The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Det är vackert, men inte alla bilder .. och förbannat små var dom också.

Onlinespelande hoppas jag inte dom tar in, skulle ta extra lång tid att utveckla och det skulle antagligen inte passa in alls.
Dessutom finns det ju en multiplayer mod till Morrowind under utveckling som finns att ladda ner i betaversion.

Har du någon länk till info om den modden?

Permalänk
Medlem

Äckligt snygg grafik Längtar tills det släpps (har förhoppningsvis kirrat lite bättre hårdvara då)

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

såg dem precis när jag kom hem nyss.. verkar som det blir en rikig semester vecka när det släpps.. det är ju snyggare en cindy crawford

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
vart kan man få tag i den där MP modden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Har du någon länk till info om den modden?

Här har jag laddat upp den. Har inte provat den, och den är i tidigt betastadie så det lär vara buggigt.

Permalänk
Permalänk

Gamespy petade ihop en artikel också.

Permalänk
Medlem

Jobbigt skriva en artikel utan att veta ngt om spelet, men men.

Om ngn undrar:

Are those real screenshots or are they renders?
All the screenshots are 100% authentic screenshots taken while playing the game.

Sen lär det ju dyka upp fler här:
http://www.elderscrolls.com/art/obliv_screenshots_01.htm

EDIT: De hade ju faktiskt en del info Spy-killarna! Tex.. trevligt:

The team also didn't shy away from the gore either. It isn't over the top or gratuitous, but it does fall in line with the design philosophy of trying to make the game as realistic as possible.

/ S.

Permalänk
VR-fantast

Skönt att deras hemsida har fått lite bättre design.

Spelet ser bra ut, men det var nästan bättre när det var dålig kvalitét.

Permalänk
Hedersmedlem

det blir väl till att köpa ett x10k & massor med ram, så man kan dra på aa, af & LÅÅÅÅNG viewing range!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Läst igenom artikeln på gamespy och dev-dagboken & jag måste säga att typ allt de säger om spelet är bra grejer i mina öron.

Enda jag stör mig på är den tillsynes ostiga epic plot:en och det här med mages/thieves guilds.. måste det finnas gillen i all fantasy suck. Men men, smågrejer.

/ S.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Läst igenom artikeln på gamespy och dev-dagboken & jag måste säga att typ allt de säger om spelet är bra grejer i mina öron.
/ S.

Ahhh... såg team-updaten nu, och det var ju bra att de till slut dödade ryktet om att Oblivion skulle vara mindre (geografisk då) än Morrowind.

Permalänk
Medlem

ok jag måste skaffa nytt minne + nytt grafikkort. 768 ram och asus radeon 9600 xt räcker knappast va?

Permalänk
Medlem

Någon som vet adress till en bra Morrowind-preview. Tänkte att det kunde vara intressant att jämföra om vad som sades om det föregående spelet för att se vad man kan vänta sig bli genomfört i detta. Previews tenderar alltid att vara lite optimistiska men hur som helst så bör ju detta ändå bli ett rpg att hålla ögonen på. Nog det spel jag ser fram emot mest för tillfället.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

det finns en på www.gamespy.com

dom går inte igenom så mycket om spelet ..mest tekniken bakom spelet

Permalänk
Medlem

Usch, jag är förälskad! *vill haaaaaa*

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a
ok jag måste skaffa nytt minne + nytt grafikkort. 768 ram och asus radeon 9600 xt räcker knappast va?

Du behöver nog inte stressa. Mer än 1 år till spelet kommer vad jag hörde.

Visa signatur

Permalänk

Är det ingame-bilder eller har dom tagit all från nån film. Som att ta bilder ur blizzards filmer för visa hur bra graffiken är i spelen

Mycket vackert!

Permalänk
Medlem

Det skrämmande är att det är real time graphics. Men vem vet när det släpps kanske alla spel ser ut så där

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Will this run on my 386?

