Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Avstängd

Första sk. "VECTORBILD"!!!!!!

hejsan alla glada swecare!
jag satte mig igåpr och började på min ALLRA FÖSRAT sk. "VECTORBILD".
jag ahr aldrig tidigare använt mig av "pen-tool" cå det var lite krixigt i början..
men det gick ganska bra tycker jag..
här är vad det är hittils.. ja håller på med den men vill veta vad som är bra/dåligt så ja kan göra den bättre...

http://agge.webhosting.tant102.mine.nu/ovrigt/vector.JPG !!!!!

TACK!!

MVG... oj MVH AGGE

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Haha! Snygg bild men onödigt att ta screenshot?
Får testa mig på det där.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snyggt faktiskt!

Permalänk
Medlem

Förslag ett, läs igenom ditt inlägg innan du postar det så blir det lättare för oss andra att förstå vad du försöker säga.

Annars bra för att vara första gången. De svarta strecken som sticker ut ur huvudet ser lite skumt ut, samma sak med glasens passform i glasögonen.
Skuggningen är snygg, highlightningen tycker jag är mindre snygg.

Men som sagt, bra för att vara första gången.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

oj sorry för den "grova" felstavningen.. orkar faktiskt inte ens fixa det:P
men den ser nog kornig ut för jag sparade de med bra kvalitet i mitten och sämre ju längre ut man kommer.. så det kan bero på det..

tack.. ja ska jobba på highlightsen..

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
oj sorry för den "grova" felstavningen.. orkar faktiskt inte ens fixa det:P
men den ser nog kornig ut för jag sparade de med bra kvalitet i mitten och sämre ju längre ut man kommer.. så det kan bero på det..

tack.. ja ska jobba på highlightsen..

Um, okej dåligt uttryck av mig.

Konstigt eller skumt kanske passar bättre.

Ändrade till skumt där uppe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

[whine]Fan, varför måste alla andra vara bättre än jag [/whine]

Otroligt snyggt för att vara första gången, keep up the good work!

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Inget MVG om du ritar av en bild =/
Lär dig istället att rita utan att behöva det

ytterligare tips: illustrator är mycket enklare då det är ren vektorgrafik

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Avstängd

javet att illustrator är bättre ämnat för denna sortens konst men jag har inte tillgång till det men ska nog tanka det..
och jag hade den "riktiga" bilden under för att få rätt former men det är ju inte fusk.. ja måste ju ha något att gå på.. de flesta vectorgrfikerna jag sett har gjorts med "samma" teknik.

Tack för kritiken... men ingen som tycker nått borde ändras?

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Citat:

och jag hade den "riktiga" bilden under för att få rätt former men det är ju inte fusk.. ja måste ju ha något att gå på..

Jo det är det. Gå på ditt huvud istället och hitta på motivet.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem

AggeMan: Hoppas att du menar att du ska tanka demot, annars så sa du lite för mycket där.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

I princip alla vektorbilder i denna stilen som föreställer människor, bilar etc är ju gjorda med ett foto under, vad trodde ni? att folk klarar att få perfekta proportioner i förhållande till originalet helt på frihand? Visst, det går, men det tar en jääävla tid, det är svårt nog ändå, särskilt om man vill att det ska se verklighetstroget ut. Testa själva De flesta verkar nämligen tro att det är hur lätt som helst smutskastar och gärna flera timmars arbete.

Keep up the good work AggeMan, och som sagt, illustrator piskar photoshop totalt vid denna typ av illustrationer, både enklare och roligare att jobba med

Edit: Det jag sa ovan (många timmars arbete, svårt etc) gäller visserligen mer för lite mer avancerade bilder, men ändå.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst för att vara första försöket, bra mkt bättre än mitt första.

Sebastianj: Du kan nog vänta ett tag med predikningar om "Gå in i huvudet". Foton som bas är ett bra hjälpmedel för att komma igång och lära sig tekniken. Ingen föds komplett och lite övning skadar väl aldrig

Permalänk
Avstängd

m0REc: KLART JAG MENAR DEMOT!! va trodde du=P? om demot är bra så... köper jag nog hela versionen=D
och lyssna på Loaded.. det är näst intill omöjligt att få till snygga bilder om man inte använder sig av ett foto lr dylikt..
tack för kritixen.. har gjort annu ett lager med lite ljusare hud nu på vissa ställen.. det ger mer "djup"
TACK!!
mvp Per

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

javet att illustrator är bättre ämnat för denna sortens konst men jag har inte tillgång till det men ska nog tanka det..
och jag hade den "riktiga" bilden under för att få rätt former men det är ju inte fusk.. ja måste ju ha något att gå på.. de flesta vectorgrfikerna jag sett har gjorts med "samma" teknik.

Tack för kritiken... men ingen som tycker nått borde ändras?

Jag menade inte att det är fusk, jag gör ofta så när det gäller figurer, min avatar är t.ex gjord så (även den första riktiga vektor-bilden jag gjorde )
Det blir ändå inget MVG, fråga bara min gamla medie-lärare

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

Jag tyckte det var snyggt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p2c
Sebastianj: Du kan nog vänta ett tag med predikningar om "Gå in i huvudet". Foton som bas är ett bra hjälpmedel för att komma igång och lära sig tekniken. Ingen föds komplett och lite övning skadar väl aldrig

Nädå. Det är bra sätt att lära sig. men jag räknar det fortfarande som fusk och nåt man bör sträva efter att klara sig utan.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Smyger in en liten vektor bild jag har gjort, fusk gjord enligt Sebastianj. Det är ju riktigt skoj att leka med illustrator, sen att det tar sån tid är ju inte heller fel när man har alldeles för mycket tid att döda.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/vtr.jpg

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

att alla ska var så j**la duktiga på allt, det är orättvist när man själv är talanglös.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.