Permalänk
Medlem

Någon som lyckats låsa upp de med denna guiden?

http://www.pdaphonehome.com/forums/...;threadid=25857 - Guide till hur man låser upp telefonen (Tack till Mrfrozen)

Jag har hört att den inte fungerar.....ville gärna att någon som "proves me wrong".
Vart kan man annars lämna in den i sthlm?...nån som vet?!

Visa signatur

MSI K8N NEO Platinum | amd64 3000+@2300Mhz | 2*512 Crucial BallistiX pc4000 2.5-2-2-6 @ 230Mhz | Sapphire x800pro vivo @ x800xt pe 1.6ns (520/560 Mhz, blå pcb) | 120 gb Seagate Barracuda | PSU: Fortron(FSP) 400W | Colorcase blue | Audigy 2 | MS IE 3.0
3dmark01= 26593 P, 3dmark03= 12834 P, 3dmark05= 5963 P, Super PI = 38s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shahjo
Någon som lyckats låsa upp de med denna guiden?

http://www.pdaphonehome.com/forums/...;threadid=25857 - Guide till hur man låser upp telefonen (Tack till Mrfrozen)

Jag har hört att den inte fungerar.....ville gärna att någon som "proves me wrong".
Vart kan man annars lämna in den i sthlm?...nån som vet?!

det där är inte hur man tar bort operatörslåset om jag minns rätt

Permalänk

Nej, det är bara en guide till hur man förbereder de gamla låsta A920'orna för att kunna installera egna program på dem. Behövs inte för våra A925'or, då de inte är låsta på det området.

Permalänk

A925 fjärkontroll

Nån som vet vad programet heter som gör det möjligt att använda telefonen som
fjärrkontroll till TV, VIDEO, STEREO m.m ??

Läste om det på nätet nånstans ? det borde ju funka.. skickar ju signalerna genom IR:n

Christian

Permalänk

PsiLoc tillverkar ett program som heter Total irRemote. Tyvärr funkar UIQ-versionen bara på P800/P900. Det kan inte komma åt IR-porten på våra A925'or. Jag har mailat för några dagar sen och frågat om de har några planer på en version som funkar på Motorolan, men jag har inte fått något svar.

Permalänk

Är det ngn som vet hur mkt minne a925:an tål som mest? 512mb?
Vet nån var man kan köpa minneskort billigt?

Permalänk

Som mest vet jag inte, men jag kör just nu med ett Kingston 512MB, och det fungerar helt perfekt.

Köpte det på www.styggapojken.com, men jag bor sen å andra sidan på gångavstånd från butiken, så det finns nog billigare i nån nätbutik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faderjoel
Är det ngn som vet hur mkt minne a925:an tål som mest? 512mb?
Vet nån var man kan köpa minneskort billigt?

Vissa har haft i 1gb och vissa har haft 512mb, men för vissa har det bara funkat med 256mb. Så det är lite olika.

www.inet.se har hyfsat billiga minnen (525kr för ett 512mb SD)

Permalänk
Avstängd

Tss, webhallen är billigast!

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enten
Tss, webhallen är billigast!

Ja, om 429:- är mindre pengar än 375:- som det kostar på Styggapojken. Annars, nej.

PS. Nej, jag jobbar inte på optimistic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Ja, om 429:- är billigare än 370:- som det kostar på Styggapojken. Annars, nej.

Precis, webhallen är ju svindyra. Dom tar 879kr +frakt för TwinMos 512mb Ultra X medans det bara kostar 525kr på inet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faderjoel
Är det ngn som vet hur mkt minne a925:an tål som mest? 512mb?
Vet nån var man kan köpa minneskort billigt?

Jag kör med 512 MB (inte millibit) SanDisk. Funkar men det tar TID att starta ljudspelaren med 200 MB mp3:or på disken.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

jag kan inte installera någonting!
så fort jag försöker kommer det upp : Säkerhetskontroll för komponent misslyckades. vad ska jag göra ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne
jag kan inte installera någonting!
så fort jag försöker kommer det upp : Säkerhetskontroll för komponent misslyckades. vad ska jag göra ?

Och sen bara avslutas installationen, eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Jag kör med 512 MB (inte millibit) SanDisk. Funkar men det tar TID att starta ljudspelaren med 200 MB mp3:or på disken.

