock står det inte hur eller vart..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Den som har ett nätverkskort i datorn. MAC, Machine Access Code. Mac, Macintosh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja då, gå bara in på länken som nån postade högre upp och följ anvisningarna.

Jag har också en Gemin 340, och den funkar fint. fjärren är lite plastig och någon film har inte gått att spela, men det mesta funkar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Centrum Gemini 350 igår från netonnet för 800 kronor. Har inte hört så mycket om just den modellen men den borde väl vara rätt likvärdig de tidigare tycker jag. Den ska ges bort i julklapp så jag kan inte komma med några kommentarer före jul...