Permalänk

Erfarenheter av denna Laptop'

Tjao

Som topicen låter... Undrar om någon har tidigare erfarenheter av denna Laptop : http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=550372

Om det är högljudd, varm osv...

Tack

Visa signatur

Stationär: Antec Sonata | P4 2.53 ghz | 1024ddr (2x512) pc2100 | GF TI4800se 128mb | 80gb HDD | 8Mbit |
Laptop: I Augusti.

Permalänk
Medlem

Ja vi är ett gäng som har den där, sök så får du upp en massa trådar om va folk tycker om den.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Japp, den är skön... enda nackdelarna jag kan komma på är att batteritiden är väldigt dålig pga. att det bara är ett 6cells batteri samt
att skärmen bara kan ha max upplösning på 1280x800.

Annars är den helt ok! Funkar bra till alla spel, samt Doom3 (om man nu inte räknar det som ett normalt spel) ifall du väljer datorn med ATi Radeon 9700 kortet.

Permalänk

Hur pass dålig är batteri tiden? :/
Man får inte med något OS eller ?

Visa signatur

Stationär: Antec Sonata | P4 2.53 ghz | 1024ddr (2x512) pc2100 | GF TI4800se 128mb | 80gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

os får man inte med iaf.

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Japp, den är skön... enda nackdelarna jag kan komma på är att batteritiden är väldigt dålig pga. att det bara är ett 6cells batteri samt
att skärmen bara kan ha max upplösning på 1280x800.

Hur pass dålig är batteri tiden ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

~2 timmar eller liknande skulle jag gissa på..men..själv tänker jag ha den ipluggad i strömuttaget iaf så

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ja, batteritiden är inge bra. Ang upplösningen tycker jag det funkar hur bra som helst, den är absolut inte för stor i mitt tycke. Då kör ja 1280*1024 på min stationära 19" och är van vid det.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Hmm, väldigt bra priser

Någon anledning till att priserna är så låga? typ sämre hårdvara eller konfiguration?

Eller håller butiken bara väldigt fördelaktiga priser på bra produkter?

Edit: på Shg:s 'egna* laptops

Permalänk
Medlem

Dom köper ju in själva "bas-skalet" (Mitac 8050 heter den), sen konfar dom den lite själva. Därav det relativt låga priset. Haft min en månad nu o tycker den är kanon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Angående den dåliga batteritiden, går det att stoppa i ett 9-cellsbatteri senare? Eller går det att köpa ett extra 6-cellsbatteri och köra dubbelt?

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Medlem

Dom anger en batteritid på "upp till 5 timmar".......bara bullshit eller?

Permalänk

Ja, det verkar så tyvärr... :/

Visa signatur

Permalänk

En fråga angående 550372 modellen.

Jag är helt okunnig vad gäller bärbara datorer, trådlöst nätverk o sånt.

Därför undrar jag vad exakt jag behöver köpa för att köra just trådlöst internetuppkoppling på denna modell? Såg att den hade WLAN inbyggt, betyder det att den har ett trådlöst nätverkskort inbyggt, o jag bara behöver bara köpa en trådlös router, exempelvis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
En fråga angående 550372 modellen.

Jag är helt okunnig vad gäller bärbara datorer, trådlöst nätverk o sånt.

Därför undrar jag vad exakt jag behöver köpa för att köra just trådlöst internetuppkoppling på denna modell? Såg att den hade WLAN inbyggt, betyder det att den har ett trådlöst nätverkskort inbyggt, o jag bara behöver bara köpa en trådlös router, exempelvis?

Ja

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Ja

Tack. Nån du kan rekommendera?