Hur länge tid tar det ungefär att mobilen ska gå in i ljud?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok . Så för att få bort operatörslåset på telefonen så måste jag använda nån av de andra länkarna under upplåsning och betala?

Eller finns det något annat sätt?
Förövrigt är min IMEI: 352745001731508 om någon vill hjälpa mig.

Visa signatur

MSI K8N NEO Platinum | amd64 3000+@2300Mhz | 2*512 Crucial BallistiX pc4000 2.5-2-2-6 @ 230Mhz | Sapphire x800pro vivo @ x800xt pe 1.6ns (520/560 Mhz, blå pcb) | 120 gb Seagate Barracuda | PSU: Fortron(FSP) 400W | Colorcase blue | Audigy 2 | MS IE 3.0
3dmark01= 26593 P, 3dmark03= 12834 P, 3dmark05= 5963 P, Super PI = 38s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Man kan också sätta på automatiskt skärmlås (tex 1 minut) i kontrollpanelen. Det gör att man måstre trycka lite extra på skärmen för att den ska gå igång.

Var då??

kan inte hitta detta

Permalänk
Medlem

Jag har läst de flesta trådarna angående att få ljud sega emulatorn. Men jag får inte ett enda ljud i ett enda spel. Sen hittar jag ingen beskrivning hur man ska installera det där scvumm eller vad det heter... Och finns det ingen snäll själ som vill skicka de filer man behöver för att få igång Full Throttle med scvumm...? Plz help!

Permalänk

Jag får ljud i Sonic å McDonalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag får ljud i Sonic å McDonalds

Jag lyckas då inte få ljud i något... =( Vet du hur man får igång PC spelen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Var då??

kan inte hitta detta

Telefon -> Inställningar -> Skärm -> Automatiskt skärmlås (kryssa i rutan).

Sa visst fel innan, my bad.

Permalänk
Medlem

Måste bara undra, är det bara för mig som gprs och 3portalen krånglar. Kommer väldigt sällan in där.
Ringde 3 och dom sa att det var tekniska fel och om dom inte försvann inom nån vecka så skulle jag ringa igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creative1
Hur länge tid tar det ungefär att mobilen ska gå in i ljud?

Den kommer in i ljud på direkten men sen står den och blinkar "uppdaterar lista" i 7-10 sekunder.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

ang, filen som man ska ha när man ska köra p800 spel, behöver man bara lägga den där sen installera spelen vart man vill på kortet?

man ska inte installera filen?

edit.

Kan man inte installera program/spel på externa disken?...
Har fått hem V-rally som installationen tar 10mb på, fast även om jag lägger det i det externa minnet så installerar den på interna... och spelet får inte plats på det interna

Permalänk
Medlem

1 gb sandisk har jag och det funkar!!!!!!
köp d annars e ni dumma

Visa signatur

Go out into world...?
Sound scarry!
Are ther yummier frogs ouside?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CRAP
1 gb sandisk har jag och det funkar!!!!!!
köp d annars e ni dumma

Orka köpa minne som kostar dubbelt så mkt som mobilen?

Permalänk

Men va fan!

Varför kan man inte spela upp några video klipp??? varken .3gp eller .mp4 fungerar ju !!

Varför måste allt installeras på det interna ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
Men va fan!

Varför kan man inte spela upp några video klipp??? varken .3gp eller .mp4 fungerar ju !!

Varför måste allt installeras på det interna ??

Dom vill väll antagligen inte at man ska byta kort med varandra.
Idiotisk idé, hoppas det kommer nått haxx till detta

3gp kan man spela upp iaf, om man gör dom rätt, som det står i en FAQ som finns här, sök

Permalänk
Medlem

bara en snabb fråga om kontantkortet (kanske fel ställe att fråga på men ni verkar så schyssta ändå ).
jag köpte min a925 i fredags, kommer alla mina pengar + minuter försvinna om 30 dar? eller gäller bara det först när man har tankat på med 3Fri kontant 120 min??

ps. när jag slår in *133# står det att det kommer gälla t.o.m 2005-08-01
sen typ enheter giltiga till 01/01/2099,

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q