Permalänk

Kritik på hemsida

Permalänk

Bort med de gröna scrollbararna, använd roligare typsnitt än Times new roman.

Sedan är själva delen under menyn bredare än själva menyn?

mvh P

Permalänk
Medlem

tycker det är väldigt störande när bilder öppnas i ett nytt fönster, om dom gör det ska man i alla fall kunna bläddra mellan bilderna där.

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut.. vintertema? Eller ska det vara så?

Loggan skulle jag göra om, men den funkar.

Varför är sidan så fruktansvärt liten?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Ändra teckensnittet, loggan och kanske en ny gästbok skulle vara på sin plats?

Permalänk
Medlem

Ful ful ful ful

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Ful ful ful ful

Du är nog en av de mest okonstruktiva människorna jag stött på... Visa upp dina egna alster istället för att bete dig som en *vill inte ha en varning*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du är nog en av de mest okonstruktiva människorna jag stött på... Visa upp dina egna alster istället för att bete dig som en *vill inte ha en varning*.

Man får ingen varning av att svära.
Och att visa upp egna alster i denna tråden är väl ändå lika okonstruktivt? Om inte mer okonstruktivt.
Även min och din post är mycket okonstruktiva, antagligen mindre konstruktiva än hans post då vi inte ens skrev vad vi tyckte om sidan, alltså har du nu stött på två mindre konstruktiva människor (om man nu kan stöta på sig själv)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Vad ska man ha för font då?

Permalänk

tahoma funkar alltid bra

Visa signatur

BröL

Permalänk

lite tätare och lite mindre grönt så ska det nog bli bra...
börja med att fixa scrollen ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Man får ingen varning av att svära.
Och att visa upp egna alster i denna tråden är väl ändå lika okonstruktivt? Om inte mer okonstruktivt.
Även min och din post är mycket okonstruktiva, antagligen mindre konstruktiva än hans post då vi inte ens skrev vad vi tyckte om sidan, alltså har du nu stött på två mindre konstruktiva människor (om man nu kan stöta på sig själv)

Nej, men man får varningar för att kalla andra för i***ter. Och han har trashat två killar på raken nu som vill ha kritik. Och då undrar jag hur enormt jävla grym han själv är eftersom allt andra lägger upp är fult i hans ögon. Nej, min post var inte konstruktiv å det minsta, men jag har åtminstone hyfs nog att inte skriva att något ser mindre bra ut utan att ange varför.

Dessutom var hanses post destruktiv, det kan man knappast säga om din eller min. Så tänk, tänk om och tänk igen.

Siten då? Det som jag reagerat på rent formmässigt är redan sagt, maindelen är bredare än headern, ser lite konstigt ut. Så, nu har jag varit konstruktiv på någon annans bekostnad, din tur.

Permalänk
Medlem
Citat:

ok, Hela sidan ser ut som en photoshoptutorial, logan ser B ut, Knapparna är inte vakra, de är för stora. Känns som att sidan har blivit kapad. Dissen helt enkelt från min sida.

Varför ska jag ha en varning? jag säger som jag tycker det är inget personligt på något vis. Ber man om åsikter så får man åsikter så är det. Jag tycker däremot att du ska sluta leka polis.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Thumbnails ska vara små kopior av bilderna, inte förminskade med height och width-attributen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, men man får varningar för att kalla andra för i***ter. Och han har trashat två killar på raken nu som vill ha kritik. Och då undrar jag hur enormt jävla grym han själv är eftersom allt andra lägger upp är fult i hans ögon.

Det bör man väl få även om man censurear själva svärordet?
Man behöver inte vara grym själv för att kunna tycka någonting, att jag inte gillade film X betyder självklart inte att jag kan göra bättre, bara att jag har sett andra göra bättre.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Lite löjligt namn kanske?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

ok, Hela sidan ser ut som en photoshoptutorial, logan ser B ut, Knapparna är inte vakra, de är för stora. Känns som att sidan har blivit kapad. Dissen helt enkelt från min sida.

