Permalänk
Medlem

kommer inte in på bios?

Har precis satt ihop systemet nedan

ASUS P5AD2 PRENIUM
P4 3,4
SATA-WD 74GB RAPTOR SYSTEMDISK
2X 200 GBBARRACUDA-SATA
2x512 KINGSRIN DDR2.
ASUS X800XT

Nu till problemet.
jag kan inte komma in på bios när jag startar datorn. jag trycker ner delete knappen men det händer inget.
det går direkt till att hitta IDE-enheter, men jag har ju inga förutom dvd-brännaren från min gamla system. den bootar inte från windows-skivan.

Är det så att diskarna är oformaterade,hur ska jag göra får att komma in i Bios?

snälla hjälp.

Visa signatur

Prescott 3.4 | P5AD2 Prenium | 2x512 kingston PC5400 | Asus Radeon X800XT 256MB PCI-e

Permalänk
Medlem

bios ska du alltid komma in på. Läs manualen om vilken knapp det handlar om eller läs i allra första början när du startar datorn. Brukar stå då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det står i manualen att jag ska trycka in delete-knappen i allra första början men det händer inget.

Visa signatur

Prescott 3.4 | P5AD2 Prenium | 2x512 kingston PC5400 | Asus Radeon X800XT 256MB PCI-e

Permalänk
Medlem

Detta kan vara långsökt men prova byta tangentbord så det inte är fel på delete knappen.

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Medlem

det har jag gjort oxå.
provat med tre olika tangentbord..
det här jätte konstigt ska kontakta asus och se vad de har och säga till om det.

för övrigt hur går man tillväga för att formatera dessa nya diskarna jag har?

bootar jag som vanligt från cd med xp.skivan och sen fixar jag det där eller?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

En del moderkort kan strula med USB tangentbord som BIOS "kontrollant", kör med en PS/2 eller med PS/2 converter... hmm..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI