Permalänk
Medlem

Toshiba minnen

Fick nu en toshiba A60 på min 18årsdag av morsan, det var lite lite minne tycker jag 256mb så jag har kollat efter mer. Har hittat passande på dustin gjorda utav Toshiba http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010061276
, tycker det var lite dyrt med 956kr för 256mb, är det väldigt viktigt i bärbara datorer att ha tillverkarens egna minnen eller går det med andra? Såg att toshiba även bara testat sina egna minnen, är det värt att chansa på några andra eller är det bara ta det o hala upp pengarna?

Permalänk

www.crusial.com
dar har dem billiga minnen..

har en fraga oxo, kan man konfiguera det samsta datorn tex fran Dell, o sedan kopa seperat HDD o RAM?
det blir mkt billigare..

kan man avinstallera xp home o installera sin egen xp pro?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jo där var dom billiga, har sett crucial minne på komplett också för 499, det är ju halva priset mot vad toshibas kostar, men kompabiliteten då? funkar det med crucial minnen, det står i manualen att dom bara testat kompabilitet med sina egna minnen står inget om att dom inte skulle fungera med andra, vad tror ni?

Permalänk

om du gar in pa crucial sa kan du ju valja vilken model din barbara har, sa valjer crucial en rekommenderande RAM till dig, o da borde det ju funka, annars hade val inte sidan funnits:)