jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Permalänk
Avstängd

jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Tänkte nyss beställa lite saker från jmedata.se såg att dom hade ett P4P800S-X moderkort med Prescott stöd för 649kr. Tänkte betala med mitt kontokort men så visar det sig att dom bara tar Visa/Mastercard. Är det någon mer än jag som tycker detta är dåligt? Sedan deras betalningsprocedur tycker jag verkligen var omständigt.

Varför inte göra som webbhallen att när man ska betala blir man vidarebefodrad till sin internetbank och betalar den vägen? Väldigt smidigt enligt min åsikt i alla fall

kanske är dags att dom uppdaterar sig?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den funkar hur bra som helst, bara att skriva in kortnummret och boom så är det klart?
Det är snarare webbhallen som har ett bra betalsystem.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Jag tycker att den funkar hur bra som helst, bara att skriva in kortnummret och boom så är det klart?
Det är snarare webbhallen som har ett bra betalsystem.

Okej?Men tänk på dom stackare som inte har VISA/MASTERCARD då?Då fungerar det ju inte att betala via kreditkort. På webbhallen tar det ju i praktiskt taget alla kort ju

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Okej?Men tänk på dom stackare som inte har VISA/MASTERCARD då?Då fungerar det ju inte att betala via kreditkort. På webbhallen tar det ju i praktiskt taget alla kort ju

Tänk då på att istort sett alla andra datorbutiker varken tar kreditkort eller bankbetalning.

Permalänk
Medlem

Precis. Att de tar emot Visa/Mastercard är bra gjort av en butik och något som jag hoppas alla andra datorbutiker tar efter. Det är oerhört smidigt att bara knappa in kortnumret och ha grejerna betalda. Slipper PF avgiften också.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Tänk då på att istort sett alla andra datorbutiker varken tar kreditkort eller bankbetalning.

Okej?Vilka gör inte det då?Jag personligen har bara handlat ifrån MyCom,Webbhallen,Megapart och så Gårdefelts data och snart komplett

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Re: jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Är väl snarare du som lever på stenåldern. Varför har du inget VISA-kort (alternativt Mastercard)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Tänkte nyss beställa lite saker från jmedata.se såg att dom hade ett P4P800S-X moderkort med Prescott stöd för 649kr. Tänkte betala med mitt kontokort men så visar det sig att dom bara tar Visa/Mastercard. Är det någon mer än jag som tycker detta är dåligt? Sedan deras betalningsprocedur tycker jag verkligen var omständigt.

Varför inte göra som webbhallen att när man ska betala blir man vidarebefodrad till sin internetbank och betalar den vägen? Väldigt smidigt enligt min åsikt i alla fall

kanske är dags att dom uppdaterar sig?

Permalänk
Medlem

Re: jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Tänkte nyss beställa lite saker från jmedata.se såg att dom hade ett P4P800S-X moderkort med Prescott stöd för 649kr. Tänkte betala med mitt kontokort men så visar det sig att dom bara tar Visa/Mastercard. Är det någon mer än jag som tycker detta är dåligt? Sedan deras betalningsprocedur tycker jag verkligen var omständigt.

Varför inte göra som webbhallen att när man ska betala blir man vidarebefodrad till sin internetbank och betalar den vägen? Väldigt smidigt enligt min åsikt i alla fall

kanske är dags att dom uppdaterar sig?

Vi kommer att dra igång direktbetalningar via följande banker inom kort:

SEB
Föreningssparbanken
Nordea
Handelsbanken

Så då kommer det finnas betydligt fler alternativ.

JME

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Är väl snarare du som lever på stenåldern. Varför har du inget VISA-kort (alternativt Mastercard)?

Måste nästan hålla med Men han kanske har Amex eller nått annat betalkort...

Permalänk

Amex är inget alternativ om man vill vara säker på att butikerna ska acceptera ens kort, många butiker väljer endast Visa/Mastercard eftersom Amex avgifter vid köp är skyhöga i förhållande till andra kort

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Re: Re: jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacobm
Vi kommer att dra igång direktbetalningar via följande banker inom kort:

SEB
Föreningssparbanken
Nordea
Handelsbanken

Så då kommer det finnas betydligt fler alternativ.

