The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Det är nästa generations grafik, så det bästa är som vanligt bäst. 6800/X800 lär funka alldeles ypperligt, men om man ska ha högsta inställningar, AA/AF och annat så bör man nog ha det bästa som finns när spelet släpps (2006?). Det tar nog en hel del kräm att rita upp så öppna miljöer med såpass hög detaljrikedom. Likt Morrowind så lär det vara avgörande med en snabb processor för bra prestanda.

Ahh okej agreement. Jag gissar oxå på att x800/6800+ kommer vara fullt tillräckligt, så länge man inte är ute efter übergrafik. Och så en rätt shysst cpu så klart.

Permalänk

Jag testade att ladda ner ett demo av den där speedtree tekniken, "the vally" hette den. Det flöt på riktigt bra även med allt på max med mitt 9800pro. Tror helt plötsligt att det inte blir något problem för mig att köra Elder scrolls IV :), testa själva tekniken tar inte så mycket kraft och snyggt är det!

Visa signatur

Macbook

Permalänk

Fina men jobbiga bilder, stör mig på det vita "ljuset" som förstör bilderna :S:

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på spelet inte bilderna

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robban15
Jag stör mig på spelet inte bilderna

Varför stör du dig på ett spel som inte ens går att spela än?

Permalänk
Medlem

eller hur, det finns ju fan inget att störa sig över ännu?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Så jävla tråkig spel typ leka riddare och springa runt att döda drakar och rädda prinsessor

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Så jävla tråkig spel typ leka riddare och springa runt att döda drakar och rädda prinsessor

Är du verkligen 15?

Finns inga drakar och man har aldrig räddat en prinsessa vad jag vet i ett ES. Och riddare kan man vara om man vill men man behöver inte vara det. Bara så att du vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du verkligen 15?

Haha, precis min tanke. Slöseri med tid förklara basic saker för sådana.

Permalänk
VR-fantast
Permalänk
Medlem

Å helsike! o_O Så... vackert.

Permalänk
Medlem
Citat:

*bilder*

Sista hade jag inte sett... grymt läcker!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Det är utan tvekan värt att satsa på helt ny dator när detta släpps.

Visa signatur

[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Bilder fortsätter att ösa in

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
Morrowind är en av de sämsta spelen jag spelat (i klass med Anarchy Online) men det här såg lite gött ut faktiskt!

Alltså har du bara spelat BRA spel för Anarchy Online är ju grymt bra. Bra smak:-)

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns inga drakar och man har aldrig räddat en prinsessa vad jag vet i ett ES. Och riddare kan man vara om man vill men man behöver inte vara det. Bara så att du vet.

ot: Har för mig det fanns smådrakar i Daggerfall.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
ot: Har för mig det fanns smådrakar i Daggerfall.

Dragonlings ja, men dom räknas inte som riktiga drakar.

Permalänk
Citat:

Dragonlings ja, men dom räknas inte som riktiga drakar.

Citat:

[i]About Dragons II

You kiddin?! We do the best darned dragons in the world! You just havent seen them yet.

Now, does that answer your question about dragons in Oblivion? *shrug*[/B]

Verkar ju som att de kommer sätta in drakar i Oblivion lr?:)

Länk: http://www.waiting4oblivion.com/developer_quotes.html

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Hyffsat snyggt

Permalänk
Avstängd

Riktigt läckert spel, blir nog rätt så krävande. Kolla på ljuseffekterna på svärdet.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Riktigt läckert spel, blir nog rätt så krävande. Kolla på ljuseffekterna på svärdet.

Måste personligen säga att jag tycker att de överdriver bloom-effekterna, precis som FarCry. Hoppas inte detta kommer känneteckna alla HDR-spel...

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Verkar ju som att de kommer sätta in drakar i Oblivion lr?:)

Länk: http://www.waiting4oblivion.com/developer_quotes.html

Dom finns i universumet, men är i stort sett utrotade. Om dom finns nånstans lär det vara Cyrodiil så det är inte omöjligt att dom gör ett första framträdande i detta spelet.

Permalänk
Medlem

De skulle ha en drake med i Morrowind, men slopade honom. Kanske hamnar han i Oblivion? Hoppas det.

Nä, för fan. Nu ska jag spara ihop till en ny burk jag kan spela detta monster spel på.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara några som spelat half life 2 med allt på max med 7.1 ljud. Har man spelat det så kan man inte tycka ett sånt här långsamt spel är kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar inte vara några som spelat half life 2 med allt på max med 7.1 ljud. Har man spelat det så kan man inte tycka ett sånt här långsamt spel är kul

Haahaahaa!:D

Permalänk
Sötast

du kanske borde prova ett "sånthär långsamt spel"

för övrigt så skulle jag inte vilja köpa en monsterdator endast för att komma in i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har du i rpg trådar att göra om du inte ens gillar dom och kan bidra med något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

kan man inte tycka ett sånt här långsamt spel är kul

Gå och spela pacman då om du inte kan ta till dig ett spel med djup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Half-Life 2 är inte ens bra nog att nämnas i samma mening som Morrowind eller Oblivion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har man spelat Quake kan man inte spela så långsamma spel som Half-Life 2. Konstig tråd att ta detta i föresten.

Visa signatur

gotta go fast