Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

tycks om nya Freeday.se?

Tjena.

Ja nu har vi bytt design och vi tycker väl att den blev väldigt bra faktiskt. Vad tycker ni?

Enda felet vi tycker är att texten försvinner i bilden på vissa ställen.

http://www.freeday.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför i hela friden alt="..." på bilderna?

Vill du bara ha kommentarer på designen eller även på kod och så? Isåfall, innan nån annan hinner före: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.freeday.se...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Varför i hela friden alt="..." på bilderna?

Vet inte om du reagerade på .... eller på alt="".

I vilket fall så ska man ha alt="" för att det ska gå igenom valideringen.. (stavning?) fast de kanske bara är xhtml, det vet jag dock inte..

Permalänk
Inaktiv

"alt" attributet måste finnas med för att kunna validera som xhtml.

Permalänk
Inaktiv

Snygg sida.

+ För färgerna, tycker om färgerna du har använt.
+ Lätt navigerad.

- För overline och underline på länkarna, ser inte snyggt ut.
- Menyn ligger för nära textboxen, flytta upp menyn 5-10 pixlar så ser det bättre ut.

"alt" attributet måste finnas med för att kunna validera som xhtml.

Permalänk
Medlem

Skitirriterande sida, ter sig värdelöst om man inte kör i ett fönster lika stort som "huvud" sidan, den yttersta. Finns ingen anledning till att ha det på det viset, istället för en platt sida utan iframes eller jävelskap

Sen så är bakgrudnen i mitten-rutan förfärlig också, speciellt i kombination med texten inne under "Nattklubbsguiden".

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Jag tror Malesca stör sig på att de kör med tomma alt-taggar. Det är väl lite spel för validatorerna eller vad man ska säga. Alt-taggen finns ju t.ex. för dem som inte ser bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör dina background's med style istället. CSS löser allt.

bakgrunden, alltså snubben, verkar inte fungera bra eftersom den har i princip samma färg som texten. inte bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara för att jag är trött och har ont i huvudet ska jag verka grinig gubbe (ja man är ju ändå 25 bast så det måste väll börjas i tid) min fråga är följande vem har intresse av att se en jäkla massa kort på snorungar som sitter och dricker en massa bira?? Har aldrig förstått vitsen med dessa sidor. Håller med phreak lite med för han var någorlunda sur. Sen fattar jag inte varför man skulle vilja köra med alt=" " skit i valideringen eller skaffa riktiga alt taggar.

Kanske kan posta lite positivare kritik efter jag druckit en kanna kaffe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, jag menade att meny-bilderna har just alt="...". Det enda vettiga där skulle ju vara alt="Hem" på hem.gif, osv.

Tomma alt-attribut tycker jag är helt okej, om det är bildelement som bara är dekorativa.

Permalänk

hehe okej det va hård kritik :D.

alltså alt="" kom bara med för att den inte gick igenom valideringen, gör aldrig dem annars.
vi vet att texten försvinner i bilden på vissa av sidorna.

har jag glömt svara på nåt tro?

Visa signatur