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem

Apropå grafik och prestandakrav... Kanske kan man gissa att Oblivion kommer kräva ungefär samma relativa prestanda som Morrowind gjorde när det kom? Nu minns jag inte vad som var high-end prylar (graffe, cpu, mm) på den tiden, men kanske ngn annan gör?

/ S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Alltså nej. detta går inte. Spel kan inte se ut så här. Nej nej nej, åter nej.

FEJK

*psst* kolla detaljerna på monstret

hör talas om Bumpmapping?

Permalänk

Det måste ju vara fruktansvärt tungt. Anledningen till att det inte fanns några riktiga skogar i Morrowind var ju för att frameraten sjönk så kollosalt. Visserligen har ju Oblivion en annan grafikmotorn, men ändå. Kolla in skogsbilden på hemsidan, den lär ju knäcka vilken dator som helst.

Men jag längtar ändå, även om jag får ställa ner grafiken på minimum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Det måste ju vara fruktansvärt tungt. Anledningen till att det inte fanns några riktiga skogar i Morrowind var ju för att frameraten sjönk så kollosalt. Visserligen har ju Oblivion en annan grafikmotorn, men ändå. Kolla in skogsbilden på hemsidan, den lär ju knäcka vilken dator som helst.

Men jag längtar ändå, även om jag får ställa ner grafiken på minimum

Farcry är faktiskt inte så långt efter vad gäller tätheten på skogen så jag tror inte hoppet i datorkraft på den punkten är så stor i jämförelse med dagens spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAuna
Will this run on my 386?

of course.. Om du menar 386 Ghz...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oavsett hur snyggt det är, om det kommer betee sig som morrowind, så kommer jag stampa på spelet. morrowind var (och fortfarande är) ospelbar på vissa datorer, och det enda hjälpen som erbjuds from beth är vaga generella tips om hur man sänker ljud kvaliten osv. och det hjälper inte.

o nu nämner jag inte heller hur ineffektiv motorn var. låt oss säga att du stirrar in i en vägg, så renederar motorn väggen dessutom det som finns bakom väggen, därav den usla prestandan i spelet.

visst, morrowind är extremt nice ur spelperspektiv, men rent tekniskt är den ett skämt.

Permalänk

Det var fint, men såg lite väl blurrigt ut

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khaal
oavsett hur snyggt det är, om det kommer betee sig som morrowind, så kommer jag stampa på spelet. morrowind var (och fortfarande är) ospelbar på vissa datorer, och det enda hjälpen som erbjuds from beth är vaga generella tips om hur man sänker ljud kvaliten osv. och det hjälper inte.

o nu nämner jag inte heller hur ineffektiv motorn var. låt oss säga att du stirrar in i en vägg, så renederar motorn väggen dessutom det som finns bakom väggen, därav den usla prestandan i spelet.

visst, morrowind är extremt nice ur spelperspektiv, men rent tekniskt är den ett skämt.

Man får väl hoppas att de lärt sig av sina misstag. Håller med dig. Även idag kan jag dra mig för att spela morrowind enbart för att det är så dåligt optimerat fast sen spelar jag det ändå för det är så jäkla roligt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khaal

För Oblivion använder de med största sannolikhet gamebryo (efterföljaren till netimmerse) vilken förmodligen har en hel del tekniska finesser (annars skulle de nog inte kunna få till det så här snyggt). "Culling" är för övrigt ingen teknik som varit särskilt vanlig fram tills nyligen, och morrowind är nästan 2.5 år gammalt - för att inte tala om netimmerse.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Farcry är faktiskt inte så långt efter vad gäller tätheten på skogen så jag tror inte hoppet i datorkraft på den punkten är så stor i jämförelse med dagens spel.

Absolut inte!:

Tycker det är ganska tätt faktiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Här har jag laddat upp den. Har inte provat den, och den är i tidigt betastadie så det lär vara buggigt.

Länken fugerar inte

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.