Du borde skrivit så från början. Då får han en grund för att förbättra sidan.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ful ful ful ful

Haha hjärnsläpp Dörtan?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Varför ska jag ha en varning? jag säger som jag tycker det är inget personligt på något vis. Ber man om åsikter så får man åsikter så är det. Jag tycker däremot att du ska sluta leka polis.

Det där var bättre

Jag har inte sagt att du ska ha varning? Tyckte bara att du kunde vara mer konstruktiv än att bara säga "ful ful ful". Och det har du ju varit nu. Nothing more, nothing less.

Myris, ordet idiot är knappast ett svärord. Och att jag gjorde det var ironiskt, om admins/moderatorer anser att jag ska ha en varning så spelar det ju ingen roll om jag censurerar eller inte.

En film betalar du för att se, här är en kille som bevisligen vill ha lite konstruktiv kritik, går inte att jämföra med en film som är gjord för att dra in miljontals med kronor.

Permalänk
Medlem

Gillar inte fonten.. annars var den okey

Kanske ska lägga ett

<center>
hemsidan
</center>

Så den blir i mitten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Man behöver inte vara grym själv för att kunna tycka någonting, att jag inte gillade film X betyder självklart inte att jag kan göra bättre, bara att jag har sett andra göra bättre.

Man får ju sätta det i lite perspektiv också beroende på vem som gjort det.
Om du skulle spela in en egen amatörfilm och visa här så kan vi ju inte säga "skitdålig, Sagan om ringen har mycket bättre effekter".

Man kanske inte alltid ska jämföra enkla hemsnickrade sidor som postas här inne med professionella sidor som stora team av experter och designers snickrat ihop åt nåt jätteföretag.

Tror mest det handlar om att vissa vill visa att dom kan minsann bättre.
Den här sidan är ju knappast ful. Visst är det lite fult att sidans innehåll är vänsterställt medans loggan inte är det, men det är ju lätt att ändra.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Gillar inte fonten.. annars var den okey

Kanske ska lägga ett

<center>
hemsidan
</center>

Så den blir i mitten

... Eller använda nutida teknik, dvs css. Lär mer i denna tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34856...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
... Eller använda nutida teknik, dvs css. Lär mer i denna tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34856...

CSS är ju fan hopplöst när man vill ha nåt centrerat. Har provat några gånger med div'ar (som varit inuti andra objekt) och det går fan inte, så jag har fått lösa det på andra sätt (kommer ej ihåg nu vad som blivit fel, men så fort man ska centrera/högerställa/vänsterställa så får man hitta andra sätt, tex float:left/right). Däremot finns ju bra exakt positionering (absolute eller nåt) men det vill man ju oftast inte ha.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Lockes inlägg i tråden jag postade övertygade mig om att det faktiskt är helt okej att använda position: absolute; till detta ändamål. Lockes exempel:

position:absolute; top:50%; left:50%; margin-top: - 200px; margin-left: -200px; width:400px; height:400px;

Eller om det räcker med horisontell centering föredrar jag...

left: 0; right: 0; margin: auto;

Ursäktar för OT-urspårning...

Permalänk

Nu har jag lagt upp en ny design! Hoppas den är bättre.

Ny ris och ros!

Permalänk
Medlem

Minus för frames och den pixliga svårlästa texten i topp.
Annars är grunden helt ok.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Minus för frames och den pixliga svårlästa texten i topp.
Annars är grunden helt ok.

Och istället för frames ska jag använda?

Permalänk
Medlem
Citat:

En film betalar du för att se, här är en kille som bevisligen vill ha lite konstruktiv kritik, går inte att jämföra med en film som är gjord för att dra in miljontals med kronor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Man kanske inte alltid ska jämföra enkla hemsnickrade sidor som postas här inne med professionella sidor som stora team av experter och designers snickrat ihop åt nåt jätteföretag.

Okej, det blev visst för avancerat att jämföra med en film, men om man jämför med de andra sidor som postas här på swec och där skaparen vill ha kritik, om man jämför med dom så kan man ändå tycka att sida X ser skit ut trots att man inte kan göra snyggare.

Visa signatur

Permalänk

aah 3 scrolls!! horror =O