Permalänk
Melding Plague

RollE2k nForce 6.11

<font style="font-size: 10pt"><b>RollE2k nForce 6.11 </b></font> <small class="small">onsdag 20 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Vår medlem <a href="http://forum.sweclockers.com/member.php?s=&action=getinfo&use...">RollE2k</a> har satt ihop ännu ett drivrutinspaket för nForce-baserade moderkort. Det här ska vara de senaste komponenterna ute för tillfället. <br /><br />Tydligen har en del med nForce2-baserade moderkort haft problem vid installationen, detta kan lösas genom att installera IDE-drivrutinerna manuellt. Det här paketet innehåller följande:<br /><ul><li>Audio driver version 4.55 (9/30 nightly INF)<li>Audio utility version 4.49<li>(nForce3)Ethernet NRM driver version 4.57<li>(nForce3)Network management tools version 4.57<li>(nForce2)Win2K/XP ethernet driver version 4.40<li>GART driver version 4.40<li>Memory controller driver version 4.40<li>SMBus driver version 4.45 (WHQL) with updated uninstaller files<li>Installer version 4.55<br /><li>Win2K IDE 2.7 driver version 4.64 (WHQL)<li>WinXP IDE 2.7 driver version 4.64 (WHQL)</ul>Ladda ner: <a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Moderkort/nVIDIA/Ro...">RollE2k nForce 6.11 MIX (27.82 MB)</a><br /><br />OBS! Detta är Beta-drivrutiner.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar ju trevligt

Permalänk
Medlem

Skall testas, kanske vi får en kommentar här i tråden av skaparen själv ?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv

Ja, vad ska jag säga... Det kom ett gäng läckta drivers idag iaf, och då plockade jag bara ihop dom med de tidigare jag hade, dvs ersatte dom som var äldre. För er som har Ljudbuggar i CS:Source ska det vara löst i dessa ljuddrivers kan jag säga, och sen är buggen med IDE driversarna grejjade, dvs att Windows bara fryser när det håller på att laddas in.
Jag har själv kört med drivrutinerna hela dagen, och har hittils inte stött på minsta problemen iaf. Hoppas dom funkar bra för er iaf!

Permalänk
Avstängd

Hmm fungerar de där till nfII lanparty rev b mobot??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hmm fungerar de där till nfII lanparty rev b mobot??

Yes, det är till alla nForce2/3 kort.

Permalänk
Medlem

Hmm jag kan inte installera min raid styrenhet utan att datorn fryser vid uppstart. har provat olika drivrutiner men inget fungerar.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Inaktiv

Arne: har du aktiverat Raid i bios? har för mig man måste göra det.. tyvärr har jag inte så jättestor koll på nForce3 då jag fortfarande sitter på ett nForce2.

Permalänk
Medlem

Jag har ett asus a7n8x kort vilket är ett nforce 2 kort, jag har kunnat installerat styrenheten förut men efter senaste ominstallationen gick det inte.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Aha.. men du ska inte installera SATA RAID drivrutinerna isf.. det är SATA IDE drivrutinerna du ska ha, även om du kör RAID på diskarna.. SATA RAID = för Silicon image SATA kort, dvs ett pci kort du stoppar i datorn. SATA IDE = för SATA som är inbyggt i moderkortet sen vilken version det beror på vilket version av SATA bios du har på burken..

Permalänk
Medlem

Trevligt ROlle2k testar dem imorrn när jag har tid

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

jo men jag gillar inte det lilla utropstecknet i enhetshanteraren.
fanns inte innan och jag har inte ändrat i bios.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent till mitt nyformaterade Windows 2003 Jättebra packet

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

Har inte brytt mig att uppdatera nforce-drivrutinen på flera månader. Får man någon prestandavinst med den här?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Är drivarna i betastadiet? låter ju så om dom var läckta... Väntar kanske ett par dagar innan jag ger mig på dom.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Medlem

Mm, det undrar jag med, får man någon prestanda vinst på detta?

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

Ja det verkar ju iaf rätta till en del buggar, och det är ju en vinst om man har problem...

