Rättvis Review på min 19" TFT LG L1915S
Så har nu haft skärmen en stund, och lugnat ner mig och ska nu försöka ge en rättvis bild av skärmen.
utseendet:
jag tycker den gör sig bra på skrivbordet, den är ljusgrå, kanske inte matchar perfekt med silver som jag har resten i, men en då, väldigt fin, kanten kanske känns bred (är 2cm) fast tycker inte det gör nåt.
Färgerna är väldigt färgglada och flimmerfriare skärm är crt tusen gånger om. att surfa med den är en dröm.
SPEL:
Hittade LIGHTVIEW systemet i skärmen så det snabbt fick rätt ljus för spel/film se där.
Need for speed underground fick faktiskt ett helt nytt liv, underbara färger. i detta lir är det väldigt svårt att se ghostingen, märker det inte ens längre. plus att jag kör spelet med en PS2 kontroll med analog gas och styrning gör ju inte saken sämre (köpt en EMS USB2 adapter, som tar 2 PSX kontroller)
Quake3 funkar oxo klockrent, ser inte mycket av ghosting längre alls, och här är färgerna underbara med, skarp och fint.
farcry, i detta lire märker jag aningen mer ghosting, men efter spelande några timmar märker man det knappt här heller. dock lider detta av mer av en tearing effekt med tft än jag hade med crt, men men en vanesak.
enda minuset just nu jag kan se med skärmen är att den saknar DVI.
men som sagt bilden är ju hur bra som helst så eftersom jag inte sett med DVI så bryr jag mig inte så hårt
stor plus är väl priset 3995:- för en 19" tft med 12MS e väl helt okej?
även pixel fel, ingen enda pixel på vare sig min eller jennys skärm (så toppen betyg även där)
fast tycker datorbutikens sätt att frakta kändes lite lamt, i org kartong utan nåt om, man såg exakt vad det var osv...
så för er som inte är en HARDCORE mega ultra gamer och kan klara er utan DVI så är denna skärm helt klart hur bra som helst.
ångrar nästan att jag beställt en crt 21" nu, känns som slöseri med pengar
men den får väl bli LAN monitor så slipper man ta med den känsliga TFT till sådant.
nu har jag förstått att tft har inkörningstid lixom, om man e van med CRT.
Bilder:

slutsats, köp och var glad
:worshippy:
CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz