Permalänk
Avstängd

Uppgradering av bärbar

Hej

Jag har en bärbar Dell PII 300Mhz, 128Sdram, 4GB HD. Jag är inte så bra på datorer och undrar om någon kan hjälpa mig med att förklara hur mycket jag kan uppgradera den. Hur mycket snabbare kan jag göra processorn (namn på processorn och kanske vart jag kan finna den (butik), Var kan kan köpa mer ram minne och vad för ram minne det ska vara. Vad kallas hårddiskarna till bärbara och kan jag köpa vilken som helst?

Permalänk
Medlem

mitt förslag till dig är att köpa en helt ny istället för att uppgradera.

300mhz... det är väl uppe i 3000mhz nu på bärbara?
hårddisk 4 gig.. en vanlig ligger väl nu på 80 gig

jag är inte inte 100% säker på bärbara fronten.

Permalänk
Medlem

Jag tror den här tråden passar bättre här.
http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=67

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Avstängd

Jag är inte intresserad av en ny. Jag är inte så kräsen. Ska bara användas till att surfa lite, lyssna på mp3 och se på divx med. Kan någon hjälpa mig med hur jag bör uppgradera?

Permalänk
Medlem

det enda du förmodligen kan uppgradera är minne & hårddisk, då i princip allt annat är intergrerat med varandra.

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Avstängd

Så processorn kan jag glömma? Okej, vad heter hårddiskarna? 2.5? Hur vet jag vilket minne jag ska ha? Hur vet jag vilken hårddisk som passar?

Permalänk
Medlem

Minnerna som du ska ha heter SO-DIMM. Hårddiskarna 2.5" IDE.

Permalänk
Avstängd

tack tack Kan jag välja vilken hårddisk som helst och vilket minne som helst?

Permalänk
Medlem

att uppgradera är nog egentligen inget att rekommendera. hårddisken är förmodligen av 2.5"s typ ja. men sen hur stor hårddisk din bärbara klarar av är en annan sak, den kanske inte klarar mer än 4gb? minnet är nog av nån so-dimms typ men kan också vara tillverkar specifikt och heltklart ap-dyrt. sen att vara inne och skruva i en bärbar kan jag av erfarenhet inte rekommendera, det var bland det hemskaste jag gjort hårdvarumässigt.

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Avstängd

Jag kanske bara ska låta den vara som den är. Funkar ju fint ändå.

Permalänk
Medlem

det är nog det bästa. och spara pengarna för uppgradering till en ny när inte den du har orkar med längre.

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Avstängd

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seville
Jag kanske bara ska låta den vara som den är. Funkar ju fint ändå.

Jag lyckas inte spela upp DivX eller Xvid på min P2 400Mhz, 128Mb,8Gb bärbara.
Men den är för liten och nätt för att skrotas.. Mycket mindre än dagaens bärbara (Om man inte köper en deluxe uper ultra thin grej för 30k).

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

--<>--

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.