Permalänk
Avstängd

funkar dom till för asus a7n8x-x ???

Visa signatur

2400+ AthonXP 2 GHZ | 1024 MB Ram
Powercolor 9800 PRo with Xt Bios 412 mhz core 355 Memory and artic cooler | Asus 7N8X-X |80 GB| Win Xp sp2

Permalänk
Medlem

nån som kan skriva hur bra dom är?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Avstängd

jaha, så det fungkar även till nforce 3 250 .. kanske ska ta en titt då

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

d vart ljudproblem i VLC för mig =(

Visa signatur

Wee!

Permalänk
Medlem

RollE2k's drivrutiner fungerar inte alls bra med mitt NF7-s 2.0.
1. Linje In ljudet fungerar inte.
2. I denna nya drivrutinen blev de nått fel på lokalt nätverk anslutningen: Anslutning misslyckades

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Ohh, mysigt detta Älskar nya drivrutiner för Soundstorm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko
RollE2k's drivrutiner fungerar inte alls bra med mitt NF7-s 2.0.
1. Linje In ljudet fungerar inte.
2. I denna nya drivrutinen blev de nått fel på lokalt nätverk anslutningen: Anslutning misslyckades

Tvåan har jag varit med om ett antal gånger.
Gå in i Kontrollpanelen - System - Maskinvara - Enhetshanteraren, inaktivera nätverkskortet och aktivera det igen, sen borde det funka.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
men du ska inte installera SATA RAID drivrutinerna isf.. det är SATA IDE drivrutinerna du ska ha, även om du kör RAID på diskarna.. SATA RAID = för Silicon image SATA kort, dvs ett pci kort du stoppar i datorn. SATA IDE = för SATA som är inbyggt i moderkortet sen vilken version det beror på vilket version av SATA bios du har på burken..

Mitt A7N8X Deluxe har alltid valt SATA RAID drivrutinerna och jag har aldrig haft något problem med dem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag kör SATA RAID drivrutinerna från silicon images sida till mitt Asus a7N8X Deluxe. De är snabba och stabila. De drivrutiner som förljer med NF2-drivrutinerna är till nvidias egna SATA-kontroller.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt när det är läckta drivrutiner så är grejjen med dom att dom inte är WHQL certifierade, vilket jag själv skiter i.. tycker inte det betyder så mycket.. Ibland har nVidia tom släppt med icke WHQL certifierade drivrutiner i deras pack, så.. Det beror mycket på att det tydligen tar rätt lång tid innan drivrutinen blivit certifierad av MS.

JuRko: Det är samma Nätverksdrivrutin som i mitt förra pack, och där hörde jag ingen som hade något problem, testa göra som ZaInT skrev.

ThorN_Wee: För mig funkar då VLC felfritt

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag märkte var IDE-drivisarna, lite krångel att få in dem
Men de installerades som CK804SSS="NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7)"
inte MCP2Desc="NVIDIA nForce2 ATA Controller (v2.7)"

(snott från inffilen.) Verkar lite mysko, det översta verkar mer för Nforce3? :S

Permalänk
Medlem

VARNING - Blåskärmskrasch med NF7-S v2.0

Gör så här:

1. Installera allt utom IDE-drivarna
2. Starta om
3. Installer endast IDE-drivarna
4. Starta om

Någon som vet vilket SATA-Sil3112A BIOS + matchande drivrutiner som är de senaste för NF7-S v2.0?

Permalänk
Medlem

Skulel inte rekommendera att någon installerar IDE/SATA/RAID drivrutinerna.
De gick att installera utan klagomål på mitt nForce 3 Ultra men prestandan är nära nog halverad enligt de diskbenchmarks jag kört.

Mina två första diskar i RAID0 låg på 108 MB/s och efter denna drivrutin ligger de på 69 MB/s.
Mina två andra diskar (också RAID0) låg på 101 och nu ligger de på 61.

Inge vidare alltså.

Sen verkar jag få konstiga CPU-spikes som jag tidigare inte upplevt.

For the record har jag testat "irl"-prestandan också, defrag och Doom 3/CSS laddningstider har blivit något långsammare.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)