JME

Fint

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Avstängd

Han kanske har ett Maestro, som är ett blankt betalkort, dvs att det funkar till allt utom att handla via internet. Det finns även anledning att välja Visa framför Mastercard/Eurocard för unga människor med skral ekonomi. Skillnaden i fråga är att när man handlar med Visa så tas pengarna direkt alternativt spärras i maximala fem bankdagar, mot Mastercard/Eurocard där allt som handlats för under en viss period dras på samma datum. Risk för att köpa på sig med andra ord!

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: jmedata.se´s betalsystem=komplicerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Är väl snarare du som lever på stenåldern. Varför har du inget VISA-kort (alternativt Mastercard)?

Kanske för att jag inte handlar så ofta och därför inte finner någon nytta av det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p

Måste nästan hålla med Men han kanske har Amex eller nått annat betalkort...

Nej,jag har ett Maestro kort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Han kanske har ett Maestro, som är ett blankt betalkort, dvs att det funkar till allt utom att handla via internet. Det finns även anledning att välja Visa framför Mastercard/Eurocard för unga människor med skral ekonomi. Skillnaden i fråga är att när man handlar med Visa så tas pengarna direkt alternativt spärras i maximala fem bankdagar, mot Mastercard/Eurocard där allt som handlats för under en viss period dras på samma datum. Risk för att köpa på sig med andra ord!

Får väl ta en funderare på om det skulle vara dags att uppgradera då

Nu har jag funnit komplett och dom tar inte kreditkort det är ju dåligt. Jobbigt å betala 145kr i frakt för ett moderkort,minne och så en kylare

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

Det kan nog faktiskt vara värt det. Tror inte Visa kostar många kronor mer än Maestro. Eftersom du har ett Maestro så hade det inte hjälpt om Komplett hade tagit kreditkort då du inte har ett kreditkort utan ett Bankkort/kontokort/Betalkort/kalladetvadduvill. Du kan handla med det överallt där du drar kortet i en magnetremsa, men som jag skrev tidigare så är det ett blankt kort. Med det menas att ditt kortnummer inte är godkänt för distansdebitering eller manuell inskrivning av kortnummer. Företag kan ej heller spärra pengar på ett sådant kort. Det måste vara en kortläsare i närheten av ditt köp för att du ska kunna använda det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det kan nog faktiskt vara värt det. Tror inte Visa kostar många kronor mer än Maestro. Eftersom du har ett Maestro så hade det inte hjälpt om Komplett hade tagit kreditkort då du inte har ett kreditkort utan ett Bankkort/kontokort/Betalkort/kalladetvadduvill. Du kan handla med det överallt där du drar kortet i en magnetremsa, men som jag skrev tidigare så är det ett blankt kort. Med det menas att ditt kortnummer inte är godkänt för distansdebitering eller manuell inskrivning av kortnummer. Företag kan ej heller spärra pengar på ett sådant kort. Det måste vara en kortläsare i närheten av ditt köp för att du ska kunna använda det.

Jadu jag har använt det när jag har betalat saker från Webhallen fast det är ju inte riktigt samma sak dock. Men blir ju vidarebefodrad till sin internet-bank. Tycker det är något liknande system dom borde skaffa på Jmedata det är ju väldigt praktiskt så att säga.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Han kanske har ett Maestro, som är ett blankt betalkort, dvs att det funkar till allt utom att handla via internet. Det finns även anledning att välja Visa framför Mastercard/Eurocard för unga människor med skral ekonomi. Skillnaden i fråga är att när man handlar med Visa så tas pengarna direkt alternativt spärras i maximala fem bankdagar, mot Mastercard/Eurocard där allt som handlats för under en viss period dras på samma datum. Risk för att köpa på sig med andra ord!

så där funkar det ju verkligen inte. Jag har Mastercard och där dras pengarna direkt när jag handlar.