Permalänk
Medlem

jo venta nu händer det grejer

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk

Re: a925

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faderjoel
<<<<<<till Albatorsk>>>>>>

vilka filer ska jag lägga in då?? finns en .tab och en .isu, resten är readme eller uninstall...
escummv ser mapparna spelet ligger i men inte själva spelet "no game data"

Jag har installerat monkey island på datorn och sen fört över dem rakt av...rätt/fel?

Har du verkligen "gått in i" katalogen när du väljer den i Escummvm? Det räcker inte med att markera katalogen spelet ligger i och klicka "Choose", du måste gå in i den.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat edoom nu men den kräver två WAD filer. Nu när jag har laddat ner dom så ser jag att den ena av dom är typ 12 mb. Ska det vara så?

Permalänk

nej, ena är typ 4 meg å andra 0,5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
nej, ena är typ 4 meg å andra 0,5

Ok, mina var 11,8mb respektive 980kb. Men dom funkade.

Finns det något program liknande Qfileman fast man kommer åt filerna från datorn?

Permalänk

lås upp Desktop Suite bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
lås upp Desktop Suite bara

Hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Finns det något program liknande Qfileman fast man kommer åt filerna från datorn?

Byt ut filen "Ecfmserv.exe" som du hittar i \Program\Motorola\A925 Desktop Suite\ med den i länken så kan du se alla dolda filer / mappar i telefonen.

http://hem.bredband.net/fist/Ecfmserv.zip

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av microdot
Byt ut filen "Ecfmserv.exe" som du hittar i \Program\Motorola\A925 Desktop Suite\ med den i länken så kan du se alla dolda filer / mappar i telefonen.

Gött, det funkade

Tack!

Permalänk
Medlem

np

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem

Håller på med nhGPS nu, någon som vet hur i helvete man ska få ner kartorna? När jag trycker på download maps så måste jag ange long+lat och när jag gör det så står det bara invalid osv.

Permalänk

Hur var det med det dära Series60ProductID? Vet att det nämndes förrut i tråden. Men vet inte vart bland alla 30 sidor... Var det några risker? Vart kan man hitta filen?

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk

albatorsk:

det är ju det som är grejen! escummv "ser" aldrig spelets filer, bara mappen!
men är det rätt filer jag lägger in???

tack för all hjälp!

Permalänk
Citat:

albatorsk:

det är ju det som är grejen! escummv "ser" aldrig spelets filer, bara mappen!
men är det rätt filer jag lägger in???

tack för all hjälp!

Snälla. Svara på frågan. Går du in i katalogen, eller markerar du bara katalogen i listan och klickar "Choose"?

Permalänk

nä den ser aldrig filerna så jag får ta choose på mappen och då svarar den att den inte hittar "game data"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Mapparna skapas automatiskt när den formatera(t)s. Det gjorde dom på min.

Annars kan man ta ett kort eller nåt. Tror att det skapas mappar då...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

nä den ser aldrig filerna

Ja, och det är helt NORMALT! Som jag skrev ovan, ett flertal gånger. Men, jag ska förklara en sista gång, extra utförligt:

1. Starta telefonen
2. Plocka loss pennan från baksidan
3. Klicka på "System", som du hittar uppe i högra hörnet.
4. Klicka på "EScummVM"
5. Klicka på "Add Game..."
6. Leta reda på spelet.
7. Gå in i katalogen spelfilerna ligger i.
8. Välj "Choose".
9. Spela.

Misslyckas du nu så jävlar i det...

PS. Ta det inte så allvarligt Blir bara lite trött på att du inte läser vad jag skriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av microdot

Vad ska det vara bra för ja märkte då ingen skillnad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Vad ska det vara bra för ja märkte då ingen skillnad?

Lägger du inte in den så kan du inte bläddra runt i system-mappen på C: i din telefon. Testa själv att lägga tillbaka den gamla så får du se.

Permalänk
Medlem

Nu såg ja skillnaden...fast jag han bara vara och rota i 10sec sen så var det slut då gick (går) det inte att komma in på c: eller d: det står Det går inte att visa filsystemet på enhetan på grund av ett internt fel??

Permalänk

Albatorsk:

Jaaaa, det är exakt så jag gjort varje gång! Men när jag valt "choose" svarar den "scummwe could not find any game in the specified directory" Därför kan jag ej trycka på "start" eller nåt annat...bara försöka igen eller gå ut ur prog.

ha tålamod, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

finns det nån NES emulator till motorolan?

Permalänk

Curse of Monkey Island

escummv hittade spelet nu, hade antagligen lagt in fel filer.
Dock tror jag det behövs fler då prog. ej startar.
Läste nånstans att man skulle lägga in hela resource-mappen men den är ju på 449 megabyte!
Därför undrar jag:

ÄR DET NÅN SOM VET EXAKT VILKA FILER SOM ÄNVÄNDS FÖR ATT SPELA "CURSE OF MONKEY ISLAND" PÅ A925:AN????

Tacksam för svar!!!

Ps. hur gör man med ljudet?

Permalänk
Medlem

Här kan du läsa vilka filer som behövs till vilka spel: http://pocketmatrix.com/forums/viewtopic.php?t=8606

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Håller på med nhGPS nu, någon som vet hur i helvete man ska få ner kartorna? När jag trycker på download maps så måste jag ange long+lat och när jag gör det så står det bara invalid osv.

det är inte samma som Find the way, nu måste du skriva tex:
Lat: N 57 56,7393
Lon: E 11 50,4843
nu kan du hitta nisse terminalen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namnlös
det är inte samma som Find the way, nu måste du skriva tex:
Lat: N 57 56,7393
Lon: E 11 50,4843
nu kan du hitta nisse terminalen

Aha, ok men hur får jag reda på vilken Long + Lat jag befinner mig i då?

EDIT

Det var ju inte alls nils ericsson terminalen, det var Rosenstensvägen i kungälv

Permalänk
Inaktiv

du måste ha två punkter på samma karta så att programmet kan räkna ut var du befinner dig

Permalänk
Medlem

Vad menar du, hur?

Permalänk
Inaktiv

ladda en karta, tryck på ett ställe tex nisse, sedan trycker du på ett till ställe som det vet long + lat. vet ej hur programmet fungerar men jag kopierade bara in från Find the way och lade till en waypoint.

Permalänk
Medlem

min penna gick sönder :(... hur fixar man? eller går det på garantin? hoppas det !