Permalänk
Medlem

Webhotell

Japp, detta är ett ständigt återkommande ämne, men det är också en färskvara..

Ska fixa en sida åt ett företag, de har redan registrerat en domän, men det är allt. Kraven som finns är php, mysql, minst 150mb, och inte för dyrt..

De seriösa jag hittat och nu väger mellan är surftown, kansagi, och gate9. Det jag behöver nu är erfarenhetsåsikter...vad säger ni?

Eller är det andra webbhotell ni tycker jag missat? (japp... har hört talas om b-one...)

Visa signatur

// Yonder

Permalänk
Permalänk
Medlem

www.oderland.se

Stabilt, seriöst och billigt...rekommenderat dom förut och gör det gärna igen!

Permalänk

En fråga bara. Är det fel på B-One??? Jag bara undrar.. Jag funderar på att skaffa utrymme där själv...

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk
Medlem

Top_Jimmy: Det finns en och annan tråd om detta företag. Som vanligt så får man vad man betalar för.

Ärligt talat, hemsidor för företag som är seriösa bör inte läggas på varken surftown, kansagi, gate9 eller B-one. Såpass snål budget får man inte ha...som företagskund alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
www.oderland.se

Stabilt, seriöst och billigt...rekommenderat dom förut och gör det gärna igen!

Jag bytte från Oderland till Gate9 därför att man på Oderland inte fick hantera DNS:en själv.
De sa att man skulle höra av sig till dem för att få records inpetade i dns:en, men när man väl hörde av sig till dem så började de bara krångla och prata strunt. Hävdade på fullaste allvar att DNS fungerade precis likadant som deras "subdomänfunktion" som användes för att peka subdomän mot URL.

Gate9 är jag hittils mycket nöjd med, men visst får man en känsla av att saker och ting fortfarande är lite ofärdigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
Ärligt talat, hemsidor för företag som är seriösa bör inte läggas på varken surftown, kansagi, gate9 eller B-one. Såpass snål budget får man inte ha...som företagskund alltså.

Beror väl på vad det är för företag man pratar om. Rolands Kött och Video med kontoret i hemmet behöver knappast nåt fetare webhotell, men jag skulle inte rekommendera de billiga danska hotellen till någon.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem

vad menar du med att du inte fick hantera dns:en själv?

Visa signatur

// Yonder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yonder
vad menar du med att du inte fick hantera dns:en själv?

Fick inte lägga till/ta bort/redigera posterna i min egen dns -zon. Ex. göra en pekning server.mittdoman.se -> 111.111.111.111

Det man kunde var att peka server.mittdoman.se -> http://server.hejkojpejkon.se/blaha.html
Alltså kan jag inte använda mitt domännamn fullt ut.
Ett alternativ till att byta webhotell hade varit att hosta dns:erna någon annanstans, ex. zonedit, men jag blev så otrevligt bemött att jag valde att flytta istället.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem

anvnder surftown själv till nåra sidor och jag har aldrig haft några problem och jag har aldrig varit med om att sidorna har varit nere heller som sagt jag är nöjd.
men ni får gärna förklara varför surftown är skit?!!??

Visa signatur

4Sec jag är snabbare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buskis
anvnder surftown själv till nåra sidor och jag har aldrig haft några problem och jag har aldrig varit med om att sidorna har varit nere heller som sagt jag är nöjd.
men ni får gärna förklara varför surftown är skit?!!??

Har en kamrat som har dålig erfarenhet av B-One vad gäller tillgänglighet. Är ibland även långa fördröjningar innan mail levereras.
B-one och surftown ligger i samma fack. Webhotell som påstår sig erbjuda fri trafik räknar jag inte som seriösa. Börjar du lasta upp lite filer för folk att tanka hem och får en del trafik där, ja då kan du räkna med att du blir uppsagd för att du stör driften för de andra kunderna. Så mycket för "fri trafik".

Visa signatur