Permalänk

Photoshop Tennis

Hej!

Detta har jag kopierat på 64bits forum

Citat:

Något som är väldigt populärt bland olika grafik-forum på Internet, är något som kallas “Photoshop Tennis”, annars kallat “Battles”. Jag skall gå igenom hur detta funkar:

Generella idén är att 2 eller flera grafiker byter bilder med varandra, detta sker efter varje runda. Förändringarna i bilden kan vara ändå från ändring av färg till helt nya objekt. Det mesta är möjligt så länge det görs i Photoshop eller något annat liknande program.
Du behöver inte använda samma bild varje runda, du kan använda en helt annan bild. En populär regel brukar vara att man minst har med något som liknar från den förra rundans bild.

Vanligaste reglerna

[list="1"]
[*]Håll dig till storleken, och bestäm den innan.
[*]Byt bilder med varandra, antingen genom bara webben (jpg, gif och png) eller källfilen (psd, AI)
[*]Håll dig även till en stil (Vektor, minimalistiskt, ”grunge”)
[*]Hur många rundor.
[*]Vem som startar.
[/list=1]

Självklart kan du hitta på lite egna regler för att piffa till det hela.

Man får inget pris, utan meningen med detta är att man skall lära sig nya saker, testa gränserna på dina egna färdigheter men mest av allt; Ha kul. Så nu skall vi försöka köra igång detta på 64bits.

Hur skall du nu få tag i någon som vill köra lite tennis med dig? Bara släng in ett inlägg med reglerna tydligt nerskriva, tema och hur många rundor. När någon accepterar gör ni en ny tråd där själva "fighten" är.

Har ni några frågor är det bara att ställa dem här.

Kan vi inte starta det här på SWEC också?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Verkar ju roligt om man inför en regel på att man inte bara får smälla på ett filter och skicka bilden vidare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många finns det här som är tillräckligt duktiga och har tid då? 3?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

"Tillräckligt duktiga"? Det finns ingen som är tillräckligt duktig, någonstans. Eller så är de flesta det, men vem sätter den gränsen? Kika på andra battles, det är inte överkvalificerad konst, skulle tro att det finns ett tiotal här som kan göra en bild.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Annars skulle man kunna göra som en skrivstafet, fast med en bild istället för historia. Alltså en person påbörjar en bild och lägger upp psd filen och låter någon annan fortsätta på den. Det tror jag skulle kunna blir ganska kul om de som deltog var seriösa. Inget jag själv skulle starta dock pga mina bristande PS kunskaper.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Det skulle vara skoj.

Risken är väl bara att det till slut urartar med Bamses huvud taffligt inklistrat 12 gånger. Är det det som man vill uppnå får det väl vara så, men då är jag inte så sugen på att vara med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det brukar alltid bli kaos med sånna här saker på Swec, forumet är för snabbt och flera svarar på samma bild.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Det brukar alltid bli kaos med sånna här saker på Swec, forumet är för snabbt och flera svarar på samma bild.

Får väl göra såhär...

Bosse fixar den första bilden, postar den i en tråd. När sedan Anders ser den senaste upplaggda bilden skriver han ett inlägg, liknande: "Jag editerar." När han sedan gjort den han vill med bilden Editerar han sin post och lägger upp den bilden. Och nästa som är snabbast på att svara gör samma sak.

Permalänk
Medlem

Man kan ju i förväg bestämma vilka som får delta så blir det inte sån kaos...
Då kan man ju få det någorlunda seriöst också!

Är inte intresserad kom bara på idén.

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi följer Stefans exempel på Bosse och Anders-tekniken. Verkar mest rimlig.

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik88
Man kan ju i förväg bestämma vilka som får delta så blir det inte sån kaos...
Då kan man ju få det någorlunda seriöst också!

Är inte intresserad kom bara på idén.

Jo, det var bra!!

Men man behöver ju inte vara überskillad, vi gör det för det är roligt! Man lär sig också nya saker!

Och ingen får ju säga "ÖHHH, bilden suger"!!!

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Låter hett, jag är game, när börjar vi?
Hoppas bara att nivån här är såpass hög att det värt att engagera sig.

Brukar kunna bli riktigt roligt....

Permalänk
Medlem

Jag är med, men om någon klipper in bamse eller postar en bild där denne bara halvslafsigt klippt in en ful bild som inte passar in så drar jag mig ur

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

FÖr de som inte har sette n PT tråd inna nfinns det här
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=31447

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Användande av Lens Flare-filtret bör leda till omedelbar diskvalifiering.

Permalänk
Medlem

Jag tror på deras (64bits) variant att man får anmäla sig eller anmäla intresse eller nått. Om man ska editera in bilder tror jag det kommer bli hets och kaos i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Användande av Lens Flare-filtret bör leda till omedelbar diskvalifiering.

Lens flare som är så häftig?

Permalänk

Jag föreslår en regel som säger att man måste göra bilden så att det _tydligt_ framgår ett samband mellan dem, och inte som fallet med 64bits battle.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Jag föreslår en regel som säger att man måste göra bilden så att det _tydligt_ framgår ett samband mellan dem, och inte som fallet med 64bits battle.

Precis, finns det inte någon variant där ett stycke av den första bilden ska ingå i den andra etc. så att det kan bli en lång kedja av bilder till slut? Tycker iaf jag känns roligare än bara en massa mixade bilder löst samanhållna av ett tema.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det går oftast till så att det brukar finnas en egen avdelning på designforums som heter battle lr liknande där man t ex säger att man vill battla med någon. eller så frågar man om någon är intresserad. kan se ut typ såhär:

Battle: Mårten mot Mårten

Theme: Tech

Rules: Photoshop Tennis, PSD exchange

Size: 800x500

Serves: 2 each

Date: Whenever.

Permalänk
Avstängd

verka gött..
man lär ju lära sig en hel del då man måste fixa med bilderna till ett specielt tema.. vker jäkligt gött

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Hur roligt är det om inte alla får vara med då? Jag menar, vi kan hålla oss seriösa som är lite mindre bra också, sen om någon inte kan det så skiter vi den bilden eller så gör man en nu "noobversion" av tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Hur roligt är det om inte alla får vara med då? Jag menar, vi kan hålla oss seriösa som är lite mindre bra också, sen om någon inte kan det så skiter vi den bilden eller så gör man en nu "noobversion" av tråden.

Det är väl inte en fråga om hur bra man är utan, precis som du säger, om man kan hålla det hyffsat seriöst. Man gör det ju för att bli bättre ivf så. Om man kör med anmälningar kan man ju i en del fall skriva att man önskar skickligt folk om man skulle känna för det...

EDIT: Dags att utse en ansvarig för första rundan eller? Någon som halvt diktatoriskt kan hitta på ett tema och några vettiga regler inspirerade av den här tråden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker rymden vore ett bra tema eller ww2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annars kan man köra sånna quilts..
( http://tiles.ice.org/index.php?quilt_id=300 )

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

jag är på om det ngn gång kommer hända (:

har inte så många bilder nu iofs.. min hd crasha så allt försvann =/

Permalänk
Medlem

detta låter som en trevlig ide, jag är inte särskilt skillad, men om man finge vara med, så skulle jag ju inte tacka nej

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!